اخبار داغ

مشارکت و همت مردم و مسئولین تا ریشه کنی بیماری کرونا ادامه دارد؛

همکاری اصناف و بازاریان شهرستان سرپل ذهاب در تعطیلی دو هفته ای کرونا

همکاری اصناف و بازاریان شهرستان سرپل ذهاب در تعطیلی دو هفته ای کرونا
اصناف و بازاریان شهرستان سرپل ذهاب در تعطیلی دو هفته ای کرونا همکاری لازم بعمل آورده اند و مشارکت و همت مردم و مسئولین تا ریشه کنی بیماری کرونا ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازی دراز، با توجه به شرایط بحرانی و قرمز بیماری کرونا در شهرستان سرپل ذهاب، ستاد مبارزه با این بیماری تصمیم برای گرفت اصناف و بازاریان و گروهی از مشاغل را به مدت دوهفته از اول آذرماه تعطیل کنند، از این رو بازاریان و اصناف این شهرستان با مسئولین مشارکت و همکاری خوبی به عمل آوردند برای ریشه کنی بیماری منحوس کرونا همه دست به دست هم با همفکری هم با استفاده از توان و ظرفیت های موجود پای کار آمدند.

مسئولین با اطلاع رسانی و آگاه سازی از خطرات این بیماری، مردم را مطلع و مردم را به قرنطینه خانگی دعوت کرده تاکنون در این راستا اصناف شهرستان در دستورالعمل تعطیلی واحد صنفی خود همکاری خوبی به عمل آوردند اما مشکلاتی نیز در این راستا اصناف و بازاریان را دچار دغدغه کرده است.

مرادپور صاحب یکی از از واحدهای صنفی شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ما با مسئولین هم قدم و همفکر هستیم و با این پویش تعطیلی مبارزه با کرونا موافق بوده اما باید دولت برای ضررهای اقتصادی که این بیماری به اصناف و بازاریان وارد کرده است راه چاره ای اندیشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی درا,
,
,
,
,

, ,

رضایی یکی دیگر از واحدهای صنفی شهرستان با چک‌های بازاری که در دست داشت نگران بود و گفت: مالیات هایی که باید پایان سال پرداخت شود ، اجناسی که بواسطه چک خریداری شده و در مغازه مانده است مهمترین مطالبات واحدهای صنفی از مسئولین دولت است، لذا مسئولین امر باید علاوه‌بر تعطیلی اصناف و بازاریان برای این مشکلات و مضررات مالی کمک های مناسبی در نظر بگیرند تا ما نیز بتوانیم نیازهای بازار مردم را برآورده کنیم و چرخه اقتصاد لطمه وارد نشود.

,

عده ای دیگر از بازاریان با اجرای تعطیلی بازار کاملا موافق هستند و خواستار سختگیری شدیدی در دیگر عوامل زمینه ساز شیوع بیماری کرونا بودند و معتقد بودند کرونا فقط در بازار سلامتی مردم را به خطر نمی اندازد بلکه در تمام نقاط و اماکن عمومی و .... این بیمای هست لذا باید مسولین در این رابطه با دقت و نظارت روزانه رعایت پروتکل بهداشتی را رصد کنند و با متخلفین در این راستا برخورد کنند.

,

خبرنگار ما در ادامه به سراغ فرماندار شهرستان سرپلذهاب رفته و گفتگو با وی ترتیب داد:  

,

محبت جمالی نیا با ما گفت: از شنبه اول آذر ماه 99 محدودیت‌هایی برای مشاغل گروه‌های یک تا چهار اجرایی شده و این طرح‌ تا پایان دستورالعمل ستاد ملی در شهرستان سرپل ذهاب اعمال خواهد شد.

,

وی افزود: فهرست مشاغل گروه یک و مشاغل ضروری در هیچ‌یک از وضعیت‌های سه‌گانه تعطیل نمی‌شوند.

,

, ,

وی ادامه داد: ظرفیت کارکنان ادارات در شهرستان سرپل ذهاب یک سوم به استثنای ادارات خدمات رسان و زیر ساخت با ۵۰ درصد حضور در محل کار شروع به کار می کنند  ضمن اینکه مشاغل و کسب و کارهای غیرضروری نیز تعطیل خواهند شد و تنها مشاغل دسته یک با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت و به مردم خدمات ارایه خواهند داد.

,

این مقام مسول افزود: برگزاری تمامی آیین های تجمعی عزا و عروسی شهرستان ممنوع بوده و با برگزارکنندگان این آیین ها به شدت برخورد می شود.

,

فرماندار سرپل ذهاب گفت: اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای خروج خودروهای پلاک غیر بومی از شهرستان هر۲۴ساعت یکبار در صورت مشاهده پلیس ویادوربین های درون شهری و برون شهری انجام خواهد گرفت.

,

جمالی نیا اضافه کرد: مردم برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان در منزل بمانند و نسبت به رعایت موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی جدیت لازم داشته باشند.

,

این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از همکاری اصناف و بازاریان در اجرای رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان موارد مربوط به رعایت واجرای گروه های چهارگانه شغلی برشمردوازمردم تقاضای کرد ستاد کرونای شهرستان را یاری کنند.

,

در ادامه  یوسف نظری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در اجرای مصوبات ستاد ملی و محدودیتهای اعمال شده جهت کنترل شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان سرپل ذهاب با توجه به وضعیت قرمز، فعالیت صنوف قرار گرفته در گروه های شغلی ۲ ، ۳ و ۴ از شنبه اول آذر ماه به مدت دوهفته ممنوع و تعطیل شده است.

,

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت سرپل ذهاب افزود: در این رابطه صرفا مشاغل سطح یک با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستندد و ضمانت اجرای این مهم اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی هستند.

,

نظری با اشاره به همراهی و همکاری خوب و صددرصدی قبلی اصناف گفت: هیات رییسه اتاق اصناف.اتحادیه های لوازم خانگی، طلافروشان.؛پوشاک فروشان، بنگاه معاملات و نمایشگاه، ارایشگران مردانه، زنانه، خیاطان، قنادان و اغذیه فروشان ،عکاسان.مصالح فروشان تا کنون برای ریشه کنی این بیماری منحوس مشارکت لازم داشتند و قابل تقدیر است.  

,

وی در پایان تاکید کرد: تیم نظارتی در قالب گشت های مشترک به صورت روزانه صبح و عصر و تا پایان فعالیت روزانه اصناف درجهت اعتلای سلامت شهروندان فعال خواهند بود و متخلفین به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه