اخبار داغ

جانشین سپاه الغدیر استان یزد:

کمک بیش از 85میلیاردی مؤمنانه در استان یزد به همت بسیج/مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه کلید می خورد

کمک بیش از 85میلیاردی مؤمنانه در استان یزد به همت بسیج/مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه کلید می خورد
حسین زارع کمالی با تشریح عملکرد بسیج در رزمایش های کمک مومنانه از عملیاتی شدن مرحله سوم این رزمایش خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ حسین زارع کمالی جانشین سپاه الغدیر استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اقدامات بسیج و سپاه الغدیر استان یزد در زمان شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: به دنبال لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کمک های مومنانه و مواسات و همدلی، بسیجیان استان یزد برای تحقق این امر آستین همت بالا زدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

زارع کمالی افزود: از ابتدای فرمایشات رهبری تاکنون بیش از 70هزار خانواده نیازمند در استان یزد شناسایی شدند و به همت بسیج استان یزد قریب 80هزار بسته معیشتی در قالب 6 مرحله توزیع شد.

,

***بیش از 19 میلیارد ریال کمک نقدی به خانواده های نیازمند استان یزد

, ***بیش از 19 میلیارد ریال کمک نقدی به خانواده های نیازمند استان یزد, ***بیش از 19 میلیارد ریال کمک نقدی به خانواده های نیازمند استان یزد,

وی افزود: در این مدت قریب 10هزار کارت هدیه به صورت نقدی به مبلغ 19میلیارد و 339میلیون و 800هزار تومان به خانواده های نیازمند جهت تسهیل در امر معیشت اهدا شده است.

,

جانشین سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: خوشبختانه به یاری خداوند و همت بسیجیان استان یزد 17هزار قرص نان، بیش از 247هزار پرس غذای گرم، بیش از 5هزار و 700 بسته گوشت قرمز، بیش از 7هزار بسته گوشت مرغ بین نیازمندان و مردم استان یزد توزیع شده است.

,

وی اهدای جهیزیه در ایام شروع کرونا را از اقدامات پسندیده عنوان کرد و گفت: در 6 مرحله کمک مومنانه، 262 سری جهیزیه کامل عروس و 172عدد سایر اقلام زندکی به زوج های جوان یزدی و خانواده های نیازمند اهدا شده است که در مرحله سوم نیز این سنت پسندیده با اهدای 73 سری جهیزیه ادامه دارد.

,

زارع کمالی تصریح کرد: اهدای 4هزار بسته لوازم التحریر، 874 دست پوشاک و کفش و بیش از 63هزار بسته بهداشتی نیز از توفیقات بسیجیان استان یزد در دوران شیوع کرونا ویروس بوده است.

,

***کمک بیش از 85میلیاردی مومنانه در استان یزد

, ***کمک بیش از 85میلیاردی مومنانه در استان یزد, ***کمک بیش از 85میلیاردی مومنانه در استان یزد,

جانشین سپاه الغدیر استان یزد ابراز کرد: کل ارزش ریالی خدمات در این مراحل بیش از 85میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است که بیش از 67میلیارد ریال ان از منابع خیرین و کمک های مردمی و بیش از 20میلیارد ریال این خدمات از همکاری دستگاه و نهادها تامین شده است.

,

زارع کمالی ایجاد وراه اندازی 400 صندوق قرض الحسنه در استان با هدف اشتغالزایی و مردم یاری، ایجاد 13 تعاونی تولیدی و توزیع  در بستر صندوق های قرض الحسنه، پرداخت 800 وام صفر تا 2درصد در قالب واحدهای ضروری و اشتغال زایی، ایجاد 405 اشتغال پایدار در استان و اموزشی 905 بسیجی برای ایجاد اشتغال را از توفیقات بسیج در راستای کمک مومنانه عنوان کرد.

,

*** موفقیت پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی با 50درصد مشارکت

,

جانشین سپاه الغدیر استان یزد در خصوص حوزه فعالیت بسیج سازندگی با بیان اینکه پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی با 50درصد مشارکت است، افزود: هدف از اجرای طرح 50درصد مشارکت، هدایت بودجه های دولتی به مناطق محروم است.

,

وی اظهار داشت: پروژه های محرومیت زدایی شامل پروژه هایی است که با اداراتی مانند منابع طبیعی، جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی مشارکت 50درصدی صورت گرفته است.

,

زارع کمالی  اضافه کرد: لایروبی قنات با میزان 8هزار متر با مشارکت 50درصدی بسیج سازندگی استان یزد به مبلغ 350 میلیون تومان یکی از کارهای مشارکتی بوده که صورت پذیرفته است.

,

***بهسازی 97 منزل در مناطق محروم استان یزد

, ***بهسازی 97 منزل در مناطق محروم استان یزد, ***بهسازی 97 منزل در مناطق محروم استان یزد,

جانشین سپاه الغدیر استان یزد انتقال آب شرب به متراژ 5هزار و 800متر از دیگر اقدامات بسیج سازندگی به مبلغ 395 میلیون تومان در سال جاری است افزود: استخر ذخیره آب به متراژ 600 متر مکعب با هزینه 230 میلیون تومان، آب رسانی روستایی با منابع آب سیار به مبلغ 320 میلیون تومان و کمک هزینه احداث 50 منزل مسکونی محرومین تحت پوشش بهزیستی به مبلغ 600میلیون تومان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان یزد است.

,

وی تعمیر و بهسازی مسکن محرومین را دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان یزد اعلام کرد و گفت: در این بخش 91 مورد منزل مسکونی بهسازی به مبلغ 670 میلیون تومان مشارکت 50درصدی داشتیم که مابقی با ادارات مرتبط پرداخت کردند.

,

***فعالیت 505 گروه جهادی در استان یزد

, ***فعالیت 505 گروه جهادی در استان یزد, ***فعالیت 505 گروه جهادی در استان یزد,

زارع کمالی در ادامه با بیان اینکه دومین محور فعالیت های بسیج سازندگی در بحث فعالیت های جهادی است، افزود: در حال حاضر 505 گروه جهادی ثبت شده در اطلس جهادی داریم که فعالیت های گسترده ای را در سطح استان انجام می دهند.

,

جانشین سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه در بحث ویروس کرونا، 9هزار و521 اعزام در استان داشتیم اذعان داشت: در این مراحل اعزام، 78 هزار و 451 نفر به مناطق مختلف استان اعزام شده و اقدامات جهادی خود را در زمینه های گوناگون انجام دادند.

,

***تولید 5میلیون ماسک و کاهش بار روانی یزد

, ***تولید 5میلیون ماسک و کاهش بار روانی یزد, ***تولید 5میلیون ماسک و کاهش بار روانی یزد,

وی با بیان اینکه در موج اول کرونا 82 کارگاه تولید ماسک در استان راه اندازی شد، اظهار داشت: نیاز آن زمان تولید ماسک برای رفع مشکل استان بود و روزانه با فعالیت جهادی شاهد تولید 30 هزار ماسک بودیم که با این اقدامات جهادی 5میلیون ماسک تولید و روانه بازار و کمک بسیار خوبی از نظر روانی به استان شد.

,

زارع کمالی گفت: در موج دوم و سوم با توجه به اینکه مشکل زیادی از بابت تولید ماسک نبود، فعالیت گروه های جهادی به مسائل دیگر سوق پیدا کرد و هم اکنون این گروه ها به بیمارستان ها در بخش های مختلف کمک رسانی می کنند.

,

جانشین سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: الان گروه های جهادی به این نتیجه رسیده اند که یکی از نیازهای مردم بحث کپسول اکسیژن است که در شهرستان های میبد و مهریز برای رفع این چالش اقدامات اثربخشی را انجام دادند و با جمع آوری این کپسول ها و کدبندی کردن آنها، اقدام به تحویل به خانواده هایی می کنند که برای خرید و یا اجاره این دستگاه با مشکل مالی مواجه هستند.

,

وی افزود: این خدمات گروه های جهادی برای تهیه کپسول اکسیژن، جدای از همت خیرین برای رفع مشکل دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستان ها است.

,

***مرحله سوم کمک مومنانه در استان یزد کلید خورد

, ***مرحله سوم کمک مومنانه در استان یزد کلید خورد, ***مرحله سوم کمک مومنانه در استان یزد کلید خورد,

جانشین سپاه الغدیر استان یزد عنوان کرد: مرحله سوم رزمایش کمک های مومنانه از تاریخ 20 آبان ماه آغاز شده که برنامه های اصلی آن در هفته بسیج و در روز ششم آذرماه است.

,

زارع کمالی با بیان اینکه در مرحله سوم رزمایش کمک های مومنانه در استان کل پایگاه های مقاومت بسیج و 500 مسجد میزبان آن خواهند بود گفت: در این مرحله فقط بحث توزیع بسته های معیشتی نیست بلکه بسته کاملی از کمک های مومنانه مانند جهیزیه، بسته لوازم التحریر، بسته معیشتی، اهدای ماسک و دیگر موارد را شامل می شود.

,

جانشین سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به خرید 100 هزار ماسک برای توزیع در سومین مرحله رزمایش کمک های مومنانه، اذعان داشت:  4هزار بسته برنج با 73 سری جهیزیه خریداری و در روز مرحله سوم رزمایش بین جامعه هدف توزیع می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه