اخبار داغ

گفتگو با بانوی پیشکسوت بسیجی؛

روایتی از فعالیت ضد رژیم طاغوت تا پشتیبانی مناطق جنگی در دفاع مقدس

روایتی از فعالیت ضد رژیم طاغوت تا پشتیبانی مناطق جنگی در دفاع مقدس
زیبا شعبانی از پیشکسوتان بسیج جامعه زنان شهرستان بهار است؛ به بهانه هفته بسیج به سراغ این بانوی فعال بسیجی رفتیم و پای صحبت وی نشستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ زیبا شعبانی از بانوان پیشکسوت بسیجی بهاری است که سابقه سالها خدمت در لباس بسیج را داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با تبریک هفته بسیج به بسیجیان غیور از شروع فعالیت خود در عرصه های فرهنگی و خدمت رسانی گفت و اظهار داشت: در مقطع راهنمایی با اینکه از نظر درسی و انضباط در مدرسه الگو بودم، مدرسه را همچون سنگری یافتم تا فعالیت های فرهنگی و ضد رژیمی را در آن با کمک دوستان گسترش دهیم، برگزاری دعای توسل و نماز جماعت مدرسه و همکاری با انجمن اتحادیه دانش آموزان از جمله این فعالیت ها بود.

,

وی از اولین جرقه های فعالیت جهادی که در ذهنش شکل گرفته بود و از خاطرات خود در مورد فروش نشریه های سپاه امید، سپاه انقلاب و مکتب انقلاب که توسط سپاه چاپ میشد به ما گفت: با فروش نشریه ها، هزینه های جمع شده را برای کمک به جبهه ها می‌فرستادند و اینکه بعد از مدرسه به عشق نظام و انقلاب و امام در کانون بسیج خواهران محلات به عنوان نیروی افتخاری در قسمت های فرهنگی و تبلیغات فعالیت میکردم و خانواده نیز همسو با عقایدم مرا حمایت میکرد طوری که بیشترین وقت خود را صرف کارهای فرهنگی میکردم و کمتر در جمع خانواده بودم و زمان برای فعالیت ها کم می آمد و ساعت برای ما مفهومی نداشت که الان شب است یا دیر وقت ما در هر زمانی آماده خدمت رسانی بودیم.

,

وی افزود: با اینکه در آزمون ورودی معلمی قبول شده بودم علاقه زیادی به فعالیت های بسیج داشتم و بدون چشمداشت مالی به فعالیت جهادی خود در بسیج ادامه دادم و پس از مدت ها فعالیت جهادی، در بسیج استخدام شدم و در زمان جنگ هشت ساله دفاع مقدس کمک و پشتیبانی برای مناطق جنگی از مهمترین فعالیت های خواهران بود که با اعلام آمادگی خواهران پخت نان، شستن لباس ها و پتوهای رزمندگان، بسته بندی مواد غذایی، بافت شال و کلاه و ژاکت و نوشتن نامه ها و متن هایی که به رزمندگان روحیه میداد، با افتخار نقش آفرینی می کردم.

,

وی ادامه داد: در مراسم تشییع جنازه شهدا ودلجویی و روحیه دادن به خانواده شهدا حضور داشتم و برای جمع آوری خاطرات زمان جنگ و دیدار با خانواده شهدا در بنیاد شهدا نیز فعالیت میکردم.

,

شعبانی همچنین از خاطراتش در بزرگداشت شهدا گفت: آن زمان با هزینه شخصی قند و چای و خرما تهیه میکردیم و برای شهدای هر محله با حضور خانواده های شهدا مراسم یادواره برگزار میکردیم.

,

این بانوی پیشکسوت بسیجی سالها پس از پیروزی انقلاب اسلامی سنگر جهاد را رها نکرد و با تشکیل جلسات و حلقه های صالحین برنامه های فرهنگی خود را با حمایت خانواده ادامه داد و با توجه به اعتمادی که مردم و خواهران بسیجی به وی داشتند کمک های آنها را برای رساندن به دست نیازمندان جمع آوری می کرد تا در راه خیر و تهیه بسته های معیشتی هزینه کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه