اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

گره‌زدن مشکلات معیشتی به سیاست مذاکره عملیات فریب است/ مذاکره‌طلبان جوابی برای قانع‌کردن ملت ندارند

گره‌زدن مشکلات معیشتی به سیاست مذاکره عملیات فریب است/ مذاکره‌طلبان جوابی برای قانع‌کردن ملت ندارند
مزگی‌نژاد گفت: گره‌زدن مشکلات معیشتی به سیاست مذاکره، عملیات روانی و فریب است؛ دشمن وقتی برخی از افراد را ساده‌اندیش ببیند و متوجه شود می‌تواند از این افراد امتیاز بگیرد، با انجام عملیات روانی، وعده‌هایی می‌دهد که افراد ساده‌اندیش باور کرده و احساس می‌کنند می‌توانند با بایدن مذاکره کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا که روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به شرایطی که در کشور به وجود آمده و مسائلی که امروز گریبان‌گیر جامعه به لحاظ اقتصادی است و با توجه به اخبار و اطلاعاتی که مقام معظم رهبری از جایگاه‌های مختلف دریافت می‌کنند، لازم بود سران قوا در حضور ایشان تشکیل جلسه دهند و مسائل مدنظر را مطرح کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: یکی از جایگاه‌هایی که نقش مهمی در حل مسائل کشور دارد، جایگاه رهبری است و این جایگاه باید حتما آن ساختار و کارکردهای خاص خودش را که در شرایط مختلف دارد، انجام دهد.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: برای حل مشکلات اقتصادی در تمام کشورها نیاز به بررسی جامعی است که شامل تحقیق و ارائه راهکار می‌شود؛ راهکارهایی که باید قابلیت و قدرت اجرایی داشته باشد.

,

مزگی‌نژاد عنوان کرد: در طول 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به شرایطی که برای کشور به وجود آمده جلسات مختلفی برگزار، راهکارهای متعددی ارائه و گزارشاتی داده شد اما این گزارشات در خیلی از جاها با مخالفت برخی‌ها رو به رو شده است.

,

مذاکراتی که نه‌تنها تحریم را رفع نکرد بلکه افزایش داد

, مذاکراتی که نه‌تنها تحریم را رفع نکرد بلکه افزایش داد, مذاکراتی که نه‌تنها تحریم را رفع نکرد بلکه افزایش داد,

وی اظهار کرد: در عرصه داخلی کشور ما و در فضایی که لازم بود گزارش‌ها منجر به نتیجه شود این کار محقق نشد. لذا برگزاری این‌گونه جلسات بسیار مهم است و بخشی از صحبت‌هایی که مقام معظم رهبری روز گذشته مطرح کردند متکی به رفع تحریم‌ها بود.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: یک قسمت از گزارشاتی که روز گذشته ارائه شد مبنی بر این بود که تحریم‌ها باید رفع شود تا به نتیجه خاص خود برسیم. بیان این صحبت‌ها به این دلیل بود که تحریم‌ها و بحث رفع آن سال‌ها به طول انجامیده و کشور برای رفع تحریم درگیر مذاکره شد اما نه‌تنها در پی مذاکره رفع تحریم شکل نگرفت بلکه تحریم‌ها افزایش پیدا کرد.

,

مزگی‌نژاد تصریح کرد: برای این‌که این راهکارها عملی شود و ما بتوانیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم فقط راهکار مهم نیست بلکه راهکار، نقشه راهی است که باید در مسیر طی شود و آن‌چه می‌تواند در این مسیر به ما کمک کند عمل‌کردن به راهکارها است.

,

وی ادامه داد: عمل به راهکار را قرار نیست دشمن برای ما انجام دهد بلکه خودمان باید با توجه به توان، امکانات و شرایطی که در داخل کشور داریم دست در دست هم دهیم و این کار عملی را انجام دهیم تا بتوانیم از این راهکارها برای غلبه بر تحریم‌ها استفاده کنیم و مشکلاتی را که در حال حاضر با آن درگیر هستیم حل کنیم لذا این اقدامات نیاز به همت و حرکت درونی دارد.

,

با چشم‌دوختن به دشمن راه به جایی نخواهیم برد

, با چشم‌دوختن به دشمن راه به جایی نخواهیم برد, با چشم‌دوختن به دشمن راه به جایی نخواهیم برد,

کارشناس سیاسی اظهار کرد: چشم‌دوختن به دشمن با امید به این‌که برای ما کاری انجام دهد راه به جایی نخواهد برد چراکه در 41 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته ثابت شده و بارها امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن هرگز برای ما اقدامی نخواهد کرد بلکه دشمن، دشمن است و دنبال براندازی و نابودی ما است. لذا چشم‌دوختن به دشمن بعد از گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با این تجربه گرانی که کشور ما دارد، جای بسی‌تأسف است که عده‌ای در داخل کشور هنوز به نتیجه نرسیده و دنبال مذاکره مجدد هستند.

,

مزگی‌نژاد در خصوص توان مدیریتی دولت فعلی، عنوان کرد: توان مدیریتی یک بحث و دولت فعلی بحث جدایی است؛ مسئولانی که در کشور کار می‌کنند برخی‌ها افرادی هستند که تجربه‌های فراوان مدیریتی از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در بدنه‌های مختلف و کارکردهای دولت دارند. پس توان مدیریتی در کشور وجود دارد و این توان مدیریتی می‌تواند ما را از بسیاری از گذرگاه‌ها عبور دهد.

,

وی ادامه داد: اما این دیدگاهی که دولت فعلی دارد و به قول خودشان با شعار "تدبیر و امید" به میدان آمده تاکنون نشان داده همان شعار خود را در عمل به نتیجه نرسانده چراکه نه تدابیر آن‌ها به عمل رسیده و نتیجه داده و نه امیدی در جامعه منتشر کرده‌اند. به قول مقام معظم رهبری کارهایی انجام شده اما این کارها کافی نبوده که بتواند مسیر مدیریت را قوی کند که ما بتوانیم بر مشکلات داخلی فائق شویم.

,

اراده دولت برای استفاده از توان مدیریت قوی و جهادی دچار ضعف و بحران است

, اراده دولت برای استفاده از توان مدیریت قوی و جهادی دچار ضعف و بحران است, اراده دولت برای استفاده از توان مدیریت قوی و جهادی دچار ضعف و بحران است,

کارشناس سیاسی گفت: اراده دولت برای استفاده از توان مدیریت قوی و جهادی دچار ضعف و بحران است و این با شعاری که مطرح کردند و در حال حاضر نیز دنبال آن هستند، با یکدیگر در تضاد است.

,

مزگی‌نژاد بیان کرد: به قول مقام معظم رهبری اگر همت شود و شاهد کار عملی باشیم پایان دولت دوازدهم پایان خوبی خواهد بود. این صحبت حاکی از این است که دولت توان مدیریتی دارد و امکانات و شرایط در دسترس است فقط یک همت قوی و اراده جهادی نیاز است که این امکانات و شرایط را زنده کرده و مشکلات یکی پس از دیگری از سر راه ملت برداشته شود.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر به صحبت‌های گذشته مقام معظم رهبری توجه شود خواهیم دید که ایشان همان زمان قبل از مذاکره فرمودند من به دشمن اعتماد ندارم. خیلی از بزرگان و دلسوزان نظام و افرادی که بارها در صحنه‌های مختلف با دشمن رو به رو شده بودند این اعتراف را داشتند که دشمن قابل اعتماد نیست اما متاسفانه عده‌ای با یک دیدگاه ذهنی که پشتش عقلانیت نبود بلکه حرف دشمن بود، حرف از مذاکره زدند. دیدگاه آن‌ها این بود که ما در کوتاه‌ترین رابطه و ساده‌ترین راه مشکلات را با مذاکره حل می‌کنیم و علی‌رغم تمام بدعهدی‌های آمریکا سراغ مذاکره با دشمن برای چندین بار رفتند.

,

دشمن؛ مذاکره‌کنندگان را فریب داد

, دشمن؛ مذاکره‌کنندگان را فریب داد, دشمن؛ مذاکره‌کنندگان را فریب داد,

کارشناس سیاسی با بیان این‌که ما در مقاطع مختلفی با دشمن مذاکره کردیم و به نتیجه نرسیدیم، اظهار کرد: برخی با اصرار و فشار پای میز مذاکره رفتند و یکبار دیگر برای چندمین بار مقابل دشمن نشستند؛ حرف‌های خود را زدند حرف‌های دشمن را شنیدند و به وعده‌های دشمن دل خوش کردند و متاسفانه این دل خوش‌کردن‌ها کارکردی را ارائه داد که دشمن توانست به بعضی از اهداف خودش در مذاکره برسد اما وقتی که صحبت از اهداف جمهوری اسلامی شد و قرار شد جمهوری اسلامی به اهداف خود برسد دشمن جا زد و مذاکره‌کنندگان را فریب داد.

,

مزگی‌نژاد افزود: این یک تجربه عینی بود که آقایانی که در حال حاضر در رأس کار هستند تجربه کردند؛ افراد دیگری تجربه نکردند که قرار باشد انتقال تجربه از دیگران به مذاکره کنندگان باشد بلکه این مسئولان مذاکره کننده خودشان یک تصمیم را تجربه کرده و دیدند که نتیجه نمی‌دهد اما متاسفانه دوباره باز شاهد بحث مذاکره با آمریکا در پی تغییر رئیس جمهور این کشور هستند.

,

وی عنوان کرد: برای کشور ایران رفتن و آمدن فردی به عنوان رئیس جمهور آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند. شاید روش کار یک نفر با دیگری تفاوت داشته باشد اما همه آن‌ها به فکر براندازی انقلاب اسلامی هستند.

,

کارشناس سیاسی گفت: این‌که برخی‌ها مجدد جریان مذاکره را پیش می‌کشند و دنبال این هستند به قول خودشان بتوانند یک بار دیگر پای میز مذاکره بروند، هم ساده‌اندیشی است، هم دشمن را خوب نشناختند و هم این‌که نسبت به قدرت و اراده ملت ایران در داخل ایمان ندارند.

,

مزگی‌نژاد اظهار کرد: متأسفیم از این‌که برخی از افراد این‌گونه فکر می‌کنند. امیدواریم با توجه به شرایطی که وجود دارد این افراد به اصل انقلاب اسلامی برگردند و آن وظیفه خودشان را که کمک و نجات مردم از این وضعیت سخت اقتصادی است انجام دهند.

,

گره‌زدن مشکلات معیشتی به سیاست مذاکره عملیات فریب است

, گره‌زدن مشکلات معیشتی به سیاست مذاکره عملیات فریب است, گره‌زدن مشکلات معیشتی به سیاست مذاکره عملیات فریب است,

وی در خصوص گره‌زدن مشکلات معیشتی به سیاست مذاکره، عنوان کرد: این مسئله فریب و عملیات روانی ایجاد شده توسط دشمن است؛ دشمن وقتی برخی از افراد را ساده‌اندیش ببیند و متوجه شود می‌توان از این افراد امتیاز گرفت با انجام عملیات روانی، ارائه گفتمان‌ها، تماس‌های غیرمستقیم یا غیردیپلماتیک حرف‌هایی زده و وعده‌هایی می‌دهد که افراد ساده‌اندیش این حرف‌ها را باور کرده و احساس آن‌ها این است اکنون که ترامپ رفته و بایدن آمده پس می‌توان با بایدن نشست و مذاکره کرد.

,

کارشناس سیاسی با بیان این‌که بایدن مانند اوباما است، افزود: مسئولان کشور ما با اوباما نشستند پیمان امضا کرده و برجام را بستند اما چه شد؟ جو بایدن از جنس اوباما است با این تفاوت که این سفیدپوست است و اوباما سیاه‌پوست بود وگرنه تفاوتی در روش و منش هیچ‌کدام نیست؛ رئیس جمهورهای آمریکا تصمیم‌گیر نیستند بلکه بازیگرانی هستند که دستور کارگردانان رژیم صهیونیستی را اجرا می‌کنند. صهیونیست‌ها نیز هرگز با انقلاب اسلامی میانه خوشی نداشته و نخواهند داشت.

,

مزگی‌نژاد اظهار کرد: متأسفانه به دلیل باورهای نادرست از دشمنان، رئیس جمهور ایران یا افرادی که در کنار وی هستند به این‌که دشمن قابل اعتماد نیست باور ندارند و بر این اساس مجدد حرف از مذاکره و مسائل مختلف را مطرح می‌کنند.

,

تمام همت مذاکره‌طلبان حل مشکلات مردم نیست

, تمام همت مذاکره‌طلبان حل مشکلات مردم نیست, تمام همت مذاکره‌طلبان حل مشکلات مردم نیست,

وی در خصوص اهداف مذاکره‌طلبان اظهار کرد: نمی‌توان گفت مذاکره‌طلبان به فکر حل مشکلات مردم نیستند چراکه اگر بخواهند برای انتخابات هم کار کنند باید مشکلات مردم را حل کنند. اما تمام همت آن‌ها نیز حل مشکلات مردم نیست، بخشی تبلیغات انتخاباتی است که می‌خواهند برای انتخابات 1400 یک برگ برنده داشته باشند که وانمود کنند ما مشکلات را حل کردیم.

,

کارشناس سیاسی عنوان کرد: اگر مذاکره‌طلبان بخواهند مردم را راضی کنند و از آن‌ها رأی داشته باشند، باید مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کنند تا مردم نسبت به آن‌ها اقبال پیدا کرده و رأی دهند. در شرایطی که در حال حاضر به وجود آمده و کارکردهایی که وجود دارد، طبیعتا مذاکره‌طلبان مشکلات دیگری در صحنه دارند که یک بخشی ممکن است دلباخته‌شدن به دشمن باشد.

,

مذاکره‌طلبان جوابی برای قانع‌کردن ملت ندارند

, مذاکره‌طلبان جوابی برای قانع‌کردن ملت ندارند, مذاکره‌طلبان جوابی برای قانع‌کردن ملت ندارند,

مزگی‌نژاد در خصوص عدم‌پاسخگویی مذاکره‌طلبان در خصوص کارنامه برجام و دولت، افزود: برجام و کارنامه دولت ثمر آن‌چنانی ندارد که مذاکره‌طلبان بخواهند برای ملت جوابی داشته باشند. ملت اولین سوالی که از مذاکره‌طلبان دارند این است که شما در برجام قول دادید که تحریم‌ها لغو شود، لغو که نشد هیچ بلکه دچار تحریم‌های جدید شدیم. لذا این‌ها برای برجام جوابی که ملت را قانع کند و به آن‌ها تمایل پیدا کنند، ندارند.

,

وی افزود: لذا احساس مذاکره‌طلبان این است که اگر یک‌بار دیگر پای میز مذاکره بروند می‌توانند امتیاز بگیرند و این فکرها فقط به دلیل ساده‌اندیشی مذاکره‌طلبان و داشتن برگ برنده برای انتخابات 1400 است.

,

کارشناس سیاسی با بیان این‌که دشمن تاکنون به وعده‌هایش عمل نکرده، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمن با دست چدنی در دستکش مخملی در مذاکرات به مسئولان ایران دست می‌دهد و بعد که به نتایج خود رسید دستکش مخملی را از دست چدنی بیرون می‌آورد؛ ما از این‌گونه اقدامات تجربه داریم و اگر مسئولان مجدد فریب دشمن را بخورند گویی از عرصه سیاسی، دیپلماتیک و مسائل مختلف هیچی نفهمیده‌اند.

, ما از این‌گونه اقدامات تجربه داریم و اگر مسئولان مجدد فریب دشمن را بخورند گویی از عرصه سیاسی، دیپلماتیک و مسائل مختلف هیچی نفهمیده‌اند., ما از این‌گونه اقدامات تجربه داریم و اگر مسئولان مجدد فریب دشمن را بخورند گویی از عرصه سیاسی، دیپلماتیک و مسائل مختلف هیچی نفهمیده‌اند.,

بایدن با ترامپ تفاوتی ندارد/ آمریکا به فکر براندازی جمهوری اسلامی است

, بایدن با ترامپ تفاوتی ندارد/ آمریکا به فکر براندازی جمهوری اسلامی است, بایدن با ترامپ تفاوتی ندارد/ آمریکا به فکر براندازی جمهوری اسلامی است,

مزگی‌نژاد در خصوص این‌که برخی‌ها عنوان می‌کنند بایدن با ترامپ تفاوت دارد، تصریح کرد: تفاوت رؤسای جمهور آمریکا در راه و روش اداره چالش‌ها است وگرنه در ساختار اصلی و سیستم‌های بزرگ خود هر دو جریان دموکرات و جمهوری‌خواه یکی بوده و همه یک‌کلام، به فکر براندازی و سرنگونی جمهوری اسلامی هستند.

,

وی اظهار کرد: جمهوری‌خواهان دیدگاه خشنی دارند؛ معتقدند با جنگ، تهدید، سلاح، بمباران، موشک و ... به نتیجه می‌رسند لذا بُعد برخورد فیزیکی را مدنظر دارند اما دموکرات‌ها دنبال کار دیپلماسی هستند و معتقدند توپ و تفنگ جواب نمی‌دهد بلکه باید با طرف مقابل سر میز مذاکره رفت و با بحث‌های روانشناسی ذهن فرد را بکار گرفت، اطلاعات وی را تخلیه کرد و داشته‌های خود را در ذهن فرد جایگزین کرد و امتیاز گرفت.

,

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: هدف هر دو گروه جمهوری‌خواه و دموکرات تضعیف و آسیب‌رساندن به جمهوری اسلامی است.

,

مزگی‌نژاد با بیان این‌که آمریکا دشمنِ جانی کشور ایران است، گفت: استکبار جهانی نمی‌خواهد جمهوری اسلامی به اهداف، روش و منشی که بر اساس اسلام ناب دارد دست پیدا کند و بنابراین تا زمانی‌که کشور ایران تسلیم نشود توطئه‌های آمریکا بالای سر ما خواهد بود. دشمن تاکنون راه‌های مختلفی برای سرنگونی انقلاب اسلامی را امتحان کرده و به نتیجه نرسیده است.

,

دشمن‌شناس باشیم

, دشمن‌شناس باشیم, دشمن‌شناس باشیم,

وی به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر شناخت دشمن اشاره و تأکید کرد: اگر دشمن‌شناسی ما قوی باشد دشمن هیچ‌وقت به نتیجه نخواهد رسید اما اگر دشمن رنگ، لعاب و چهره‌اش را عوض کند، با چهره دیگری وارد شود و عده‌ای دچار فریب شوند طبیعتا آسیب خواهیم دید لذا این‌که ما توانستیم از خیلی گذرگاه‌ها عبور کنیم به دلیل پیروی از رهبری، دشمن‌شناسی و بصیرت ملت ما در مقابل توطئه‌های داخلی و خارجی بوده است.

,

کارشناس سیاسی با بیان این‌که این سه شرط مورد توجه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده، افزود: مقام معظم رهبری در سخنان روز گذشته فرموند سختی‌هایی خواهیم داشت اما این سختی‌ها برای این‌که بتوانیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم، نتایج خوبی خواهد داشت.

,

مزگی‌نژاد بیان کرد: تاکنون به لطف خدا از سختی‌های زیادی عبور کردیم بعد از این نیز از مشکلات عبور خواهیم کرد و آن‌چه در صحنه خواهد ماند شکست دشمنان، نابودی طرح‌های آن‌ها، استکبار جهانی و پیروزی اسلام و مسلمین خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه