اخبار داغ

ابوالفتح:

دولت ترامپ دچار تضاد و تناقض شده است

دولت ترامپ دچار تضاد و تناقض شده است
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دولت ترامپ از یک سو ادعا می‌کند که سیاست فشار حداکثری پاسخ داده و از سوی دیگر از تهدید موشکی و هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گوید. این نوع اظهارنظرها نشان می‌دهد که دولت ترامپ دچار نوعی تضاد و تناقض در سیاست خارجی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا اظهار داشت: پمپئو مطرح کرده که راهبرد فشار حداکثری علی ایران پاسخ  داده و ایران را منزوی کرده است؛ درصورتی‌که شواهد و قرائن نشان می‌هد که فشار حداکثری نه تنها ایران را منزوی نکرده، بلکه دولت کنونی آمریکا را منزوی ساخته و جایگاه او را در عرصه معادلات جهانی کاهش داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،, امیرعلی ابوالفتح,

وی افزود: نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به حدی است که دولت ترامپ از مهار آن عاجز است.  سیاست فشار حداکثری که با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران به اجرا درآمده و آمریکا در این راستا اتاق جنگ خود را به وزارت خزانه‌داری منتقل کرده است، امروز ناکارآمدی  آن اثبات  شده است؛ زیرا نه‌تنها فعالیت‌های هسته‌ای متوقف نشده، بلکه توسعه هم یافته است.

,

کارشناس مسائل آمریکا گفت: ترامپ برای مقابله با ایران از تمام ابزارها استفاده کرد. او به کشورهایی مانند عربستان و امارات پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی خود را به فروش رساند و توافق صلح میان اعراب و اسرائیل را منعقد کرد، اما هیچکدام از این ابزارها نتوانست جمهوری اسلامی ایران را منزوی کند.

,

ابوالفتح خاطرنشان کرد: ترامپ تلاش می‌کند تحریم‌هایی را علیخ ایران اعمال کند که بایدن نتواند آنها را لغو کند، اما این نوع رفتار هم مورد انتقاد جمهوری‌خواهان و هم مورد انتقاد دموکرات‌ها قرار دارد؛ لذا بعید است که راهبرد فشار حداکثری بعد از ترامپ ادامه داشته باشد.

,

وی یادآور شد: دولت ترامپ به یک تناقض و تضادی دچاری شده است. از یک سو می‌گوید فشار حداکثری کارکرد صحیحی داشته و از سوی دیگر از پیشرفت فعالیت‌های هسته‌ای و توسعه توانمندی ایران در حوزه موشکی و نیز نفوذ منطقه‌ای ما ابراز نگرانی می‌کند.

,

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: نتیجه انتخابات آمریکا نشان داد که ترامپ مقبولیتی در بین نخبگان و عوام آمریکایی ندارد و حتی سایر رهبران سیاسی جهان هم از او به عنوان یک رئیس‌جمهور بی‌ثابت و فاقد شخصیت جهانی یاد می‌کنند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه