اخبار داغ

با ۱۰ هزار واحد رشد؛

شاخص بورس مثبت شد/ ۲۸ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات بازار سهام

شاخص بورس مثبت شد/ ۲۸ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات بازار سهام
شاخص بورس امروز با رشد ۱۰ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۱۶۹ واحد قرار گرفت و ارزش کل معاملات بازار سهام به بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی نخستین هفته آذرماه سبزپوش شد. بازار سهام امروز چهارشنبه متعادل رو به منفی به‌خصوص در نمادهای شاخص ساز آغاز بکار کرد و شاهد فشار فروش بود. عرضه‌ها در روز جاری نسبت به چند روز گذشته افزایش‌یافته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماگر بورس در دو ساعت نخست معاملات، قرمزرنگ بود و تا ۸ هزار واحد عقب‌نشینی داشت، اما در نیمه دوم بازار، تقاضا بهبود یافت و باعث رشد قیمت‌ها بخصوص در گروه فلزات اساسی شد و شاخص از منفی به سمت مثبت چرخید.

,

ارزش مجموع کل معاملات بازار سهام (بورس و فرابورس) به بیش از ۲۸ هزار و ۸۶ میلیارد تومان رسید و مالکیت ۱۷ میلیارد و ۸۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی دست‌به‌دست شد.

,

معاملات خرد سهام هم حدود ۲۳ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۳۹۶ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

,

تعداد کل معاملات امروز نسبت به روز گذشته ۲۴ درصد کاهش داشت و به ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار معامله رسید.

,

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با ۱۰ هزار و ۶۰ واحد رشد در ارتفاع یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۱۶۹ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن هم با ۴۵۵۱ واحد رشد به ۳۹۵ هزار و ۱۲۹ واحد رسید.

,

معامله گران در بورس بیش از ۱۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام یک میلیون و ۷۳۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن بالغ‌بر ۱۵ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان بود.

,

نمادهای ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، بانک تجارت و فولاد خوزستان در رشد شاخص بیشترین نقش را داشتند و نماد سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با بیشترین اثر منفی از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کرد.

,

نمادهای بانک تجارت ۲.۲۲ میلیارد سهم، سایپا ۱.۸۷ میلیارد سهم، ایران‌خودرو با ۱.۸۳ میلیارد سهم، بانک صادرات با ۷۳۷.۱ میلیون سهم و سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با ۵۸۳.۱ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشتند.

,
 
,
, ,
 
,
شاخص کل فرابورس ایران هم با ۲۵۲ واحد افزایش به عدد ۱۶ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.
, شاخص کل فرابورس ایران هم با ۲۵۲ واحد افزایش به عدد ۱۶ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.,
 
,
معامله گران در فرابورس بیش از ۲ میلیارد و ۷۶۵ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۶۷۱ هزار نوبت و به ارزش ۱۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان معامله کردند.
,
 
,
نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریاساسول، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و گروه صنعتی مینو با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص فرابورس بیشترین نقش را داشتند و نماد بانک دی با بیشترین اثر منفی مانع بیشتر شاخص شد. 
,
 
,
, ,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه