اخبار داغ

خانه نیما یوشیج مرمت می‌شود/ استفاده در حوزه شعر و ادبیات

خانه نیما یوشیج مرمت می‌شود/ استفاده در حوزه شعر و ادبیات
خانه نیما یوشیچ به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران مرمت و احیا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه فدایی‌نژاد از توجه ویژه و مرمت و احیای خانه نیما یوشیج خبر داد و گفت: مرمت و احیای خانه نیما یوشیج به عنوان یکی از پروژه‌های حفاظت و استفاده مجدد تطبیقی میراث معاصر شهر تهران، به صورت ویژه در دستور کار سازمان زیباسازی شهر تهران قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با تاکید بر اینکه این اثر تاریخی یادآور پدر شعر نو فارسی است، ادامه داد: سازمان زیباسازی در راستای رسیدن به نتیجه مطلوب درباره مرمت و احیای خانه نیما یوشیج، روند تهیه طرح آن از مهرماه سال جاری آغاز شده و در جریان است.

,

فدایی‌نژاد با اشاره به انتخاب مشاور برای تهیه طرح حفاظت و استفاده مجدد تطبیقی بنا، بیان کرد: با توجه به نیازهای بنا و بر اساس طرح‌های مشاور و همچنین برای جلوگیری از آسیب به بنا، عملیات حفاظت و مرمت اضطراری، شامل مرمت و استحکام‌بخشی سقف و ستون‌های آن آغاز شده است.

,

سرپرست معاونت فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، با تاکید بر اینکه کار مرمت و احیای این بنای تاریخی با همکاری سازمان میراث فرهنگی خواهد بود، اظهار کرد: با تکمیل طرح حفاظت و تغییر کاربری بنا، عملیات اجرایی اصلی بنا بر مبنای طرح مشاور و با در نظر گرفتن ارزش‌های ملموس و ناملموس و حفظ اصالت بنا ادامه می‌یابد.

,

وی تاکید کرد: طرح احیا این خانه قطعا با نیما ارتباط خواهد داشت و کاربری دیگری برای آن تعریف نخواهد شد.

,

فدایی نژاد در پایان با مثال خانه لرزاده و تبدیل آن به خانه معمار تهران، عنوان کرد: کاربری خانه نیما یوشیج در حوزه شعر و ادبیات خواهد بود و در زمینه دیگری از آن استفاده نخواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه