اخبار داغ

تحلیل گر مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

سخنان رهبری راه حل گره های اساسی دولت

سخنان رهبری راه حل گره های اساسی دولت
عبدالمجید شیخی گفت: جانبداری دولتمردان از سرمایه داران بین المللی آن ها را چون تار عنکبوتی به صندلی هایشان بسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رؤسای سه قوه و دیگر اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با اشاره به چهار محور لازم برای اقتصاد کشور یعنی حل مشکل کسری بودجه، افزایش سرمایه‌گذاری، جهش تولید و حمایت از قشرهای ضعیف خاطرنشان کردند: باید با همت جدی و تلاش پیگیر مسئولان، تأثیر اجرای راهکارهای عملی در زندگی مردم مشخص شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

عبدالمجید شیخی، تحلیل گر مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ما، درباره چهار محور بیان شده گفت: چهار راه حلی که رهبری فرمودند دقیقا دست روی گره های کار دولت گذاشتند.

,

وی افزود: گره کار دولت در افکار منسوخ شده دولتمردان است که فکر می کنند رزق شان دست کدخدا است و هنوز نفهمیدند رزاق خداوند کریم است.

,

شیخی با اشاره به آیه «لیس للانسان الا ما سعی»؛ گفت: انسان باید سعی و تلاش کند و دولت هم سعی و تلاش کند به خصوص در شرایطی که امریکاییها در منجلاب کسری بودجه و بدهی های انباشته و بحران های اجتماعی و نارضایتی عمومی دچار شدند.

,

این تحلیل گر مسائل اقتصادی گفت: دولتها به علت بی تدبیری و جانبداری از منافع سرمایه داران بین المللی مانند تار عنکبوتی به صندلی خود وصل اند.

,

وی با اشاره به مذاکرات بی سرانجام با امریکا افزود: تجربه کردیم و رهبری هم مهلت دادند و حجت را بر دولتمردان تمام کردند و گفتند مذاکره کنید ولی امیدی ندارم، که نتیجه اش هم دیدیم ولی این نابخردان دست بردار نیستند و این اواخر هم چون زمین سوخته تحویل می دهند به هر چیزی متوسل می شوند تا آبروی از دست رفته خود را به دست‌ آورند.

,

اقتصاد دان ایرانی گفت: تحریم ها باعث شد ظرفیت بالقوه ای در کشور ایجاد شود و بسیاری از استعدادهای بالقوه را بالفعل کنیم و افکار را روی خط تولید بیاوریم.

,

وی تاکید کرد: تجربه نشان داد تحریم یک فرصت است و در شرایط تحریم جوهره وجودی انسان متبلور می شود.

,

این تحلیل گر مسائل اقتصادی با اشاره به کسری بودجه گفت: دولت چون در مساله مذاکرات هسته ای سرش به سنگ خورد و آبرویش رفت در چند سال به هیچ عنوان حرف از اقتصاد بدون نفت نمی زد و بعد از اینکه سرش به سنگ خورد، شعار اقتصاد بدون نفت را دادند.

,

وی افزود: بنابراین بودجه ای را تشکیل دادند که از طریق فروش اوراق مشارکت تامین می شود و به دلیل عدم تحقق این منابع از پول های صندوق توسعه ملی هم سرقت کردند که وزیر بهداشت واکنش داد.

,

شیخی افزود: حتی متوسل به پیش فروش نفت به مردم شدند و شعار بودجه بدون نفت را دادند که در حقیقت روپوشی بود برای مذاکرات باطل و رهبری در سخنان خود فرمودند کسری بودجه را باید با رونق تولید جبران کنیم که با ارزش افزوده یعنی پای گیری و پایداری پایه های مالیاتی و در واقع رشد اقتصادی واقعی در رونق تولید است.

,

این تحلیل گر مسائل اقتصادی گفت: در معیشت مردم یارانه یاری است و کمک به اقشار ضعیف است که اگر جنسی بود یک حسناتی دارد به خصوص در شرایطی که تورم جهنده است مثل دو سال اخیر اما باید توجه داشته باشیم سبد خانوارهای مختلف فرق می کند مثلا در خانواده نیازمند گوشت سهم کمی دارد و در خانوار ثروتمند سهم عظیمی متعلق به کالای لوکس و غیر ضروری و تفریحی است.

,

وی در پایان گفت: مشکل مردم ما در انتخابات فریب دروغ عده ای است که خود را فرشته نجات معرفی می کنند در صورتی که شیطانی بیش نیستند،که باید سعی کنیم انتخابی با بصیرت داشته باشیم تا شاهد نیروهای جوان و جهادی در بدنه دولت باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه