اخبار داغ

بانوی کارآفرین و جهادگر همدانی مطرح کرد؛

مینا کاری؛ هنر تزیین فلزات با رنگ های ترکیبی/بانوان پنجه طلایی همدان خواستار بیمه صنایع دستی هستند

مینا کاری؛ هنر تزیین فلزات با رنگ های ترکیبی/بانوان پنجه طلایی همدان خواستار بیمه صنایع دستی هستند
فاطمه کریمی یکی از جهادگران همدانی است که توانسته با گسترش هنر مینا کاری ۵۵۰ بانوی خانه دار را شاغل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ فاطمه کریمی یکی از جهادگران همدانی است که توانسته با گسترش هنر مینا کاری ۵۵۰ بانوی خانه دار شاغل کند. با این بانوی کارآفرین همدانی در مورد فعالیتش به گفتگو نشستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این بانوی جهادگر گفت: حدود ۱۰ سال است که در هنر مینا کاری مشغول هستم که در ۲ سال اول در خانه کار می کردم.

,

وی درباره آشنایی خود با این هنر گفت: ده سال پیش زمانی که به منزل یکی از دوستانم رفتم او را در خانه مشغول این کار دیدم و به این حرفه علاقمند شدم.

,

کریمی ادامه داد: با کمک دوستم کم کم شروع به کار کردم و زمانی که اشتیاق بانوان خانه دار به این حرفه را دیدم به فکر افتادم کارگاه کوچکی ایجاد کنم.

,

, ,

بانوی کارآفرین همدانی گفت: کار را با دو نفر شروع کردم و حالا حدود ۵۵۰ نفر مشغول به کار هستند که آنها را آموزش داده و حالا هر کدام مستقل شده و کارگاه های کوچکی دارند.

,

کریمی با اشاره به شیوع کرونا گفت: متاسفانه تمام کسب و کارها به علت کرونا درگیر شده اند و حداکثر ۷۰ نفر در حال حاضر مشغول کار هستیم.

,

جهادگر همدانی افزود: خوبی هنرهای خانگی به این است که یک خانم هم مادر خانواده و در کنار فرزندانش است و از طرف دیگر کسب درآمدی اندک برای خود دارد.

,

, ,

کریمی مهمترین پشتیبانی دولت از کارآفرینان را بیمه آنها دانست و گفت: اگر بتوانیم صنایع دستی را بیمه کنیم کمک بزرگی به معیشت و کسب و کار تولید کنندگان شده است.

,

وی افزود: معمولا روی یک ظرف میناکاری باید حتما سه نفر کار کنند و یک اثر به سه دست می چرخد.

,

بانوی همدانی با اشاره به اینکه ترکیب و تنوع رنگها باعث آرامش است گفت: وقتی با رنگها سر و کار داریم و آنها را ترکیب می کنیم آرامش خاصی به انسان دست می دهد.

,

وی تاکید کرد: بانویی داشتم که در کارگاه ما مشغول به کار بود و روزانه ۱۱ قرص اعصاب مصرف می کرد اما با مشغول شدن به این هنر توانست تعداد قرص ها را کاهش و اعصاب آرام تری داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه