اخبار داغ

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی خبر داد؛

وضعیت 111 دانش آموز بازمانده از تحصیل به زودی مشخص می‌شود

وضعیت 111 دانش آموز بازمانده از تحصیل به زودی مشخص می‌شود
عصمت بدخشان با اشاره به اینکه از آمار یک هزار و 157 نفری دانش آموزان بازمانده از تحصیل دریافتی از وزارت آموزش و پرورش، 111 نفر شناسایی نشده اند، گفت: پیگیری ها برای تعیین تکلیف این دانش آموزان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: برنامه انسداد بی سوادی دوره ابتدایی شامل شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان لازم التعلیم 6 تا  12 سال و جذب کودکان بازمانده 6 سال تمام ابتدایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: آمار دانش اموزان بازمانده از تحصیل رده سنی 6 تا 12 سال هر ساله در پایان سال تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش به استان ها اعلام می شود، که آخرین آماری که امسال از این دانش آموزان به خراسان شمالی رسیده است تعداد یک هزار و 157 دانش آموز  است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون براساس بررسی ها و پیگیری های صورت گرفته، 275 نفر از این دانش آموزان شناسایی و جذب کلاس های درس شده اند، گفت: همچنین 319 نفر از لیست دانش آموزان بازمانده از تحصیل در لیست دانش آموزان استثنایی قرار گرفتند و باتوجه به اینکه 158 نفر از این ها تربیت پذیر هستند، به مدرسه استثنایی و مابقی به بهزیستی معرفی شده اند، زیرا این گروه شرایط تحصیل در مدارس عادی را نداشته اند.

,

بدخشان خاطرنشان کرد: علاوه بر این 161 نفر به دلیل مهاجرت، 15 نفر خروج از کشور، 9 نفر ازدواج،  46 نفر به دلیل فقر مالی، سه کودک بیمار و چهار کودک بدسرپرست از لیست دانش آموزان استان خارج شده اند.

,

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که کودکان حیات دارند، حق آموزش دارند، گفت: آمار سه کودک به دلیل درگیری با بیماری صعب العلاج و تعداد 134 دانش اموزان به دلیل فوت در لیست ثبت نامی های امسال وارد نشده است.

,

این مقام مسئول یادآور شد: باتوجه به اینکه بسیاری از این دانش آموزان فوت شده مربوط به مناطق روستایی و محروم گزارش شده و تعدادی از خانواده ها برای برخورداری از یارانه فرزندشان فوت آن را تایید نمی کنند، تاکنون فوت 9 نفر از این آمار نهایی شده است.

,

بدخشان اضافه کرد: برای بررسی وضعیت دقیق آمار فوتی ها طی هماهنگی های صورت گرفته با مدیرکل امور روستایی استانداری و بخشداران مقرر شد که به زودی لیست دقیق فوتی ها مشخص شود تا از لیست دانش آموزان استان خارج شوند.

,

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی عنوان کرد: در حال حاضر از آماری که وزارت آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه سال جاری از کودکان 6 تا 12 ساله برای استان ارسال کرده بود 111 نفر شناسایی نشده اند و همچنان بررسی ها ادامه دارد.

,

وی یاداور شد: در مرحله نخست آدرس این خانواده ها از ثبت و احوال استان دریافت شده است اما طی مراجعه اطلاعاتی از دانش آموز به دست نیامده است، براین اساس مجددا با هماهنگی با ثبت و احوال استان، آدرس یکی از خویشاوندان آنها در اختیار آموزش و پرورش قرار داده می شود، همچنین از طریق دهیاران و بخشداران مابقی پیگیری ها صورت می گیرد.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در سال ۹۹_۹۸ به عدد ۹۸.۸۶ رسیده که نسبت به سال قبل که عدد ۹۸.۵ بوده رشد داشته است.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه