اخبار داغ

در مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه صورت گرفت؛

بسیج همچنان میدان‌دار مواسات و همدلی/ از توزیع هزاران بسته معیشتی تا آزادسازی صد‌ها زندانی جرایم غیرعمد

بسیج همچنان میدان‌دار مواسات و همدلی/ از توزیع هزاران بسته معیشتی تا آزادسازی صد‌ها زندانی جرایم غیرعمد
طی مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه علاوه بر توزیع هزاران بسته معیشتی و بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند، طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نیز با همکاری قوه قضایی به اجرا درآمده و صدها زندانی به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرحله سوم رزمایش کمک‌های مومنانه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، در استان‌ها برای کمک به خانواده‌هایی که تحت تاثیر بیماری کرونا، شغل و کار خود را از دست داده ‌و دچار مشکلات معیشتی شده‌اند راه‌اندازی شده است. طی این مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه علاوه بر توزیع هزاران بسته معیشتی و بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند، طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نیز با همکاری قوه قضایی به اجرا درآمده و صدها زندانی به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

700هزاربسته معیشتی به ارزش 300 هزارتومان بین نیازمندان خوزستانی توزیع شد

, 700هزاربسته معیشتی به ارزش 300 هزارتومان بین نیازمندان خوزستانی توزیع شد,

یونس زبیدی دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در گفتگو با خبرنگار رهیاب، اظهار داشت: قرارگاه امام حسن علیه السلام در استان خوزستان نیز در کنار مردم و هزاران بسیجی که به سخنان مقام معظم رهبری لبیک گفته بودند در مقابله با این ویروس منحوس تحت عنوان کمک های مومنانه نقش آفرینی های بسیاری داشته است.

, رهیاب,

زبیدی با بیان اینکه ایجاد محبت و پیوند های مومنانه، ایجاد اخوت و برادری، برکت یافتن مال و افزایش رزق و روزی و همچنین ریشه کن شدن فقر از جامعه از نتایج ارزشمند رزمایش مواسات است گفت: کمک های مومنانه در دو مرحله که به صورت 6 گام انجام شد بالغ بر 700هزاربسته معیشتی به ارزش 300 هزارتومان بین نیازمندان خوزستانی توزیع شد.

,

وی عنوان کرد: رزمایش کمک مؤمنانه یا مواسات مؤمنانه معنایش این است که انسجامی در کمک‌رسانی‌ها اتفاق بیفتد و قرارگاه مواسات اصالتاً یک حرکت مردمی است ؛ که توانسته به ایجاد وحدت بین تمام خیرین برسد تا هم‌افزایی‌ها بیشتر شکل گیرد و منافع بیشتری به آسیب‌دیدگان برسد.

,

زبیدی خاطرنشان کرد: سپاه ولی عصر عج در طی سال، انواع کمک های مومنانه مانند توزیع گوشت قرمز و سفید ، آرد و نان ، کالاهای اساسی نیازمندان همچنین اهدای جهیزیه و آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد، اهدای لوازم تحریریه و نیازمندی های دیگر اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا را دنبال کرده و امروز نیز به دنبال تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند است که به امید خدا بتوانیم نوجوانان نیازمند را دلشاد کنیم.

,

 

,

توزیع 18 هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه در شهرستان نوشهر

, توزیع 18 هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه در شهرستان نوشهر, توزیع 18 هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه در شهرستان نوشهر,

حسین جناسمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر گفت: بسیجیان هشت سال مردانه در راه دفاع از ارزش‌ها ایستادند و حضرت امام راحل(ره) نیز همواره به بسیجی بودن خود افتخار می‌کردند. این مسئول ادامه داد: پیروزی در جبهه مقاومت به برکت نقش نیروهای بسیجی محقق شده است و اگر در جبهه مقابله با تکفیری‌ها، عراق و سوریه توفیقی داشتیم به برکت نیروهای بسیجی بوده است.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر افزود: در راه مقابله با ویروس کرونا اگر حضور نیروهای بسیجی نبود، اوضاع بدتر می‌شد و تمامی پایگاه‌های مقاومت به پایگاه‌های سلامت تبدیل شده است.

,

این مسئول از توزیع ۱۸ هزار بسته معیشتی در سه مرحله کمک مومنانه خبر داد و گفت: اجرای ۳۳ برنامه شاخص همزمان با هفته بسیج در شهرستان اعم از اعزام اکیپ‌های بهداشتی به مناطق محروم، تجلیل از مدافعان سلامت، ضدعفونی معابر و توزیع ماسک، نواختن زنگ بسیج در شبکه شاد، دیدار با امام جمعه، برپایی میز خدمت، تجلیل از بسیجیان نمونه، نشست روشنگری و تبیین گام دوم انقلاب، تجلیل از خادمان مسجد، افتتاح یادمان شهدای نوشهر در پارک نوید، مانور گشت‌های رضویان، چهارشنبه‌های آسمانی، افتتاح خانه‌های مسکونی نیازمندان، رژه خودرویی و دوچرخه‌سواران بسیجی و غبارروبی گلزار شهدا برگزار می‌شود.

,

 

,

واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در رزمایش کمک مومنانه خوش درخشیدند

, واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در رزمایش کمک مومنانه خوش درخشیدند, واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در رزمایش کمک مومنانه خوش درخشیدند,

علی محمدی مسئول بسیج جامعه کارگری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: هر ساله به مناسبت هفته بسیج برنامه‌های متعددی در بخش بسیج کارگری پیش‌بینی می‌شد، اما متاسفانه امسال به دلیل محدودیت‌هایی که با شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است، بسیاری از این برنامه‌ها لغو شده است.

, خاورستان،,

وی با اشاره به دیدار با خانواده‌های شهدای کارگری استان و سرکشی از آسیب‌دیدگان و متوفیان کارگری در حین کار به عنوان برنامه‌های بسیج کارگری در این هفته، گفت: همچنین سومین گام رزمایش کمک‌های مومنانه بسیج کارگری و بخش تولید استان امروز آغاز می‌شود.

,

مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی با بیان این‌که واحدهای تولیدی استان در گام اول و دوم کمک‌های مومنانه حضور پرشور و قابل تقدیری داشتند، بیان کرد: با آغاز گام سوم این رزمایش، کارخانه سیمان قاین 400 بسته غذایی به ارزش 200 میلیون تومان (هر بسته 500 هزار تومان) تهیه کرده است که این بسته‌ها امروز در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

,

محمدی یادآور شد: در ادامه گام سوم رزمایش کمک‌های مومنانه، واحدهای تولیدی دیگری نیز بسته‌های غذایی را تهیه و توزیع خواهند کرد.

,

وی عنوان کرد: خوشبختانه واحدهای تولیدی استان از جمله کویرتایر، کارخانه سیمان قاین، زغال سنگ طبس و ... علی‌رغم شرایط اقتصادی نامناسب و مشکلات متعدد، در رزمایش کمک‌های مومنانه خوش درخشیدند.

,

 

,

حمایت روحانیت و تاثیرگذاران فرهنگی از نوع‌دوستی مردم در روزهای کرونایی

, حمایت روحانیت و تاثیرگذاران فرهنگی از نوع‌دوستی مردم در روزهای کرونایی, حمایت روحانیت و تاثیرگذاران فرهنگی از نوع‌دوستی مردم در روزهای کرونایی,

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام در مراسم رزمایش اهدای ۱۴۹۵ بسته معیشتی به نیازمندان توسط ستاد برگزاری نمازجمعه شیراز که همزمان با ولادت امام حسن عسکری در مسجد جامع شهدا به اجرا در آمد، از این حرکت و همکاری که در راستای حمایت از آسیب‌دیدگان از کرونا در ستاد نماز جمعه انجام گرفته است، تقدیر کرد.

,

وی اظهار کرد: مسلما ستاد نمازجمعه و آستان مقدس احمدبن موسی علیه‌السلام در این راستا یک محوریت معنوی داشته‌اند و از این جهت هم توفیقاتی نصیب هر دو مجموعه مبارک شده که ماجور هستند و باید این کارها را با قوت ادامه دهند.

,

امام‌جمعه شیراز با تقدیر از روحیه همیاری به همنوع با وجود آسیب‌های دیده شده، افزود: با وجود آنکه مردم از نظر درآمد لطمه خورده‌اند اما کمک‌هایشان به همنوع را افزایش داده‌اند و از اینجا معلوم است که مردم ما خدا را در نظر دارند و کاری به این ندارند که پول هست یا نیست و این خیلی افتخارآمیز است و جای تشکر دارد و به نوعی ما باید به مردم بگوییم که دستتان را می‌بوسیم.

,

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس بیان داشت: ما در شرایط عادی و معمولی حدود ۲۵۰هزار نفر در سطح استان داشتیم که از کمک‌های کمیته امداد استفاده می‌کرده‌اند و از وقتی که در شرایط کرونا قرار گرفته‌ایم افراد دیگری بخاطر آسیب دیدن از شرایط در آمدی به این جمع پیوستند و احساس این است که چیزی حدود ۲۵۰هزار خانوار دیگر اضافه شده‌اند که تقریبا ما ۵۰۰ هزار خانوار نیازمند به کمک خواهیم داشت که با احتساب هر خانواده مثلا ۴ نفر می‌شود حدود ۲میلیون نفر در این استان ۵ میلیونی که از این شرایط لطمه خورده‌اند و کمک به این افراد اوج مواسات است و این‌جور نیست که بگوییم عده‌ کمی یا بخش کوچکی هستند.

,

آیت‌الله دژکام گفت: باید اینها را حساب کنیم تا معلوم شود آنچه که انجام می‌دهیم نسبت به آنچه که نیاز است چقدر است، مسلما می‌فرمایید بیش از توان تکلیف نداریم، بله ولی عده‌ای که توانایی بیشتری دارند لازم است که ورود کنند.

,

 

توزیع 300 بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان کرونا

,

 

,

توزیع 300 بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان کرونا

, توزیع 300 بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان کرونا, توزیع 300 بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان کرونا,

سید محمود موسوی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار  جهانبین نیوز با بیان این خبر گفت: همزمان با ایام هفته مبارک بسیج در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و همدلی با هموطنان، اقشار ضعیف و آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا با همکاری قرارگاه منطقه ای سید الشهدا استان اصفهان 136 بسته معیشتی شامل برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی ،تن ماهی ، سویا به ارزش هر بسته 250 هزار تومان و 170 جفت کفش بین خانواده های آسیب دیده از کرونا در شهرستان اردل توزیع شد.

,  , جهانبین نیوز, ,

موسوی با بیان اینکه کمک های مؤمنانه تا شکست ویروس منحوس کرونا ادامه دارد افزود: خیران و بازاریان شهرستان اردل در طرح رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه  کمک‌های خوبی کردند که در چندین مرحله بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا توزیع شد.وی افزود: پایگاه‌های بسیج، گروه‌های جهادی ،هیئت‌های مذهبی  و سایر اقشار مردم  در ایام کرونا علاوه بر توزیع اقلام معیشتی در تولید ماسک و توزیع این اقلام نیز مشارکت کرده‌اند.

,

 

,

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در رزمایش کمک‌های مومنانه

, توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در رزمایش کمک‌های مومنانه, توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در رزمایش کمک‌های مومنانه,

حجت الله دستجانی فرمانده سپاه ناحیه ساوه  در آیین بهره برداری از پروژه ها و اجرای برنامه های هفته بسیج در شهرستان ساوه گفت: بسیج منطق و تفکری است که اگر با عمل ترکیب شود حماسه های بزرگی خلق می کند و نمونه این مسئله در طول عمر با برکت ۴۱ ساله بسیج به وضوح دیده می شود.

,

دستجانی اظهار کرد: امروز در شرایطی که با آن مواجه هستیم بیش از هر زمانی به تفکر و روحیه بسیجی نیاز داریم و بسیجیان در طی این سال ها نشان داده اند آمادگی لازم برای هر بحرانی دارند.

,

وی ادامه داد: بسیج امروز با طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت کلیه آحاد مردم و دستگاه های مسئول به دنبال مبارزه جدی با بیماری کرونا و کاهش آسیب های آن است.

,

فرمانده سپاه ناحیه ساوه با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای طرح شهید سلیمانی امید آفرینی و ایجاد نشاط در میان مردم باید باشد تا کمک به مدافعان سلامت و کادر درمان باید تحقق پیدا کند، افزود: قرارگاه جهادی سلامت در شهرستان ساوه تشکیل شده و به دنبال این هستیم این قرارگاه در همه محله های شهرستان با محوریت مساجد تشکیل شود که تاکنون بیش از ۲۵ محله این قرارگاه شکل گرفته و ائمه جماعت به عنوان فرماندهان قرارگاه، بسیج خادم امورات اجرایی و مرکز بهداشت و متخصصین سلامت اقدامات کارشناسی قرارگاه را انجام می دهند.

,

فرمانده سپاه ناحیه ساوه خاطرنشان کرد: به منظور کمک به مدافعان سلامت بیش از ۲۰ نفر از جهادگران در قالب ۲ گروه جهادی در همه ابعاد به مدافعان سلامت کمک می کنند و نهضت کمک مومنانه نیز با قوت ادامه خواهد داشت که تاکنون از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

,

 

,

200 بسته حمایتی در بین نیازمندان تهران توزیع شد

, 200 بسته حمایتی در بین نیازمندان تهران توزیع شد, 200 بسته حمایتی در بین نیازمندان تهران توزیع شد,

مراسم رزمایش کمک مومنانه، همت پهلوانانه کاراته به صورت هماهنگ در تهران و برخی شهرهای دیگر برگزار شد.

,

در مراسم تهران که به میزبانی مجموعه ورزشی شهید کشوری برگزار شد، 200 بسته حمایتی به نیازمندان کاراته اهدا شد.

,

در مراسم علاوه بر تعدادی از اعضای خانواده کاراته، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش، کیکاوس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران، علیرضا خسروی مدیر کل امور مشترک فدراسیون ها ، جعفر سطوتی مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و مهدی امینی مدیر مجموعه ورزشی کشوری حضور داشتند.

,

 

,

طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در قالب «کمک مومنانه» در لرستان

, طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در قالب «کمک مومنانه» در لرستان, طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در قالب «کمک مومنانه» در لرستان,

فیروز جعفری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در راستای اجرای فرامین رهبری مبنی بر کمک مومنانه و کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا، تاکنون چند مرحله کمک مومنانه انجام شده است.وی افزود: مرحله سوم این نهضت با بهره‌گیری از تمام ظرفیت ها مبنی بر هم افزایی و مشارکت بیشتر با تنوع بخشی به خدمات در دستور کار قرار گرفت.

, سفیرافلاک,

مسئول بسیج حقوقدانان لرستان تصریح کرد: تاکنون کمک های مومنانه در قالب بسته های معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر از کرونا توزیع شده است ولی در مرحله جدید از این طرح، هشت کمیته تخصصی توسط سپاه تشکیل شده که هر کدام موضوع خاصی را برا کمک مومنانه دنبال می کنند.

,

جعفری عنوان کرد: در بین این کمیته ها، یک کمیته آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیز تشکیل شده که هدف از آن، بهره گیری از تمام ظرفیت رده‌های بسیج، نهادها، خیرین و مردم است که با شرکت در این کار نیک بتوانند تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد را از زندان آزاد کنند.وی بیان کرد: آزادسازی این زندانیان با هماهنگی ستاد دیه و زندان‌های استان صورت می گیرد که تلاش می شود تا زندانیان جرائم غیر عمد که افرادی آبرومند بوده و به دلیل مشکلات مالی و بدهی اندک در زندان هستند آزاد شوند.

,

 

,

هیات‌های مذهبی مازندران پای کار اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه

, هیات‌های مذهبی مازندران پای کار اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه, هیات‌های مذهبی مازندران پای کار اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه,

ناصر شکریان امیری، عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در گفت‌گو با بلاغ، با اشاره به پیک جدید شیوع این ویروس در کشور و گسترش چشمگیر آمار مبتلایان و افزایش فوتی ها در کشور و جهان، اظهار داشت: با توجه به شیوع پیک جدید این ویروس منحوس(کووید19) و با توجه به تاکیدات رهبری معظم انقلاب مبنی بر استمرار فعالیت های جهادی و رزمایش مواسات و همدلی مومنانه، تمرکز دستگاه های حاکمیتی، دولتی و بخش های خصوصی و مردم باید در این شرایط کرونایی این اقدامات استمرار پیدا کند.

, بلاغ,

وی در ادامه با اشاره به وحدت و همدلی و تقویت مشارکت های عمومی در این شرایط حساس کشور، افزود: شرایط امروز کشور و برنامه ریزی ستاد ملی مبارزه با کرونا و تصمیم برای تعطیلی فراگیر در روزهای آینده قطعا برای بسیاری از اقشار مخنلف و ضعیف کشور مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد و استمرار فعالیت های جهادی و رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه می تواند در این شرایط، بسیار اثرگذار باشد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به ویژگی های ارزنده فعالیت های مردمی در شرایط بحرانی کشور، بیان کرد: دین مبین اسلام به مسائل اجتماعی و مسئولیت های اجتماعی بسیار اهمیت داده است و تمام این همدلی ها و مشارکت های عمومی نشانه اهمیت دین داری و اخلاق‌مداری ملت بزرگ ایران اسلامی است که در هیچ جای دنیا نمی توان نمونه آن را دید و چشم جهانیان را به خود خیره کرده است.

,

 

,

بسیج دانشجویی گچساران، همچنان پای‌کار رزمایش همدلی

, بسیج دانشجویی گچساران، همچنان پای‌کار رزمایش همدلی, بسیج دانشجویی گچساران، همچنان پای‌کار رزمایش همدلی,

محمد سلیمانی، مسئول بسیج دانشجویی گچساران و باشت در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص ادامه رزمایش کمک مومنانه گفت: این روزها نیز تعداد زیادی از همشهریان به دلیل شیوع بیماری کرونا با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه شده‌اند که نیازاست با مشارکت مردم، گروه های جهادی، خیرین  بازهم به آنان کمک شود.وی افزود: باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه و حل مشکلات نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا، گروه های جهادی بسیج دانشجویی گچساران و باشت در همان ابتدای امر پای کار آمدند که تا به امروز حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده ناشی از کرونا همچنان ادامه دارد.

,

سلیمانی درادامه تصریح کرد: بنابراین یک هزارو 600 بسته پروتئینی به جهت حمایت از خانواده های نیازمند در محلات و روستاهای کم برخوردار گچساران و باشت توسط گروه های جهادی شهید احمدی روشن و شهید جهان نژادیان بسیج دانشجویی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) توزیع شد.

وی اظهارکرد: از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی گچساران و باشت در بحث مقابله با کرونا می توان به عملیات گندزدایی معابر،توزیع بسته های معیشتی در مناطق محروم، تولید و توزیع ماسک بهداشتی،تهییه و توزیع بسته های نوشت افزار برای دانش آموزان نیازمند اشاره کرد.

 

,

سلیمانی درادامه تصریح کرد: بنابراین یک هزارو 600 بسته پروتئینی به جهت حمایت از خانواده های نیازمند در محلات و روستاهای کم برخوردار گچساران و باشت توسط گروه های جهادی شهید احمدی روشن و شهید جهان نژادیان بسیج دانشجویی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) توزیع شد.

وی اظهارکرد: از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی گچساران و باشت در بحث مقابله با کرونا می توان به عملیات گندزدایی معابر،توزیع بسته های معیشتی در مناطق محروم، تولید و توزیع ماسک بهداشتی،تهییه و توزیع بسته های نوشت افزار برای دانش آموزان نیازمند اشاره کرد.

 

,

سلیمانی درادامه تصریح کرد: بنابراین یک هزارو 600 بسته پروتئینی به جهت حمایت از خانواده های نیازمند در محلات و روستاهای کم برخوردار گچساران و باشت توسط گروه های جهادی شهید احمدی روشن و شهید جهان نژادیان بسیج دانشجویی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) توزیع شد.

وی اظهارکرد: از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی گچساران و باشت در بحث مقابله با کرونا می توان به عملیات گندزدایی معابر،توزیع بسته های معیشتی در مناطق محروم، تولید و توزیع ماسک بهداشتی،تهییه و توزیع بسته های نوشت افزار برای دانش آموزان نیازمند اشاره کرد.

 

,

سلیمانی درادامه تصریح کرد: بنابراین یک هزارو 600 بسته پروتئینی به جهت حمایت از خانواده های نیازمند در محلات و روستاهای کم برخوردار گچساران و باشت توسط گروه های جهادی شهید احمدی روشن و شهید جهان نژادیان بسیج دانشجویی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) توزیع شد.

وی اظهارکرد: از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی گچساران و باشت در بحث مقابله با کرونا می توان به عملیات گندزدایی معابر،توزیع بسته های معیشتی در مناطق محروم، تولید و توزیع ماسک بهداشتی،تهییه و توزیع بسته های نوشت افزار برای دانش آموزان نیازمند اشاره کرد.

 

,

سلیمانی درادامه تصریح کرد: بنابراین یک هزارو 600 بسته پروتئینی به جهت حمایت از خانواده های نیازمند در محلات و روستاهای کم برخوردار گچساران و باشت توسط گروه های جهادی شهید احمدی روشن و شهید جهان نژادیان بسیج دانشجویی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) توزیع شد.

,

وی اظهارکرد: از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی گچساران و باشت در بحث مقابله با کرونا می توان به عملیات گندزدایی معابر،توزیع بسته های معیشتی در مناطق محروم، تولید و توزیع ماسک بهداشتی،تهییه و توزیع بسته های نوشت افزار برای دانش آموزان نیازمند اشاره کرد.

,

 

,

توزیع 220 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان زنجان

, توزیع 220 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان زنجان, توزیع 220 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان زنجان, زنجان,

با آغاز انتشار ویروس کرونا در جهان و به تبع آن در استان زنجان، یکی از آثار سوء این بیماری تعطیلی کسب و کارها و متضرر شدن بسیاری از صنوف بود که موجب شد تا افراد بیشماری بیکار شده و یا بخشی از درآمد خود را از دست داده و برای ادامه مسیر زندگی نیازمند یاری همنوعان خود باشند.

,

هنگامی که در همه جهان فروشگاه‌های بزرگ مورد دستبرد قرار می‌گرفت و مردم برای به دست آوردن ارزاق عمومی خود با یکدیگر به مشکل برمی‌خوردند و درگیری‌های بیشماری به وجود می‌آمد اما در ایران رزمایشی از جنس مومنانه شکل گرفت که موجب تحیر مردم جهان است.

,

بسیج این بار هم پای کار آمد تا با دستگیری از نیازمندان و افراد متضرر شده از بیماری کرونا موجب شود تا مردم طعم تلخ فقر و بیکاری را نچشیده و خانواده‌ها از هم نپاشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به برگزاری سه مرحله از رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، اظهار داشت: تا کنون در سه مرحله رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه 220 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان زنجان توزیع شده است.

وی از توزیع 150 سری جهیزیه در قالب رزمایش کمک مومنانه خبرداد و گفت: 5 هزار بسته نوشت افزار نیز در بین دانش آموزان استان زنجان در قالب این رزمایش توزیع شده است.

این مسئول با بیان اینکه توزیع 10 هزار پرس غذای گرم در قالب رزمایش کمک مومنانه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده بود، افزود: 12 هزار و 500 نقطه در استان زنجان در قالب این رزمایش ضد عفونی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان از فعالیت 109 کارگاه تولید ماسک در استان خبرداد و گفت: تعداد 3 میلیون ماسک توسط این کارگاه‌ها در استان تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قرار گرفته است.

,

بسیج این بار هم پای کار آمد تا با دستگیری از نیازمندان و افراد متضرر شده از بیماری کرونا موجب شود تا مردم طعم تلخ فقر و بیکاری را نچشیده و خانواده‌ها از هم نپاشند.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به برگزاری سه مرحله از رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، اظهار داشت: تا کنون در سه مرحله رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه 220 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان زنجان توزیع شده است.

,

وی از توزیع 150 سری جهیزیه در قالب رزمایش کمک مومنانه خبرداد و گفت: 5 هزار بسته نوشت افزار نیز در بین دانش آموزان استان زنجان در قالب این رزمایش توزیع شده است.

,

این مسئول با بیان اینکه توزیع 10 هزار پرس غذای گرم در قالب رزمایش کمک مومنانه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده بود، افزود: 12 هزار و 500 نقطه در استان زنجان در قالب این رزمایش ضد عفونی شده است.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان از فعالیت 109 کارگاه تولید ماسک در استان خبرداد و گفت: تعداد 3 میلیون ماسک توسط این کارگاه‌ها در استان تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قرار گرفته است.

,

پیری با بیان اینکه توزیع 40 هزار بسته بهداشتی از دیگر برنامه‌های رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه بوده است، افزود: 80 میلیارد تومان برآورد ریالی این کمک‌ها است.

,

این مسئول یادآور شد: رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه جلوه زیبایی از همدلی و هم نوع دوستی مردم زنجان را به نمایش گذاشت و که در نوع خود بی‌نظیر بود.

,

 

,

برگزاری مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در مانه و سملقان

, برگزاری مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در مانه و سملقان , برگزاری مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در مانه و سملقان ,

سعید وطن دوست، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مانه و سملقان در گفتگو با عصراترک ضمن گرامیداشت هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، اظهارکرد: بسیج همواره در کنار دیگر نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و مجموعه دستگاه های خدمتگذار در عرصه هایی چون محرومیت زدایی، عمران و آبادانی، کنگره عظیم اربعین و کمک و دستگیری از مردم آسیب دیده در بلایای طبیعی چون سیل و زلزله در میدان بوده است.

, عصراترک,

وطن دوست ادامه داد: اقدام این روزهای بسیج در مبارزه‌ با کرونا و همچنین جمع آوری کمک های مومنانه برای نیازمندان جامعه؛ حقیقتا کم نظیر، بی بدیل و شایسته تقدیر است.

,

وی با اشاره به اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در سطح شهرستان، اظهار کرد: بسیجیان، خیرین و گروه‌های جهادی مانه و سملقان آماده برگزاری مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه هستند و یک بار دیگر با همدلی برای کمک به محرومین به صحنه خواهند آمد.فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مانه و سملقان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در خصوص کمک به نیازمندان، افزود: خداوند در قبال این کار خیر، قطعا پاداش و احسان عظیمی را به انسان های نیک اندیش عطا خواهد کرد.

,

وطن دوست با بیان اینکه تکلیف ما را امام حسین(ع) مشخص کرده و فرموده است که حاجت ها و نیازهای مردم که به سوی شما می آید از نعمت های الهی است مبادا این نعمت ها شما را آزرده خاطر کند، جهاد را کاری بسیار بزرگی دانست و عنوان کرد: بسیجیان در تمامی کارزارهای انقلاب اسلامی حضور داشته اند و شاهدیم که یک روز در جنگ و یک روز در قالب کمک های مومنانه خدمت می کنند و الگوی خود را در این راه امیرالمومنین(ع) می دانند.فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مانه و سملقان تاکید کرد: هم افزایی و پشتیبانی از حرکت های خود جوش مردمی و گروه های جهادی از اهمیت بالایی برخوردار است.وطن دوست در پایان با اشاره به توزیع حدود ۳۰۰ بسته معیشتی گفت: با همکاری سپاه حضرت جوادالائمه(ع) و قرارگاه مواسات مانه و سملقان، اولین بخش از اجرای این مرحله از رزمایش کمک مومنانه، همزمان با هفته بسیج در سطح شهرستان برگزار شد.

,

 

,

بسیج سنگری به وسعت دفاع، محرومیت زدایی، کمک مومنانه و سازندگی

, بسیج سنگری به وسعت دفاع، محرومیت زدایی، کمک مومنانه و سازندگی, بسیج سنگری به وسعت دفاع، محرومیت زدایی، کمک مومنانه و سازندگی,

عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به آغاز هفته بسیج بیان کرد: اعتقاد دارم که همه مردم در همه حوزه های جامعه باید نگاه بسیجی داشته باشند.وی ادامه داد: به عبارتی هر یک از هموطنان در حوزه هایی مشغول خدمت هستیم که با نگاه و روحیه بسیجی این حوزه ها سنگرهای مختلف نظام خواهند بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این نگاه و روحیه بسیجی آحاد مردم در کنار کسانی که در حوزه های مختلف سپاه و بسیج خدمت و همه سنگرها را کنترل می کنند، در سنگرهای امر به معروف و نهی از منکر، سازندگی، جهاد و ... حضور دارند.وی بیان کرد: باید نگاه بسیجی در همه بخش های جامعه نهادینه شده باشد که هر یک از افراد جامعه در هر پست و منصبی که قرار دارد نگاه بسیجی داشته و هدفش خدمت به نظام و مردم باشد.

, عصرهامون ,
,
,

 

,

استفاده از ظرفیت بسیج برای تکمیل و توزیع بسته های معیشتی

, استفاده از ظرفیت بسیج برای تکمیل و توزیع بسته های معیشتی, استفاده از ظرفیت بسیج برای تکمیل و توزیع بسته های معیشتی,

محمد رضا موحد در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به اینکه امروز محرومیت زدایی و کمک مومنانه به یک ضرورت تبدیل شده است، اظهار داشت: حضرت آقا بارها و بارها کمک مومنانه را تایید و تعابیر زیبایی درباره آن و ادامه این نهضت بیان کردند.وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی همیشه در سخت ترین شرایط در صحنه ها حضور دارند. امروز هم در صحنه کمک رسانی به هموطنان خود پای کار هستند گرچه بسیاری از مردم خود نیازمند هستند هم بازهم از کمک کردن دریغ نمی کنند.جانشین فرماندهی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی علاوه بر هموطنان به فکر مسلمانان دیگر کشورها نیز هستند، گفت:کمک مومنانه و کمک به افراد نیازمند از ابتدای انقلاب تا به امروز ادامه داشته است و انشالله ادامه هم خواهد داشت.وی عنوان داشت: کمک های مومنانه مردمی است و ما از خیرین در خواست داریم تا در حدتوان در این شرایط سخت اقتصادی که بسیاری از نیازمندان به نان شب هم محتاج هستند، پای کار بیایند و همانطور که تاکنون کمک کرده اند بازهم کمک کنند.

, محمد رضا موحد در گفتگو با خبرنگار,  , قم فردا, با اشاره به اینکه امروز محرومیت زدایی و کمک مومنانه به یک ضرورت تبدیل شده است، اظهار داشت: حضرت آقا بارها و بارها کمک مومنانه را تایید و تعابیر زیبایی درباره آن و ادامه این نهضت بیان کردند.وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی همیشه در سخت ترین شرایط در صحنه ها حضور دارند. امروز هم در صحنه کمک رسانی به هموطنان خود پای کار هستند گرچه بسیاری از مردم خود نیازمند هستند هم بازهم از کمک کردن دریغ نمی کنند.جانشین فرماندهی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی علاوه بر هموطنان به فکر مسلمانان دیگر کشورها نیز هستند، گفت:کمک مومنانه و کمک به افراد نیازمند از ابتدای انقلاب تا به امروز ادامه داشته است و انشالله ادامه هم خواهد داشت.وی عنوان داشت: کمک های مومنانه مردمی است و ما از خیرین در خواست داریم تا در حدتوان در این شرایط سخت اقتصادی که بسیاری از نیازمندان به نان شب هم محتاج هستند، پای کار بیایند و همانطور که تاکنون کمک کرده اند بازهم کمک کنند., ,

 

,

توزیع 2400 بسته کمک معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان تربت حیدریه

,

توزیع 2400 بسته کمک معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان تربت حیدریه

, توزیع 2400 بسته کمک معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان تربت حیدریه, توزیع 2400 بسته کمک معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان تربت حیدریه,

محمود اشرف زاده، دبیر قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در حاشیه توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: مردم و خیرین تربت حیدریه در نخستین مرحله رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه همچون عرصه مقابله با ویروس کرونا خوش درخشیدند و همدلی مردم، گروه‌های جهادی، هیئت‌های مذهبی، خیران و نهادهای اجرایی این شهرستان  برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در این ایام تحسین‌برانگیز بود.

, صبح توس,

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 2400 بسته کمک معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان تربت حیدریه توزیع شده، افزود: در دهمین مرحله کمک های مومنانه و به همت خیرین قرارگاه جهادی شهید سلیمانی امروز 300 بسته معیشتی بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع می شود.

,

دبیر قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: گروههای جهادی و هیئتی از ابتدای شیوع کرونا در این منطقه کنار مدافعان سلامت حضور یافتند و با ضدعفونی معابر و منازل بیماران مبتلا و همچنین توزیع بسته های کمک معیشتی و بهداشتی نقش آفرینی کردند.

,

همچنین امروز و در چهارمین روز هفته بسیج که با محوریت رزمایش امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده، چهار هزار ماسک رایگان توسط پایگاههای مقاومت بسیج در سطح شهرستان تربت حیدریه بین مردم در حال توزیع است.در این برنامه بسیجیان پایگاههای مقاومت با استقرار در خیابانهای اصلی ضمن توصیه به مردم برای رعایت مسایل بهداشتی و فاصله فیزیکی از آنان می خواهند که تنها برای ضرورت از منزل خارج شوند.

,

 

,

نهضت خدمات‌رسانی به محرومان از اولویت‌های بسیج است

, نهضت خدمات‌رسانی به محرومان از اولویت‌های بسیج است, نهضت خدمات‌رسانی به محرومان از اولویت‌های بسیج است,

سیده فروزان حسینی مسئول بسیج جامعه زنان استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار رهیاب، اظهار داشت: جلوه‌های زیبای کمک و دستگیری ملت ایران از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا درحالی اتفاق افتاد که در برخی از کشورهای ثروتمند اروپایی و آمریکا، مردم به غارت فروشگاه‌ها اقدام کرده و پلیس نیزبه دزدی ماسک و اقلام بهداشتی دیگر کشورها می‌پرداخت.

, رهیاب,

وی افزود: ماه هاست که با شیوع کرونا موجی از همدلی، همراهی و دستگیری مردم از نیازمندان و اقشاری که وضعیت اشتغال آن ها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفتبه همت بسیجیان خوزستان ایجاد شد و تا کنون نهضت خدمت رسانی به محرومان و گره گشایی از کار نیازمندان و توانمندسازی آن ها اولویت بسیجیان و جهادگران انقلابی است.

,

حسینی گفت: سپاه کار را شروع کرد و مردم توان خود را پای کار آوردند و با کمک‌های نقدی و غیر نقدی کمک کردند؛ انتظار است تا مردم بزرگوار ما بتوانند کمک‌های خود را به این سمت سوق دهند تا ما بتوانیم جامعه هدف بهتری را مشخص کنیم. شاید خیلی‌ها نیازمند باشند، برخی‌ها از دستگاه‌های دولتی یا نهادهای انقلاب حقوق می‌گیرند، اما عده‌ای آسیب دیده‌اند که حقوقی ندارند و کمکی به آن‌ها نمی‌شود. اگر جامعه هدف خوب شناسایی شود، می‌توانیم به آن‌ها کمک‌های خوبی برسانیم.

,

مسئول بسیج جامعه زنان استان خوزستان ادامه داد: اگر در دوران دفاع مقدس خط مقدم حضور مجاهدان فی سبیل الله مناطق مقدسی همچون شلمچه وطلائیه و غیره بود امروز خط مقدم جهاد فی سبیل الله همه دلسوزان نظام اسلامی مناطق کم تر برخوردار است وما باید بشکرانه توفیق شرکت در این جهاد الهی ؛حق جهاد را براساس آموزه های قرآنی با تلاش شبانه روزی واجرای برنامه ریزی صحیح ومخلصانه وجهادی در جهت کسب رضایت ولی نعمتان خود اداء بکنیم همچنان که مردم مناطق محروم بیشترین نقش در حفظ وحراست از انقلاب اسلامی را بردوش کشیده اند.

,

حسینی با اشاره به اقدامات بسیج جامعه زنان به همت خوهران بسیجی از شیوع کرونا تاکنون عنوان کرد: دوخت ماسک و اتو کشی، آماده سازی دستکش به روش هویه کاری و توزیع آن بین مردم، ضدعفونی معابر، همکاری خواهران جهادگر بسیجی در بیمارستان جهت ثبت بیماران کرونایی در سامانه، برگزاری کارگاه آموزشی برای بانوان جهت پیشگیری از کرونا و اعزام گروه جهادی در محله جهت آموزش خانواده ها بوده است.

,

وی به اقدامات دیگر بسیج جامعه زنان استان در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: پویش ختم دعای ۷ صحیفه سجادیه و چله ختم زیارت عاشورا توسط نیروهای بسیجی با تشکیل گروه مجازی نیز از دیگر اقدامات خواهران بسیجی بوده است.

,

حسینی ادامه داد: 1300 بسته معیشتی هر بسته به ارزش 600 هزارتومان مبلغ جهیزیه بالغ بر 140 ملیون تومان به زوج های نیازمند، مساعدت در پرداخت اجاره بها و هزینه رهن نیازمندانی که رها شده بودند بالغ بر424650 تومان انجام شد همچنین اهدای لوازم تحریر یک صد بسته، اجرای رزمایش فرهنگی خدمات اجتماعی و مشاوره رایگان به مردم، مشاوره های مامایی و دیابت نیز از اقدامات بسیج خواهران در سطح استان خوزستان است.

,

وی گفت: پرداخت هزینه کمک درمان به مبلغ 3460 تومان به بیماران صعب العلاج، پرداخت کمک هزینه عینک 550 هزار تومان ،اهدای 51 کیسه آرد جهت اشتغال زایی بانوان خود سرپرست، بازسازی دو باب منزل که به دو زوج جوان هدیه شده و  تهیه 5000 ماسک که در هفته بسیج  در مناطق محروم توزیع شده است.

,

انتهای پیام/ میثم ترکیان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه