اخبار داغ

متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با دانا:

ابتلای خانوادگی به کرونا افزایش یافته؛ مردم مراقب باشند/ اجرای کامل محدودیت‌ها می‌تواند بیماری را کنترل کند

ابتلای خانوادگی به کرونا افزایش یافته؛ مردم مراقب باشند/ اجرای کامل محدودیت‌ها می‌تواند بیماری را کنترل کند
متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه اجرای کامل محدودیت‌ها می‌تواند بیماری را کنترل کند؛ گفت: برخی خانواده‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؛ در حالیکه شکل ابتلای خانوادگی به کرونا بیشتر شده و باید مراقب باشیم.
[

مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به همکاری مردم با ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: در نتیجه همکاری مردم با ستاد ملی کرونا و عمل به محدودیت‌های ایجاد شده، روند ابتلا به ویروس کرونا کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: متأسفانه جهش بیماری کرونا بسیار افزایش داشته است اما همچنان برخی خانواده‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؛ در حالیکه شکل ابتلای خانوادگی به کرونا بیشتر شده و باید مراقب باشیم.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر محدودیت‌های کرونایی به‌صورت کامل اجرا شود می‌توانیم به سمت کنترل بیماری حرکت کنیم.

,

این متخصص بیماری‌های عفونی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، با تشریح وضعیت کنونی روند ابتلا به کرونا گفت: در شرایطی که روند ابتلا به کرونا در ایام محدودیت‌های کرونایی به نسبت هفته گذشته کاهش داشته است، این موضوع می‌تواند در پایان محدودیت‌های دوهفته‌ای وضعیت بهتری را رقم بزند.

,

دکتر مردانی درباره نحوه نگهداری افراد مبتلا به کرونا در منازل، اظهار کرد: درصورت ابتلای یک فرد از اعضای خانواده به کرونا، باید تمامی ارتباطات با او به مدت دو هفته قطع و فاصله اجتماعی رعایت شود؛همچنین ضدعفونی مکان‌های آلوده مورد استفاده فرد مبتلا در منزل می تواند راهکاری برای عدم سرایت دیگران به کرونا باشد.

,

همکار ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان در رابطه با تقویت سیستم ایمنی بدن گفت: استفاده از آویشن، شربت زوفا، مایعات و استفاده از میوه‌ها می تواند به بهبود وضعیت فرد مبتلا به کرونا کمک بسزایی کند.

,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه