اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

بیانات رهبر انقلاب با سران اقتصادی نقشه راه سیاست خارجی دولت را ترسیم می کند

بیانات رهبر انقلاب با سران اقتصادی نقشه راه سیاست خارجی دولت را ترسیم می کند
هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل گفت:بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با سران اقتصادی کشور، چارچوب و نقشه راه سیاست خارجی دولت فعلی و دولت آینده ایران را در حوزه ها دفاعی، اقتصادی و سیاسی ترسیم می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص اینکه آیا با روی کار آمدن بایدن، گفتگوی مجدد ایران بر روی برجام و یا بازگشت مجدد آمریکا به آن ممکن است، گفت: برجام نتیجه سلسله مذاکرات فشرده بین ایران و 5 قدرت جهانی که دارای حق وتو در سازمان ملل هستند، بود. البته آلمان نیز به عنوان کشور بزرگ اقتصادی در اتحادیه اروپا است که در این مذاکرات نقش داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: بعد از مدتی انتظار کشورهای اروپایی ثابت کردند که خارج از اراده آمریکا نمی توانند تصمیمی در رابطه با اجرایی کردن توافقنامه برجام بگیرند. خروج ترامپ از برجام در سال 1397 و تحریم هایی که در طول این دو سال گذشته صورت گرفت و به بیش از 300 مورد می رسد، نشان داد که آمریکا و اروپایی ها به هیچ یک از توافقات بین المللی پایبند نیستند.

,

هانی زاده اضافه کرد: اگر در طول این دو سال راهکارهای مبتنی بر اقتصاد مقاومتی که الگویی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را برای پیشبرد اقتصاد کشور طرح کردند، مورد توجه قرار می گرفت و ساز و کارهای داخلی بر اساس امکانات بومی پیگیری می شد، کشور از لحاظ اقتصادی آسیب کمتری می دید.

,

گره زدن مشکلات به خارج، ناشی از عدم اتکا به توان داخلی است

, گره زدن مشکلات به خارج، ناشی از عدم اتکا به توان داخلی است, گره زدن مشکلات به خارج، ناشی از عدم اتکا به توان داخلی است,

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: اینکه تمام مشکلات به خارج از کشور گره زده شود به معنای آن است که تکیه بر امکانات داخلی مورد توجه قرار نمی گیرد.

,

هانی زاده افزود: سیاست های کلان آمریکا، با روی کار بودن دموکرات ها یا جمهوری خواهان هیچ تفاوتی نخواهد کرد و هر دو طیف در سیاست کلان، مسئله امنیت پایدار رژیم صهیونیستی، تقابل با ایران از طریق تضعیف محور مقاومت و محدود کردن فعالیت موشکی ایران را در دستور کار دارند.

,

بایدن هنوز روی کار نیامده، موشک و نفوذ منطقه ای ایران را هدف گرفته!

, بایدن هنوز روی کار نیامده، موشک و نفوذ منطقه ای ایران را هدف گرفته!, بایدن هنوز روی کار نیامده، موشک و نفوذ منطقه ای ایران را هدف گرفته!,

وی با بیان اینکه تیمی که با جو بایدن روی کار می آید، همان تیمی است که در گذشته بوده است، گفت: این تیم هنوز بر سر کار نیامده بر ضرورت منع ایران از تولید موشک بالستیک و نفوذ منطقه ای سخن می گوید، لذا بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با سران اقتصادی کشور، چارچوب و نقشه راه سیاست خارجی دولت فعلی و دولت آینده ایران را در حوزه ها دفاعی، اقتصادی و سیاسی ترسیم کردند.

,

هانی زاده اظهار داشت: اگر جو بایدن عقلانیت لازم را داشته باشد، پس از ورود به کاخ سفید تمام تحریم ها را لغو و غرامت ناشی از تحریم ها و آسیب هایی که در طول سال های اخیر و ناشی از تحریم بر ایران وارد شده را جبران می کند، تا بتوان در مورد دورنمای مذاکره ای بر اساس برجام و در چارچوب آن و نه بیشتر، فکر کرد. اما اگر آن ها به دنبال راهی برای مذاکره مجدد در مورد سایر مسائل مرتبط با ایران هستند باید به طور مشخص بیان کنند. البته مقامات ایرانی باید بدانند که اگر طرف آمریکایی به دنبال مذاکره بر روی فعالیت های نظامی و موشکی ایران باشد، هیچ مذاکره ای نباید صورت بگیرد.

,

ربط دادن مذاکره به توان دفاعی ایران هیچ نتیجه ای ندارد

, ربط دادن مذاکره به توان دفاعی ایران هیچ نتیجه ای ندارد, ربط دادن مذاکره به توان دفاعی ایران هیچ نتیجه ای ندارد,

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه ربط دادن مذاکره به توان دفاعی ایران هیچ نتیجه ای به همراه ندارد، خاطرنشان کرد: جو بایدن و دونالد ترامپ هیچ فرقی با یکدیگر ندارند جز اینکه ترامپ برای پیشبرد اهداف آمریکا شیوه ای تهاجمی در پیش گرفته بود، در حالی که بایدن سعی می کند به صورتی آرام جایگاه ایران را پایین بیاورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه