اخبار داغ

همت بسیجی برای اقتصاد مقاومتی؛

کارآفرینی در مزرعه شترمرغ با توشه اردوهای جهادی بسیج/ دنبال پشت میزنشینی نرفتیم

کارآفرینی در مزرعه شترمرغ با توشه اردوهای جهادی بسیج/ دنبال پشت میزنشینی نرفتیم
علیرضا پورجانفشان دانشجوی بسیجی دانشگاه تبریز است که تخصص آکادمیک را با همت جهادی و روحیه بسیجی تلفیق کرده و به کارافرینی در عرصه پرورش شترمرغ و تولید زنبورعسل پرداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، در شرایط کنونی فعالیت اقتصادی مردم حتی در کارگاه‎ها و شرکت‎های تولیدی کوچک با تکیه بر پتانسیل‎های بالقوه راه حل مناسبی برای اشتغالزایی و همینطور شکوفایی اقتصاد کشور در درازمدت تعریف شده است. در این میان کارآفرینان بسیجی نیز با تکیه بر دانش تخصصی و همچنین استفاده از شرایط موجود به فعالیت پرداخته، بسته به توانایی‎شان تولیدات و اشتغالزایی قابل قبولی داشته‎ اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

داشتن روحیه بسیجی می تواند در عرصه کارآفرینی کمک شایان توجهی به آحاد جامعه در حوزه کار و تولید کند و عناصر و مؤلفه ها و قابلیت های کارآفرینی و توسعه کسب و کار در جامعه را تبیین کند.

,

به بهانه هفته بسیج با یکی از کارآفرینان بسیجی دانشگاه تبریز که با روحیه خوداتکایی برخاسته از فرهنگ بسیج، بعد از اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته کشاورزی، منتظر استخدام دولتی و پشت میزنشینی نمانده و با راه اندازی واحد پرورش شترمرغ در صوفیان، محل زندگی خود، به پویایی اقتصاد منطقه کمک شایانی کرده است.

,

علیرضا پورجانفشان جوانی ۳۰ ساله و متاهل که با استفاده از تخصص دانشگاهی و همت بسیجی، در کنار مزرعه پرورش شترمرغ به کندوداری و تولید عسل نیز مشغول است. البته می گوید در حال تدارک برای ایجاد و توسعه محصولات صنایع دستی و هنری نیز می باشد.

,

وی در خصوص شروع کار خود می گوید: اواخر دوره کارشناسی در دانشگاه تبریز به اتفاق ۳ نفر از دانشجویان بسیجی دیگر قرار شد برای خودمان کاری شروع کنیم و منتظر دولتی نمانیم تا برای ما شغل ایجاد کند. هر کدام به تحقیق راه اندازی مشاغل کوچک رفتیم و تصمیم گرفتیم در این منطقه به پرورش شتر مرغ بپردازیم چون سود دهی خوبی داشته و آینده دار است.

,

وی ادامه می دهد: مزرعه ای به مساحت ۱۵۰۰ متر داشتیم و هر کدام ۵ میلیون سرمایه گذاشتیم و من حتی وام ازدواج خود را نیز هزینه کردم تا زمین آماده شد. تمام امورات کارگری را نیز خودمان جهادی وار انجام دادیم و این تجربه را از اردوهای جهادی بسیج در توشه داشتیم.

,

, ,

 

,

پورجانفشان می افزاید: در سال اول ۲۴ قطعه جوجه شترمرغ خریداری کردیم و با ۳ تلفات جوجه، این کار  به سر انجام رساندیم و اولین تجربه ما اینگونه رقم خورد و اکنون به مرحله تولید مثل و بهره برداری رسیده است و جهت فروش به تبریز و صوفیان ارسال می شود.

,

این کارآفرین بسیجی در خصوص توسعه کار خود نیز می گوید: بعدها با جلو رفتن کارها و فراهم شدن اوقات فراغت، تصمیم گرفتم به کار زنبورداری هم وارد شوم. در اوایل برای آزمایش این کار دو کندو خریدم و با گذراندن دوره های زنبور داری،  این دو  کندو را به ۱۰۰ کندو رساندم.

,

 

,

 

,

, ,

پورجانفشان خاطر نشان می کند: در کنار این کارها، پوست، پر، تخم مرغ و روغن شتر مرغ را هم به فروش می رسانیم و با چرم آن توسط همسر خود کارگاه چرم دوزی ایجاد کردیم و انواع کیف پول و کیف دوشی سفارش می گیریم و به این کار ادامه می دهیم.

,

, ,

 

,

وی در مورد موانع توسعه کار خود چنین می گوید: در اوایل شروع کار، به قدری برای صدور مجوز تاخیر ایجاد کردند که قانون ایجاد زمین برای پرورش شترمرغ تغییر یافت و می خواستند مجوز ندهند اما با روحیه جهادی و بسیجی تا آخر پیش رفتیم و کنایه های مسئولین ما را متوقف نکرد.

,

, ,

 

,

 

,

وی در خصوص کارآفرینی برای جوانان منطقه نیز می گوید: در بخش مزرعه پرورش شترمرغ؛ توانستیم برای ۳ نفر مستقیم و برای ۲ نفر هم غیرمستقیم شغل ‌ایجاد کنیم.

,

پورجانفشان همت والای خود را مرهون بسیج دانسته و می افزاید: اگر روحیه بسیجی و جهادی نبود هیچ وقت نمی توانستیم این کار را شروع بکنیم. همه کارهای این مزرعه از کارگری تا پرورش شتر مرغ را در اردو های جهادی یاد گرفتم و اگر این روحیه را نداشتیم نمی توانستیم در مقابل این سختی ها و مشکلات دوام بیاوریم.

,

وی صحبت های خود را با یک درد دل به پایان می رساند و ابراز می دارد: هدف ما رونق اقتصادی و جهش تولید است، دولت اگر چه ما را حمایت نمی کند حداقل دست و پایمان را هم نگیرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه