اخبار داغ

تکلیف ما مشخص نیست و از کرونا عصبی هستیم؛

چیریچ: دل‌تنگ ایران و ملی‌پوشان واترپلو هستم/ ممکن است قزاق‌ها با لابی مستقیماً به المپیک صعود کنند

چیریچ: دل‌تنگ ایران و ملی‌پوشان واترپلو هستم/ ممکن است قزاق‌ها با لابی مستقیماً به المپیک صعود کنند
سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: قاعدتاً نماینده‌های قزاقستان در فینا قوی هستند و لابی می‌کنند اما قانون در طرف ماست و در صورت عدم وجود رقابت انتخابی، باید به مسابقات قبلی رجوع شود و بازی حتما برگزار شود.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الکساندر چریچ، سرمربی تیم ملی واترپلوی کشورمان امروز در نشست خبری آنلاین روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های اهالی رسانه پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

چیریچ در ابتدای صحبت‌هایش اظهار داشت: ما در ایران تمرینات سنگینی را دنبال می کردیم و شرایط خیلی خوبی داشتیم و آماده حضور در مسابقات انتخابی المپیک بودیم که مساله اپیدمی کرونا پیش آمد به همین دلیل مجور شدیم مثل بسیاری از کشورهای جهان تمرینات را لغو کنیم. قبل از اینکه ایران را ترک کنم تمرینات خوبی داشتیم همان زمان صحبت خوبی با بازیکنانم داشتم و به آن ها گفتم یکی دو ماه بعد شرایط نرمال خواهد شد اما متاسفانه این اتفاق تا امروز نیافتاد و نتوانستیم تمرینات را از سر بگیریم.

, کرونا,

وی افزود: در این طول مدت که امکان برگزاری تمرین و مسابقه در آب فراهم نبود، به بازیکنانم توصیه کردم که تمرکز بیشتر روی کارهای انفرادی و حفظ آمادگی بدنی در تمرینات باشند زیرا آن ها چاره ای نداشتند جز اینکه در خشکی و به تنهایی تمرین کنند. آن ها واقعا دست از تلاش بر نداشتند هر کدام جداگانه تمرینات را انجام می دادند و من از طریق ویدیو و شبکه های اجتماعی آنان را زیر نظر داشتم. همه ما سعی کردیم انگیزه و روحیه را تیمی را حفظ کنیم و به آینده امید داشته باشیم.

,

چریچ گفت: ارتباطم طی این مدت با ملی‌پوشان و مسئولان فدراسیون حفظ می‌شد و از ایران جدا نبوده‌ام. خیلی از کشورهای اطراف ایران و کشورهای اروپایی تمرینات خود را ادامه دادند اما علی‌زغم تلاش‌ها چنین نسخه‌ای در ایران برگزار نشد. وقتی به من گفتند امکان برگزاری مجدد تمرینات هست خوشحال شدم اما دوباره با محدودیت مواجه شدیم و من فعلاً منتظر هستم. نگران این موقعیت هستم و درباره واترپلوی ایران استرس دارم. مدت زیادی‌ست که تمرین نداشته‌ایم و این وقفه باعث افت کیفیت می‌شود.

,

وی در ادامه افزود: برای جوانان این موضوع بدتر هم می‌تواند باشد و آن‌ها در سن خاصی هستند. این تمرین نکردن برای نسل جوان اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند. این آنالیز شخصی‌ام از وضعیت واترپلوی ایران است.

,

سرمربی تیم ملی واترپلو به وضعیت این رشته در کشورش اشاره کرد و عنوان داشت: فدراسیون واترپلوی صربستان جلسه‌ای با باشگاه‌ها برگزار کرد تا لیگ برگزار شود، چون می‌دانستند این وقفه باعث نابودی رشته خواهد شد. تیم‌هایی هم که بیشتر از 4 بازیکن کرونایی داشتند بازی‌شان لغو می‌شد. مهم تداوم این رشته و زنده نگه‌داشتن واترپلو بود.

,

چیریچ درباره زمان بازگشت‌اش به ایران گفت: من نمی‌دانم چه زمانی می‌توانم برگردم. منتظر پیام فدراسیون هستم و برای بازگشت به ایران آماده‌ام. درباره المپیک هم نمی‌دانم که قرار است مسابقات انتخابی مقابل قزاقستان قرار به برگزاری هست یا نه. به محض اطلاع از تاریخ برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم اما هنوز طلاعی نداریم و باید صبر کنیم.

,

وی همچنین افزود: درباره واترپلوی ساحلی هم باید بگویم از هر نوع فعالیتی در این شرایط حمایت می‌کنم با توجه به این‌که تفاوت‌های زیادی هم دارد.

,

سرمربی تیم ملی واترپلو در پاسخ به شایعه احتمال لابی قزاق‌ها برای صعود مستقیم به المپیک توضیح داد: قاعدتاً نماینده‌های قزاقستان در فینا قوی هستند و لابی می‌کنند اما قانون در طرف ماست و در صورت عدم وجود رقابت انتخابی، باید به مسابقات قبلی رجوع شود و بازی حتما برگزار شود. مطمئنم آقای رضوانی هم درحال جنگیدن برای طی روال قانونی است اما قزاق‌ها دارند تلاش می‎‌کنند تا از راه‌های دیگری به المپیک صعود کنند.

,

چیریچ گفت: شرایط ورزشکاران را درک می‌کنم. وضعیت و زندگی در این وضعیت نرمال نیست و باید خیلی قوی باشیم. ما ناامید نیستیم اما عصبی هستیم چون نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. باید سعی کنیم تا انگیزه تمرین را پیدا کنیم. نمی‌دانیم فردا قرار است چکار کنیم، چه برسد به زمان المپیک.

,

وی درباره ملاک تعیین نفرات تیم ملی تاکید داشت: انتخاب بازیکنان به من بستگی ندارد و بستگی به عملکرد بازیکن دارد که خودش را چگونه نشان دهد. من بهترین‌ها را برای تیم ملی انتخاب می‌کنم و این طبیعت کار من است. نباید کاری کنم که به تیم آسیبی برسد، تیم ملی در مسابقات جای آزمون و خطا نیست و این‌گونه مسائل در تمرینات صورت خواهد گرفت. منعی برای بازی کردن کسی نیست و کسی که بتواند به ایران کمک کند در تیم ملی حضور خواهد داشت.

,

الکساندر چیریچ عنوان کرد: رنک ما در مسابقات آتی به مسائل زیادی بستگی دارد و امیدوارم که بتوانیم در مسابقات ساحلی هم عملکرد خوبی داشته باشیم. واقع‌گرایانه بگویم باید ببینیم کی شروع می‌کنیم و شرایط حریفان در چه حدی است. من دوست دارم مدال طلا را بیاوریم اما باید شرایط را ببینیم.

,

سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: وظیفه‌ام این است که وضعیت واترپلوی دیگر کشورها، مخصوصا رقبای خودمان را بررسی کنم. ما قبل از نوروز تمرینات خود را متوقف کردیم اما قزاق‌ها تا 5 ماه پس از ماه ادامه دادند. بازیکن‌های سن‌وسال دار از این تیم خداحافظی کرده‌اند و ما از لحاظ ترکیب از آن‌ها بهتریم اما تمرینات ما کم بوده است. امیدوارم مقابل آن‌ها بازی کنیم و برنده شویم.

,

وی درخصوص وضعیت کشف واکسن کرونا در اروپا بیان کرد: واکسن کرونا از نظر من مهم نیست گرچه خیلی‌ها در این‌باره حرف می‌زنند. صربستان تجربه بدی از تزریق واکسن داشت و در سال 2009 یک ویروس مربوط به پرندگان در کشورمان شایع شد که منجر به آسیب‌دیدگی بیشتر مردم شد. اکثریت مردم در این‌‎باره خوش‌بین نیستند. اگر ایران واکسنی داشته باشد قطعاً با فراغ بال دریافت می‌کنیم اما از دیگر کشورها شاید مایل به خرید نباشیم.

,

الکساندر چیریچ نهایتا گفت: از تمام ایرانی‌ها و رئیس فدراسیون و کمیته ملی المپیک متشکرم که به فکر ما هستند و تعهدات خود را انجام داده‌اند. سلامی بزرگ از صربستان به ایران و دل‌تنگ دیدار شما هستم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه