اخبار داغ

در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه مطرح شد؛

پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا/ وقت کافی برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی گذاشته نشده است

پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا/ وقت کافی برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی گذاشته نشده است
کیوان کاشفی گفت: پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا با توجه به شرایط حاکم می تواند کمک بسیاری به این واحدها باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، کیوان کاشفی امروز چهارشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: طی یک ماه گذشته دو بخش نامه امیدوار کننده داشتیم که منجر به توسعه و تشویق صادرات خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: یکی از آن موارد بخش نامه ای در خصوص سیاست های جدید ارزی است که از دو سال گذشته صادر کنندگان با صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های ارزی مختلفی مواجه بودند که برای صادر کنندگان مشکلاتی را رقم زده بود با کاهش نرخ ارز ناشی از بخشنامه‌ جدید و رفع تعهدات ارزی فضای صادرات و صادرکنندگان هموار خواهد شد‌.

,

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران خاطر نشان کرد: بر این اساس بحث تسویه حساب صادرکنندگان که تعهدات خود را انجام نداده اند و همچنین ترخیص کالا در گمرکات سرعت بیشتری پیدا می کند.

,

کاشفی بیان داشت: بخش نامه دیگر در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا است که با توجه به شرایط حاکم می تواند می تواند کمک بسیاری به این واحدها باشد.

,

وی ادامه داد: شورای اقتصاد، طبق آیین‌نامه ماده ۲۷، به دولت اجازه داده که بخشی از پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام خود را به بخش خصوصی واگذار کند بر این اساس قرار شد این طرح ها به بخش خصوصی واگذار شود تا زودتر به بهره برداری برسد.

,

کاشفی گفت: در استان کرمانشاه ۷۰ تا ۸۰ پروژه جهت واگذاری به بخش خصوصی بررسی شد که از این تعداد ۱۲واحد آن که در حوزه های شهرداری، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی است جذابیت بیشتری برای واگذاری دارند.

,

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه در کرمانشاه توفیقی در واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی نداشتیم، افزود: اگر بتوانیم امسال حداقل ۲ پروژه را به بخش خصوصی تحویل دهیم می تواند بسیار راهگشای باشد.

,

هدایت حاتمی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه اظهارداشت: بنده معتقدم وقت کافی برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی گذاشته نشده است.

,

وی افزود: ضروری است به این مساله به عنوان یک دغدغه نگاه شود تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

,

حاتمی گفت: قانون گذار در قالب یک کار گروهی و تیمی این موضوع را تعریف کرده است لذا ضروری است با این دید طی ۴ ماه باقی مانده به اتمام سال این مساله را جدی بگیریم.

,

 

,

سرمایه گذار و بخش خصوصی قوی در کرمانشاه نداریم

, سرمایه گذار و بخش خصوصی قوی در کرمانشاه نداریم,

هوشنگ بازوند امروز چهارشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: تا قبل از اعمال محدودیت ها وضعیت بسیار سخت بود در ۲۴ آبان ماه ۱۲۶۵ تخت بیمارستانها مختص بیماران کرونایی بود در صورتی که نقشه راه ما ۱۰۰۰ تخت بود.

استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس وضعیت بسیار نامطلوب برای ما ایجاد شد چرا که در شرایط عادی همراه بیمار تا ۷۰ درصد کار بیماران را انجام می‌داد اما در این شرایط کرونایی ۱۰۰ درصد کار بیماران بر عهده کادر درمان است و همین کادر درمان را خسته کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در این شرایط به ازای هر یک ساعت یک نفر از هم استانی های ما در پیک بیماری فوت می شد.

بازوند گفت: با اعمال محدودیت ها حدود ۷۰ درصد اصناف و مردم علی رغم مشکلات معیشتی و اقتصادی رعایت کردند و شاهد بهبودی نسبی وضعیت بودیم که در حال حاضر بیماران بستری از ۱۲۶۵ نفر به ۸۶۰ نفر رسیده است که نشان می دهد اعمال محدودیت ها می تواند نقش موثری داشته باشد.

وی در ادامه اشاره ای به بحث ماده ۲۷ داشت و افزود: اگر قانونی که تصویب می شود اجرایی نشود یا به زور ۵ درصد آن اجرا شود نشان از چالش و گرفتاری آن دارد که در این رابطه قانونگذار از ابتدا به درستی آنرا بررسی نکرده است.

استاندار کرمانشاه اظهارداشت: اگر قانونی در جامعه جا نیفتاد نیاز به بازنگری دارد و باید مشکلات آن بررسی شود.

وی ادامه داد: این موضوع در سران قوا نیز مطرح شد که طبق آن دستگاه های نظارتی تا دو سال حق دخالت ندارند اما باید دید که پس از دو سال تکلیف چه می شود باید پاسخی برای آن داشته باشیم.

بازوند خاطر نشان کرد: اگر مشکلات مدیران را حل نکنیم به بهانه‌های مختلف کار را رها خواهند کرد لذا باید مشکلات کسی که پروژه را می‌خواهد واگذار کند بررسی شود و این یکی از مسائلی است که قانونگذار به آن توجه نداشته است.

وی افزود: متاسفانه در کرمانشاه سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی قوی نداریم، چندین جلسه برای خرید ایرلاین داشتیم اما نتوانستیم یک سرمایه گذار برای این پروژه پیدا کنیم در حالی که می‌توانست سرعتی برای پیشرفت و توسعه استان باشد.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: ماده ۲۷ ظرفیت بزرگی برای توسعه استان است اگر چه چالش ها و اشکالاتی در آن وجود دارد لذا باید جلسه‌ای با حضور دیوان محاسبات، دادگستری و برخی اعضای شورای تامین بدون حضور خبرنگار تشکیل شود و دردها و مشکلات این طرح بررسی شود.

وی افزود: اگر به این نتیجه رسیدیم که این ماده ۲۷ در استان کرمانشاه اجرایی نیست طی نامه‌ای به معاون رئیس جمهور اطلاع‌رسانی می شود.

مقام ارشد استان کرمانشاه گفت: سرمایه‌گذاری که اموالی را از دولت می‌گیرد اما به دلیل ارزش افزوده شغل ایجاد نمی‌کند باید اموال از آنها بازپس گرفته شود.

بازوند همچنین در خصوص سهام عدالت گفت: در استان کرمانشاه۴۷ درصد یعنی ۶۵۰ هزار نفر به میزان ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سهام عدالت سرمایه گذاری کردند.

وی بیان داشت: این موضوع می‌تواند یک فرصت برای توسعه استان باشد اما اگر درست عمل نکنیم می‌تواند تهدیدی برای استان باشد و همین امر نگران کننده است.

استاندار ادامه داد: اعتقاد بنده این است که این سهام نباید به شرکت استانی داده شود چرا که چه تضمینی وجود دارد که این ۸۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار یک هیات مدیره قرار بگیرد، اگر تضمینی هست این کار انجام شود در غیر اینصورت چنین کاری گرفتاری به دنبال دارد.

بازوند تصریح کرد: می توانیم مکاتبه کنیم برای این موضوع یکی از استان های دیگر به صورت پایلوت طرح را اجرا کنند.

وی اظهار داشت: این میزان سهام سالی دو هزار میلیارد تومان سودآوری دارد که می تواند تحول اقتصادی برای استان به دنبال داشته باشد لذا معتقدم این سهام غیرمستقیم در اختیار سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد باشد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه