اخبار داغ

اقدامات اقشار بسیج در ایام کرونایی تشریح شد؛

اقشار بسیج در میدان/ از اعطای 30 میلیارد وام به کسبه آسیب‌دیده از کرونا تا ساخت و بهسازی منازل محرومین

اقشار بسیج در میدان/ از اعطای 30 میلیارد وام به کسبه آسیب‌دیده از کرونا تا ساخت و بهسازی منازل محرومین
در میزگرد یزدرسا به اقدامات اقشار مختلف بسیج در طول سال‌ها و بالاخص زمان شیوع کرونا اشاره شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، میزگرد یزدرسا به مناسبت هفته بسیج و برای ارائه خدمات و فعالیت‌های انجام گرفته اقشار مختلف بسیج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

این میزگرد با حضور سرهنگ محمد اسلامی مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه الغدیر استان یزد، سرهنگ مهدی غفوری مسئول خدمات درمانی بسیجیان استان یزد، حجت الاسلام مهدی قره چاهی مسئول بسیج طلاب استان یزد، سرهنگ مجید صادقی مسئول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد و محمد احسانی جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد برگزار شد.

,

, ,

اسلامی: نقش بازار همیشه در اتفاقات کشور بی‌بدیل و بی‌نظیر بوده که در اتفاقات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم می‌توان به‌خوبی این مسئله را دید که برای آگاهی و اطلاع‌رسانی اقدامات درخور توجهی را انجام دادند. بازاریان در قیام‌هایی که صورت گرفت و دوران هشت سال جنگ تحمیلی نقش بسیار پررنگی را ایفا کردند. همیشه گفته می‌شود که بازاریان بهترین را در خود دارند و نقش اساسی و کلیدی در اتفاقات کشور رقم‌زده که در تاریخ انقلاب اسلامی نیز ماندگار شده است.

, اسلامی: , اسلامی: ,

در جریان شیوع بیماری کرونا شاهد نقش بسیار اثربخش بازاریان بودیم و این در حالی است که خود کسبه کسانی هستند که به خاطر این بیماری با مشکلات متعددی مواجه شدند اما به‌مانند چهل سال گذشته نظام و انقلاب را یاری کردند و شانه خالی نکردند. اصناف در بحث کمک‌های مؤمنانه عملکرد بسیار مطلوبی داشتند و با نگاه خیری خود برای رفع مشکلات مردم نیازمند گام برداشتند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

,

مجموعه بسیج اصناف و اتاق اصناف یزد در کنگره 4 هزار شهید استان مسئولیت کمیته پشتیبانی مردم را عهده‌دار است و در این زمینه اقدامات مختلفی را انجام داده که هدف اصلی آن محرومیت‌زدایی و در قالب کمک‌های مؤمنانه صورت پذیرفته است.

,

, ,

اقدامات بسیج اصناف در کنگره 4 هزار شهید استان یزد

, اقدامات بسیج اصناف در کنگره 4 هزار شهید استان یزد, اقدامات بسیج اصناف در کنگره 4 هزار شهید استان یزد,

توزیع 4 هزار بسته معیشتی در بین سه هزار خانواده نیازمند، توزیع 25 هزار غذای گرم در سه مرحله بین نیازمندان، توزیع 4 هزار بسته پروتئینی شامل گوشت و مرغ بین جامعه هدف، توزیع هزار بسته بهداشتی و مایع ضدعفونی کننده، اعطا کمک هزینه درمان به 40 نفر از نیازمندان، توزیع 10 سری جهیزیه کامل شامل 15 قلم اقلام ضروری زندگی و 50 جهیزیه به‌صورت موردی بین زوج‌های نیازمند، توزیع 200 بسته لوازم التحریر در قالب طرح «یک کاسب یک دانش آموز» بین نیازمندان، توزیع هزار عدد بُن خرید به مبلغ 60 میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند توسط صنف زرگر، ساخت و تعمیر مسکن محرومین به مبلغ 100 میلیون تومان توسط خیرین بازار به نیت شهدای کسبه، تهیه بیش از سه هزار ماسک سه لایه و 10 دستگاه ضدعفونی کننده، تهیه دو هزار لباس گان بیمارستانی توسط بازاریان و خیرین استان یزد و برگزاری 20 عنوان کلاس آموزشی مشاغل خانگی ویژه بانوان ازجمله اقدامات انجام گرفته در سال جاری است.

,

 

,

اعطای 30 میلیارد وام به کسبه آسیب‌دیده از کرونا

, اعطای 30 میلیارد وام به کسبه آسیب‌دیده از کرونا, اعطای 30 میلیارد وام به کسبه آسیب‌دیده از کرونا,

تجهیز خاص بیمارستان با 5 دستگاه به مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان توسط بازاریان و خیرین استان و همچنین اعطای وام به مبلغ 30 میلیارد تومان بین کسبه و بازاریان آسیب‌دیده از کرونا از سوی بانک قرض الحسنه رسالت با سود صفر تا دو درصد از دیگر برنامه‌هایی بود که بسیج اصناف در دستور کار خود داشت.

,

تمام اقدامات انجام‌شده ظرفیت کسبه و بازاریان استان یزد هستند که در شرایط مختلف برای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند و هیچ‌گاه نظام و انقلاب را در هیچ زمانی تنها نمی‌گذارند.

,

 

,

خدمات ارزنده بسیج در عرصه سلامت

, خدمات ارزنده بسیج در عرصه سلامت, خدمات ارزنده بسیج در عرصه سلامت,

غفوری: بسیج در عرصه بهداشت و درمان خدمات بسیار ارزنده‌ای را ارائه می‌کند که موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان یزد و مجموعه مهر شفا یکی از نمونه‌های خدمات دهنده به شهروندان است.

, غفوری: , غفوری: ,

, ,

موسسه تأمین درمان بسیجیان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به بسیجیان و شهروندان خدمات ارائه می‌کند. در روش مستقیم بارزترین آن مجموعه دندانپزشکی مهر شفا است که به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت در تمام مراحل دندانپزشکی می‌باشد.

,

مشاوره و روانشناسی موسسه تأمین درمان بسیجیان از دیگر بخش‌های فعال در استان یزد است که در تمام زمینه‌های روانشناسی با استفاده از ظرفیت مشاورین برجسته استان در خصوص مشاوره زوجین، تحصیلی، اختلافات خانگی، شغلی و انواع تست‌های روانشناسی صورت می‌پذیرد.

,

 

,

ارائه 23 میلیارد خدمات رایگان به بسیجیان در طرح رویش امید

, ارائه 23 میلیارد خدمات رایگان به بسیجیان در طرح رویش امید, ارائه 23 میلیارد خدمات رایگان به بسیجیان در طرح رویش امید,

طرح رویش امید یا درمان زوج‌های نابارور بسیجی از دیگر اقدامات اثرگذار و مهم موسسه تأمین درمان بسیجیان استان است که در سال 95 و پس از رهنمود رهبر معظم انقلاب که فرمودند سن جمعیت در حال افزایش است، بسیج در این راستا به‌صورت جدی ورود کرد. چون یزد به‌عنوان اولین استانی بود که بحث درمان ناباروری را راه انداخت و از طرف دیگر در مرکز کشور قرار داشت و در دسترس بود به‌عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب و از ابتدا تا الآن 23 میلیارد ریال خدمات رایگان به بسیجیان کل کشور ارائه کرده است.

,

از دیگر فعالیت‌های غیرمستقیم موسسه تأمین درمان بسیجیان استان یزد صدور کارت‌های درمان بسیجیان است که این کارت‌ها در مرکز سپاه قابل ارائه و تخفیفات شامل آن می‌شود و تاکنون 36 و 839 کارت درمان صادر که تعداد 16 هزار و 598 کارت دارای اعتبار و بسیجیان فعال است.

,

اخیراً قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای با بیمارستان سیدالشهدا یزد به امضا رساندیم که بسیجیان می‌توانند با این کارت به این بیمارستان مراجعه کرده و خدمات سرپایی و بستری را با تخفیفات 10 تا 15 درصدی استفاده کنند.

,

سازمان بسیج با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تأمین اجتماعی به‌گونه‌ای عمل کرده که بسیجیانی که بیمه آزاد هستند می‌توانند با کمتر از تعرفه دولتی بیمه شوند و تمام مزایای بازنشستگی و درمان را دریافت کنند و تاکنون 535 خانوار در استان یزد از این مزایا بهره‌مند ‌می‌شوند.

,

, ,

خدمات ویژه موسسه تأمین درمان بسیجیان در بیمه تکمیلی

, خدمات ویژه موسسه تأمین درمان بسیجیان در بیمه تکمیلی, خدمات ویژه موسسه تأمین درمان بسیجیان در بیمه تکمیلی,

خدمات بیمه تکمیلی از دیگر خدمات موسسه تأمین درمان بسیجیان استان یزد است که طبق تفاهم‌نامه بسیج با بیمه تکمیلی فرد می‌تواند از خدماتی شامل درمان، عمر، حوادث، آتش‌سوزی و غیره بهره‌مند شود و مزیت ویژه آن این است که همه بیمه‌های مکمل مدت انتظار دارند به این منظور که از زمان شروع و ثبت در سیستم، فرد می‌تواند از مزایای آن استفاده کند.

,

برای استفاده از این ظرفیت به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری شد که افراد دیگر هم بتوانند از این مزیت‌ها استفاده کنند و تنها شامل بسیجیان نمی‌شود.

,

در جریان شیوع بیماری کرونا مراکز درمانی در عین اینکه با مشکل مواجه شدند به ارائه خدمات به شهروندان پرداخت، چون یکی از مراکزی بود که مردم به آن نیازمند بودند و امکان تعطیلی این مراکز مهم در شرایط کنونی نبود.

,

 

,

بیش از 90 هزار نفر یزدی در هشت ماه گذشته خدمات دندانپزشکی دریافت کردند

, بیش از 90 هزار نفر یزدی در هشت ماه گذشته خدمات دندانپزشکی دریافت کردند, بیش از 90 هزار نفر یزدی در هشت ماه گذشته خدمات دندانپزشکی دریافت کردند,

در هشت ماه گذشته 90 هزار و 878 نفر بیمار به درمانگاه مهر شفا یزد مراجعه کردند که به‌طور میانگین در هرماه این آمار بیش از 11 هزار نفر خدمات دندانپزشکی دریافت کردند.

,

در طول هشت ماه گذشته به 7 هزار و 678 نفر تخفیف به بسیجیان داده شد که در بخش دندانپزشکی 320 میلیون تومان، در بخش ناباروری 2 میلیارد و 300 میلیون تومان و در بخش مشاوره 7 میلیون و 500 هزار تومان است.

,

اگر شخصی هزینه درمان سنگین داشت و توان مالی پرداخت آن را نداشت، می‌توانیم شخص را به بانک معرفی کرده و با دریافت وام می‌تواند خدمات درمانی را دریافت کند و سپس اقساط را به‌صورت دوساله پرداخت کند.

,

اردوهای جهادی ازجمله اقداماتی است که موسسه تأمین درمان بسیجیان استان یزد در مناسبت‌های مختلف مدنظر دارد و با حضور در مناطق محروم استان اقدام به انجام اقدامات جهادی می‌کند. امسال اردوهای جهادی در هفته دفاع مقدس در نصرآباد تفت و اسفند آباد ابرکوه برگزار که در نصرآباد به 502 نفر خدمات دندانپزشکی به مبلغ 30 میلیون تومان و در اسفند آباد ابرکوه خدمات مختلف دندانپزشکی و پزشک عمومی صورت پذیرفت.

,

, ,

اقدامات بسیج طلاب یزد در ایام کرونایی

, اقدامات بسیج طلاب یزد در ایام کرونایی, اقدامات بسیج طلاب یزد در ایام کرونایی,

قره چاهی: در بحث مقابله با کرونا اولین اقدام بسیج طلاب یزد، تغسیل اموات کرونایی بود که در این راستا 17 جلسه با مجموعه‌های مختلف برگزار شد تا اینکه 12 فروردین‌ماه امسال موفق به انجام اولین تغسیل در استان شدیم. در چهار ماه اول سال شاهد انجام تغسیل در شهرستان یزد، میبد و اردکان بودیم و در شهرستان دیگر هم در یزد انجام می‌پذیرفت که در موج دوم به علت بالا رفتن آمار فوتی‌ها، در سه شهرستان بافق، خاتم و ابرکوه نیز پیگیری و وضعیت محیای انجام تغسیل شد.

, قره چاهی:, قره چاهی:,

دوخت لباس پزشکی توسط طلاب و همسران طلاب را در طول هشت ماه گذشته داشتیم که 6 هزار دست لباس توسط این افراد به‌صورت داوطلبانه آماده و تحویل مراکز مورد نیاز داده شد.

,

تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی شامل کتب ادعیه، زیارت به تعداد 600 عدد، 6 مورد ضدعفونی معابر و خیابان‌های در موج کرونا، 96 تیم توزیع کننده مواد ضدعفونی کننده در سطح استان، ضدعفونی 200 خودرو توسط طلاب بسیجی در شهر یزد، 110 مورد اهدا خون به بیماران بستری در مراکز درمانی، تهیه و توزیع 4200 بسته‌های معیشتی توسط طلاب و روحانیون، تهیه 19 سری جهیزیه و گلریزان و کمک به آزادی جرائم غیر عمد ازجمله اقدامات بسیج طلاب استان یزد در ایام کرونایی بود.

,

, ,

به‌کارگیری 1570 نفر از طلاب در ایام کرونایی

, به‌کارگیری 1570 نفر از طلاب در ایام کرونایی, به‌کارگیری 1570 نفر از طلاب در ایام کرونایی,

تهیه هزار بسته معیشتی به نام بسیج طلاب و توزیع بین اتباع شیعه افغانستانی، تولید و تکثیر بیش از 6 هزار ادعیه و بروشور و متون فرهنگی، 15 مورد تهیه کلیپ و فیلم کوتاه و مستند، به‌کارگیری 1570 نفر از طلاب در قسمت‌های مختلف در ایام کرونا، توزیع 12 هزار پرس غذای گرم، تهیه 470 بسته لوازم التحریر و توزیع بین دانش آموزان نیازمند، تهیه و توزیع هزار قرص نان، تهیه 18 هزار بسته بهداشتی، قربانی 30 رأس گوسفند و توزیع بین نیازمندان، 89 اعزام طلاب برای مراسم تغسیل و تدوین اموات کرونایی، 92 نفر اعزام اساتید و طلاب و روحانیون بسیجی برای تقویت روحیه پزشکی در بیمارستان‌ها، اعزام دو گروه جهادی به شهرستان انار کرمان، برگزاری دوره بالینی ویژه طلاب و روحانیون برای حضور در بیمارستان برای 18 نفر، برگزاری 800 منبر روضه‌های خانگی در ماه محرم و همچنین شروع بحث چهار هزار منبر از روزهای آینده به نام 4 هزار شهید استان یزد ازجمله اقدامات صورت پذیرفته توسط بسیج طلاب و روحانیون استان یزد است.

,

1200 بسته فرهنگی معنوی برای بیماران مبتلا شده به کرونا شامل دعای صحیفه سجادیه، گلاب تبرکی حرم امام رضا (ع)، نمک تبرکی حرم حضرت معصومه (س) و نمک دریا به‌عنوان یک بسته تبرکی تهیه و در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه