اخبار داغ

یادداشت؛

رفع تحریم یا غلبه بر آن؟!

رفع تحریم یا غلبه بر آن؟!
اگر کار و ابتکار در حرکت میدانی و جهادی دولتمردان و مسئولان عملیاتی شود، بدون شک عبور از تحریم‌های نظام سلطه امری شدنی است و این وعده الهی است که وارثان نهایی زمین بندگان صالح خداوند خواهند بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در سالهای اخیر و در خصوص نحوه مواجهه با تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی دیدگاه‌های مختلف و متضادی وجود داشته است. در این یادداشت کوتاه تلاش خواهیم کرد تا به تبیین دو دیدگاه رایج برای مقابله با تحریم‌ها بپردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

رهبر معظم انقلاب در جلسه هماهنگی اقتصادی سران سه قوه به صورت شفاف اعلام کردند که برای علاج تحریم‌ها دو مسیر داریم: «رفع تحریم» و «غلبه بر تحریم» که البته ما مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان کردیم و چند سال مذاکره راه به جایی نبرد، بماند که رهبری در این خصوص فرموده بودند که به مذاکره خوش‌بین نیستند.

,

به طور قطع برای تبیین چیستی به نتیجه نرسیدن مسیر رفع تحریم از مسیر مذاکره یادآوری چند نکته لازم است.

,

اول اینکه تجربه تاریخی نشان می‌دهد از زمان دولت صفویه تا کنون، غربی‌ها به هیچ یک از معاهدات و تعهدات و توافقنامه های خود پایبند نبوده‌اند، عهدشکنی و زدن زیر مذاکره از اخلاق رایج آنها در توافقنامه‌ها است، از معاهده مربوط به دولت صفویه با پرتغال و انگلیس گرفته تا توافقنامه برجام.

,

دوم یک محاسبه ساده نشان می‌دهد اگر اهرمی برای دشمن کارآمد باشد، محال است این اهرم را از دست بدهد، بی‌شک اهرم تحریم اقتصادی آخرین ابزار نظام سلطه علیه ملت مظلوم ایران اسلامی است تا زمانی که طرف مقابل تصور می‌کند که این ابزار برای فشار بر نظام جمهوری اسلامی و مردم آن کاربرد دارد، غیرممکن است که این ابزار را کنار بگذارد، مخصوصاً اینکه عده‌ای هم در داخل  به دشمن کمک می کنند و هم در عملیات‌های روانی بر ضد مردم حضور پررنگ دارند.

,

سوم هم توصیه‌های دینی و قرآنی است که به عنوان نمونه در قاعده نفی سبیل تاکید می‌کند که نباید هیچ راه نفوذ و سلطه‌ای بر مومنین برای کافرین قرار داده شود، این آیه و آیات مشابه هم به صراحت بر لزوم قوی شدن در همه حوزه‌ها و پوشش نقاط ضعف تاکید جدی دارد.

,

در جلسه دیروز رهبر انقلاب وعده امید دادن که مسیر غلبه بر تحریم در ابتدای کار سختی دارد، اما خوش عاقبت است. اگر بتوانیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم و طرف مقابل بی اثر شدن تحریم را ببیند، به تدریج دست از تحریم برمی‌دارد. بی شک این جملات هم منطق عقلی دارد، هم منطق روایی و قرآنی و هم منطق اقتصادی.

,

به طور قطع و یقین دشمن از تحریم دست برنخواهد داشت تا زمانی که بداند تحریم ها اثر ندارند، این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه با تکیه بر توان داخلی خود ، با استفاده از ظرفیت‌های جوانان مومن انقلابی تلاش کنیم تا از تحریم‌های ظالمانه عبور نماییم، این امر قطعا شدنی است.

,

اگر نگاهی کوتاه به مشکلات اساسی پیش روی کشور داشته باشیم، به یک نکته کلیدی خواهیم رسید، کلید حل مشکلات اساسی کشور در داخل است نه خارج. مشکلاتی نظیر وابستگی به نفت، پایین بودن بهره‌وری، مشکلات نظام بانکی و گمرکی، مشکلات فرهنگ سازی در مصرف و… هیچ یک از بیرون حل نخواهند شد، اگر کار و ابتکار در حرکت میدانی و جهادی دولتمردان و مسئولان عملیاتی شود، بدون شک عبور از تحریم‌های نظام سلطه امری شدنی است و این وعده الهی است که وارثان نهایی زمین بندگان صالح خداوند خواهند بود.ان الارض یرثها عبادی الصالحون.

,

همچنین نکات ویژه سخنان امام خامنه‌ای (مدظله‌‌العالی) در خصوص حمایت از اقشار آسیب پذیر و اعتماد به دولت‌های غربی که به نظر می‌رسد باید در دستور کار هر سه قوه باشد را با هم مرور می‌کنیم. در آینده نزدیک راجع به این موارد نیز نکاتی را تقدیم خواهم کرد.

,

حمایت از قشرهای ضعیف ضروری است و اقتصاد خانواده‌ها به علت رکود تورمی در چند سال اخیر به شدت تحت فشار بوده است.

,

ایجاد نظام متمرکز تامین اجتماعی برای آحاد مردم و ایجاد پایگاه ملی ایرانیان با اتصال پایگاه‌های مختلف اطلاعاتی به  یکدیگر از پیشنهادهای کارشناسان برای حل مشکلات مردم است.

,

کسانی که برخی چشم امید به آنها دارند با ما دشمنی می‌کنند، ضمن آنکه شرایط داخلی آنها به هیچ‌وجه روشن نیست و گرفتاری‌های اخیر، امکان صحبت و موضع‌گیری در مسائل بین‌المللی را به آنها نمی‌دهد و نمی‌توان روی حرف آنها حساب و برنامه‌ریزی کرد.

,

اروپایی‌ها دائما در حال موضع‌گیری بر ضد ایران هستند. آنها در حالی که خودشان بیشترین دخالت‌های نادرست را در مسائل منطقه دارند به ما می‌گویند در منطقه دخالت نکنید در حالی که انگلیس و فرانسه دارای موشک‌های مخرب اتمی هستند و آلمان نیز در این مسیر قرار دارد به ما می‌گویند موشک نداشته باشید. به شما چه ربطی دارد. اول خودتان را اصلاح کنید و بعد اظهار نظر کنید.

,

به بیگانگان نمی توان اعتماد کرد و به امید گشایش آنها بود.

,

حسین ربیعی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه