اخبار داغ

گفت‌وگو با کارآفرین صنعت آبزیان؛

وقتی مرز، به فرصت کارآفرینی تبدیل می‌شود/ اثبات توانمندی تولیدکنندگان بومی در رقابت با نمونه‌های خارجی

وقتی مرز، به فرصت کارآفرینی تبدیل می‌شود/ اثبات توانمندی تولیدکنندگان بومی در رقابت با نمونه‌های خارجی
راه‌اندازی شرکت پرورش و تکثیر ماهی در نقطه صفر مرزی و محل تلاقی 3 کشور ایران، ترکیه و عراق شاید برای خیلی‌ها آرزویی بیش نباشد، اما برای کارآفرینان با اراده تبدیل به هدفی والا و ظرفیتی بی نظیر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، روستای زیوه از توابع ارومیه و در انتهای خط مرزی قرار دارد. این روستا به عنوان یکی از مناطق مرزی نقطه تلاقی کشورمان با ۲ کشور ترکیه و عراق است که به همین دلیل با حساسیت‌های خاص مرزی و سیاسی مواجه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

شاید کمتر کسی در این نقطه از کشور دنبال راه‌اندازی کسب و کاری هرچند کوچک باشد اما خانواده «وهابلی» به عنوان یکی از کارآفرینان برتر آذربایجان‌غربی و کشور توانسته‌اند با بهره‌گیری از ظرفیت مرز و نیز استفاده از توان نیروهای بومی در راستای تولید و ایجاد اشتغال گام‌های موثری بردارند.

,

«دامون وهابلی» کارآفرین عرصه پرورش آبزیان، میزبان گروه چندرسانه‌ای اروم‌نیوز شد تا ضمن بیان ظرفیت‌ها و مشکلات صنعت آبزیان، کسب و کار خود را به عنوان یکی از موفق‌ترین کارآفرینان برای مام معرفی کند.

,

او در این گفت‌و‌گو از تولید ۱۰۰ تن و نیز کشت ۲۰ میلیون تخم مکاهی کشت زده و ۱۰ میلیون بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان در مزرعه پرورش ماهی خود می‌گوید و دلیل این موفقیت را استفاده از نیروهای بومی در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی می‌داند.

,

حمایت‌های بسیج سازندگی و دستگاه‌های مرتبط با حوزه پرورش آبزیان از دیگر نکاتی است که این کارآفرین به عنوان عامل موفقیت خود می‌داند.

,

وهابلی در بخشی از سخنان خود ضمن انتقاد از نگاه به بیرون برخی مسئولان در صنعت آبزیان، این گونه بیان می‌کند که در صورت میدان دادن و حمایت مسئولان، تولیدکنندگان داخلی به طور قطع و یقین توان رقابت با خارجی‌ها را دارند و مدیران باید به این موضوع برسندکه ظرفیت و تولیدکننده داخلی می‌تواند در تمام زمینه‌ها موفقیت‌های چشمگیری کسب کند.

,

گفت‌وگوی تصویری اروم‌نیوز با «دامون وهابلی» را در زیر ببیند:

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه