اخبار داغ

از تهیه ماسک تا پشتیبانی از مدافعان سلامت؛

بسیج و تلاش‌هایی که بی‌دریغ به مردم هدیه می‌شود

بسیج و تلاش‌هایی که بی‌دریغ به مردم هدیه می‌شود
بسیج تفکری بدون بن بست است که ثابت کرده در هیچ کاری گره کوری وجود ندارد و کافی است تا همت کرده و بی دریغ خدمت رسانی کنیم،بسیج نهادی وسیع که توانسته پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه باشد و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوندی دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، حضرت امام خمینی همیشه بر نقش مردم و اهمیت حیاتی آن در تأمین سلامت و موفقیت نظام تأکید می کردند از این رو با درایت خاصی در آذرماه ۱۳۵۸، طی بیاناتی ضرورت تشکیل مدرسه عشق یا همان بسیج مستضعفان را اعلام فرمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در اندیشه حضرت امام (س) بسیج یک نهاد اجتماعی با ابعاد متعددی است. از این رو بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه؛ و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوندی دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست.

,

یکی از نمونه های تلاش این نهاد را می توان در همین شرایط کرونایی مشاهده کرد این که هر یک از بسیجیان در قالب بسیج زنان، فرهنگیان، مداحان، پزشکان و … پا درعرصه خدمت رسانی نهادند و از هیچ کاری از تولید ماسک گرفته تا تهیه ی بسته های کمک معیشتی و یا به یاری مدافعان سلاکت رفتن همه و همه در کارنامه بسیجیان می درخشد از این رو برای آشنایی با برخی از اقدامات این نهاد در شرایط کرونایی با برخی مسئولان بسیج به گفتگو نشستیم.

,

محمد علیرضایی مسئول بسیج فرهنگیان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با اقدامات عمومی و اجتماعی این قشر گفت: از ابتدای امسال با توجه به شرایطی که بوجود آمد از جمله سیل و کرونا تعداد زیادی از معلمان جهادگر در صحنه های عمومی و آموزشی حضور پیدا کردند.

,

جمع آوری ۳ میلیارد ریال در قالب کمک های مومنانه توسط بسیج فرهنگیان استان کرمان

, جمع آوری ۳ میلیارد ریال در قالب کمک های مومنانه توسط بسیج فرهنگیان استان کرمان,

وی ادامه داد: معلمان در چند موضوع به صورت خاص حضور داشتند از جمله راه اندازی کارگاه های تولید ماسک که در این رابطه با همت معلمان ۴۷ کارگاه تولید ماسک راه اندازی شد و نزدیک ۷۴۵ هزار ماسک به همت معلمان تولید شد.

,

محمدی عنوان کرد: ضدعفونی اماکن، ادارات، خودپردازها، پمپ بنزین و به طور کلی ۲ هزار و ۵۲۴ مرکز با کمک معلمان ضدعفونی شد همچنین بیش از هزار اقدام آموزشی بهداشتی یعنی آموزش مردم برای مقابله با کرونا و جلوگیری از ابتلای به ویروس توسط معلمان انجام شده است.

,

بسیج فرهنگیان استان کرمان توضیح داد: تعداد ۵ هزار و ۴۱۸ نفر روز از فرهنگیان در طرح غربالگری شرکت کردند ضمن این که در حوزه ی کارهای رسانه ای از جمله تولید مستند، تیزر، پوستر، کلیپ و … ۲ هزار و ۶۷۱ انجام شده است.

,

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط کنونی و ضرورت اهدای خون ۸۲۳ معلم در این راه قدم برداشتند همچنین ۴۵۰ قلم از تجهیزات پزشکی از جمله لباس پرستار، خرید دستگاه و … خرید شده است.

,

محمدی به پویش کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت: این پویش در دو قالب کمک های نقدی و غیر نقدی انجام شد، بالغ بر ۵۱ میلیون و ۶۷۰  هزار تومان کمک نقدی و ۲۰۰ میلیون و ۳۷۴ هزار تومان کمک غیر نقدی به همت معلمان استان کرمان اهدا شد و در مجموع ۳ میلیارد ریال جامعه بسیج فرهنگیان کمک کرده است.

,

بسیج فرهنگیان استان کرمان به بسته های کمک معیشتی اشاره کرد و توضیح داد: بالغ بر ۱۲ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی در میان افراد آسیب دیده ناشی از کرونا توزیع شد و توانستیم نزدیک به ۱۱ هزار نفر از این افراد را تحت پوشش قرار داده ایم.

,

وی به پویش “لبخند رضایت” اشاره و عنوان کرد: این پویش با هدف تقدیر و تجلیل از کار جهادی معلمان و معلم یاری با استفاده از ظرفیت بسیج تا اگر خلائی وجود داشته باشد، به همت بسیجیان این خلاء پر شود.

,

تهیه بیش از ۶ هزار بسته کمک معیشتی به همت بسیج مداحان استان کرمان

, تهیه بیش از ۶ هزار بسته کمک معیشتی به همت بسیج مداحان استان کرمان,

منصوری مسئول بسیج مداحان استان کرمان در خصوص اقدامات و خدمات عمومی و اجتماعی این قشر از بسیجیان استان کرمان به خبرنگار ما گفت: فلسفه بسیج خدمتگزاری به جامعه است و این بالاترین افتخار بسیج است ضمن این که شعار محوری هفته بسیج نیز ” بسیج پیشرو خدمت و امید آفرین” است.

,

وی ادامه داد: اگر با تفکر بسیجی کارها را دنبال کنیم و با این تفکر عمل کنیم قطعا موفقیت بیشتری حاصل در کارها به دست م یآوریم.

,

مسئول بسیج مداحان استان کرمان عنوان کرد: سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی آمادگی این را دارد تا افراد داوطلب و دارای انگیزه برای مداحی را با استفاده از اساتید کشوری و استانی آموزش دهد.

,

منصوری توضیح داد: در هر مکان و هر نقطه ای از جمله تکایا، مساجد و حتی منازل برای اجرای مراسم مذهبی از جمله عزاداری و یا مولودی خوانی به سازمان بسیج مداحان مراجعه کردند، این سازمان با همت مداحان مراسم را برگزار شده است.

,

وی اظهار کرد: در خصوص شرایطی که قریب یکسال است جامعه درگیر آن است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات و همدلی نیز جامعه مداحان و هیئتهای مذهبی پیش قدم بودند و در مبارزه با کرونا گام های بسیاری را برداشته اند.

,

مسئول بسیج مداحان استان کرمان توضیح داد: بیش از ۴۵۰ مورد از اماکن عمومی، مساجد و محافل عزاداری و … توسط بسیجیان این سازمان انجام شده است همچنین بیش از ۵۰ هزار ماسک توسط جامعه مداحان و هیئت های مذهبی تهیه شده و بیش از ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی توسط بسیجیان این سازمان فراهم شده است.

,

منصوری ابراز کرد: در مرحله اول کمک های مومنانه بیش از ۲ هزار بسته کمک معیشتی و در ایام محرم و صفر بیش از ۴ هزار بسته کمک معیشتی فراهم و به آسیب دیدگان ناشی از کرونا تحویل داه شد.

,

وی بیان کرد: در ایام محرم و صفر نذر غذا را داشتیم که بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذا تهیه و توزیع شد همچنین در پویش ” نان” که به همت سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی راه اندازی شده بود بیش از ۲۰ هزار نان به دست نیازمندان رسید.

,

مسئول بسیج مداحان استان کرمان توضیح داد: بیش از ۱۸ مورد تهیه جهیزیه و با همکاری بانیان مجالس و محافل اهل بیت نزدیک به ۱ میلیارد تومان از نذورات به آزاد سازی زندانیان غیر عمد اختصاص یافت همچنین در ایام محرم و صفر به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ بیش از هزار مراسم توسط جامعه ی مداحان انجام گرفت.

,

مدیریت ۱۶۴ کارگاه تهیه ماسک به همت خواهران بسیجی در شرایط کرونایی

, مدیریت ۱۶۴ کارگاه تهیه ماسک به همت خواهران بسیجی در شرایط کرونایی,

اکرم رنجبر مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اقدامات و خدمات عمومی و اجتماعی این قشر از بسیجیان استان کرمان گفت: یکی از زمینه های شکل گیری بسیج را امام (ره) رقم زدند که می شود گفت سابقه ای قبل از انقلاب دارد.

,

وی با بیان این که امام (ره) بین بسیج برادارن و خواهران هیچ تفکیکی قائل نشدند، عنوان کرد: بعد از فرمان امام (ره) هم زمان بسیج برداران و خواهران تشکیل شد چرا که در اندیشه حضرت امام (ره) ضرورتی احساس شد که برای تداوم انقلاب اسلامی مردان و زنان دوشادوش یکدیگر باید قدم بردارند.

,

رنجبر تاکید کرد: امروزه یکی از گسترده ترین تشکل های بزرگ بانوان در جامعه ایرانی بسیج خواهران است که توانسته در طول ۴۱ سال انقلاب فعالیت های مختلفی را انجام دهد.

,

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان بیان کرد: یکی از خصلت های بسیجیان انجام فعالیت های به صورت داوطلبانه است از این رو درب های بسیج بر روی عموم زنان کشور باز است و در ماموریت های مختلف افرادی که مایل هستند می توانند شرکت کنند.

,

وی به ماموریت های بسیج خواهران اشاره کرد و توضیح داد: ماموریت های بسیج خواهران عموما همچون ماموریت های بسیج برداران است و شامل ماموریت های دفاعی، امنیتی، امداد رسانی، کمک رسانی، محرومیت زدایی و … است.

,

رنجبر افزود: شاید بتوان گفت عملکرد خوب بسیج خواهران در طول این چند سال توانسته نشان دهد که یکی از بی نطیرترین تشکل ها و محلی برای سپری نمودن اوقات فراغت و خدمت رسانی به انقلاب است.

,

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان اظهار کرد: در این شرایط کرونایی ۱۲۵ گروه جهادی خواهر پای کار آمد و بیش از ۲ هزارو ۷۹۸ نفر به صورت ارودهای جهادی یک روزه در محلات خدمت می کردند.

,

وی ادامه داد: بیش از ۱۶۹ مورد تامین جهیزیه ،۲۸۷ مورد خدمات مددکاری، ۱۸۰ مورد تامین وام قرض الحسنه و بیش از ۶۳۹ هزار و ۶۱۵ ماسک با دستان توانمند خواهران بسیجی تهیه شده است.

,

رنجبر تشریح کرد: بیش از ۱۶۴ کارگاه تهیه ماسک به همت خواهران بسیجی مدیریت شده است همچنین خواهران بسیجی از ۱۹۹ مدافعان حرم تقدیر و تشکر کرده اند همچنین  در ابعاد فرهنگی و در فضای مجازی ۳ هزار و کارگاه های مهارت افزایی دختران جوان، ۴ هزار و ۴۰۰ کارگاه های مهارت افزایی ویژه مادران، ۶۱ مورد مشاوره از طریق فضای مجازی انجام شده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه