اخبار داغ

با قصد انتقال آثار تاریخی به همدان؛

موزه نهاوند تعطیل شد

موزه نهاوند تعطیل شد
موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان نهاوند که ساختمان آن متعلق به شهرداری نهاوند بود تعطیل و آثار این موزه به همدان منتقل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سال ۹۲ در شورای سوم شهر نهاوند بخشی از ساختمانی ۲ طبقه که متعلق به شهرداری نهاوند بود برای ایجاد موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند به‌صورت مشارکتی به میراث فرهنگی واگذار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

پس از چندین سال فعالیت روز گذشته انتشار خبری به همراه تصاویری از تعطیل شدن این موزه حکایت داشت و در تصاویر آثار تاریخی این موضوع در حال جمع‌آوری برای انتقال به همدان بود.

,

موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند نمونه کوچکی از تاریخ کهن و ۷ هزارساله شهرستان نهاوند است که در قبل از بحران کرونا در مناسبت‌های مختلف پذیرای علاقه‌مندان به تاریخ این کهن دیار بود و آثار ارزشمندی در این مکان به نمایش درآمده بود و به‌نوعی هویت این منطقه بود.

,

در این موزه آثاری از دوره‌های مختلف تاریخی که از نقاط مختلف نهاوند کاوشگری شده است وجود داشت و در این موزه آثاری از سه دوره پیش‌ازتاریخ، دوران تاریخی و دوران اسلامی قرار داشت.

,

همواره در سال‌های گذشته قول‌هایی برای آماده کردن مکانی به‌عنوان موزه در این شهرستان داده‌شده بود ولی هیچ‌گاه محقق نشد تا جایی که شورای اسلامی شهر در دوره سوم ساختمانی را در مجموعه شهرداری نهاوند به موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند اختصاص داد.

,

بعدازاین اقدام، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره میراث فرهنگی و شهرداری نهاوند منعقد شد ولی روز گذشته این تفاهم‌نامه نقض و ساختمان از میراث فرهنگی پس گرفته شد و کلیه اشیای تاریخی موزه نهاوند به همدان منتقل خواهد شد تا چراغ تاریخ و فرهنگ این شهرستان هم خاموش شود.

,

موزه نهاوند جمع‌آوری شد و تمام آثار آن به همدان منتقل می‌شود تا نهاوند شهر تاریخ و تمدن ۷ هزارساله غرب کشور بی موزه شود و پس از ۲ سال اصرار شورا بر تخلیه این موزه با تخلیه آثار باستان‌شناسی که در این مکان قرار داشت، موزه عملاً تعطیل شد.

,

, ,

شورای شهر نهاوند؛ از موضوع بی‌خبریم!

, شورای شهر نهاوند؛ از موضوع بی‌خبریم!, شورای شهر نهاوند؛ از موضوع بی‌خبریم!,

پس از انتشار خبر تعطیلی موزه نهاوند سه نفر از اعضای شورای ۷ نفره شهر نهاوند نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و از این اقدام اعلام بی‌اطلاعی کردند.

,

امید جلالوند رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند در این مورد گفت: از این موضوع بی‌خبر بودم و از طریق رسانه‌ها مطلع شدم.

,

وی گفت: بر اساس قانون، شهرداری حق در اختیار قرار دادن املاک شهرداری به ادارات را ندارد و املاک شهرداری مربوط به مردم است و موزه آن‌طور که مقرر بوده و بنا بر قرارداد پایبند نمانده است.

,

جلالوند افزود: مسئولین مربوطه تابه‌حال هیچ‌گونه مراجعه و یا مکاتبه‌ای با شورا در خصوص مسئله مطروحه نداشته‌اند.

,

وی ادامه داد: امروز طی رایزنی با شهردار در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت و نتیجه از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

,

صفی الله خرم‌آبادی دیگر عضو شورای شهر نهاوند هم ضمن اظهار بی‌اطلاعی گفت: امروز پیگیری می‌کنم.

,

وی افزود: من موضوع را امروز از طریق خبرنگاران متوجه شدم و از آن تا امروز بی‌اطلاع بودم ولی پیگیر این اقدام هستم.

,

محمد صامد جهانیان دیگر عضو شورای شهر نهاوند هم گفت: من موضوع را امروز از طریق خبرنگاران متوجه شدم و از این موضوع اطلاع نداشتم ولی این کار را پیگیری خواهم کرد.

,

, ,

هماهنگی بین دستگاهی کلاف سردرگم ماجرا

, هماهنگی بین دستگاهی کلاف سردرگم ماجرا, هماهنگی بین دستگاهی کلاف سردرگم ماجرا,

به گزارش عصر همدان، شاید با یک هماهنگی ساده می‌شد و می‌شود این مشکل رابین میراث فرهنگی و شهرداری حل کرد تا هم موزه تعطیل نشود و هم شهرداری به‌حق و حقوقش برسد.

,

مردم شهرستان نهاوند خواهان توقف این اقدام هستند و می‌خواهند همانند شهرهای تاریخی و کهن دارای موزه باشند نه برای دیدن آثار تاریخی شهر خود به موزه شهرهای دیگر مراجعه کنند.

,

مگر هدف از ایجاد این موزه معرفی آثار و تاریخ بلند مردم دیار نهاوند به همه مردم ایران نیست پس باید طبق توافقی که قبلاً شده است دو طرف به تعهدات عمل کنند و دود این بی‌تدبیری‌ها به چشم تاریخ و فرهنگ مردم نهاوند نرود.

,

, ,

کمترین مطالبه مردم نهاوند جلوگیری از تعطیل شدن این موزه است و شهروندان انتظار دارند فرماندار و نماینده شهرستان هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود کنند و اگر به هر دلیل نمی‌شود از این ساختمان برای موزه استفاده شود مکان دیگری را در شهرستان برای ایجاد موزه در نظر بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه