اخبار داغ

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء:

تهاتر دارایی های غیرمولد دولت، راهگشای فعال کردن پروژه هاست / تکمیل گازکشی ۲۰۰۰ خانوار روستایی هدیه قرارگاه خاتم به خراسان شمالی

تهاتر دارایی های غیرمولد دولت، راهگشای فعال کردن پروژه هاست / تکمیل گازکشی ۲۰۰۰ خانوار روستایی هدیه قرارگاه خاتم به خراسان شمالی
سردار سعید محمد با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس می توانند در این زمینه کمک کنند، بیان داشت: شاید دولت منابع نقدی کافی برای اجرای این پروژه ها نداشته باشد، اما باتوجه به دارایی های بسیار زیاد غیرمولدی که امروز در دست دولت است، بخش تهاتر می تواند برای فعال کردن این پروژه ها راهگشا باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سردار سعید محمد،  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء عصر امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان خراسان شمالی اظهار داشت: استان خراسان شمالی ظرفیت های بالایی دارد، اما بزرگترین ظرفیتی که امروز در این استان شاهد بودیم همدلی و انسجام بین مسئولان استانی بود که برای رفاه و حل مشکلات مردم پای کار بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصراترک, عصراترک, عصراترک, ، سردار سعید محمد،  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء عصر امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان خراسان شمالی اظهار داشت: استان خراسان شمالی ظرفیت های بالایی دارد، اما بزرگترین ظرفیتی که امروز در این استان شاهد بودیم همدلی و انسجام بین مسئولان استانی بود که برای رفاه و حل مشکلات مردم پای کار بودند.,


وی ادامه داد: ظرفیت دیگر، مردم استان هستند که انسجام خوبی در بین اقوام و مذاهب مختلف مشاهده می شود، قطعا این ها بزرگترین ظرفیت های این استان اند و این ظرفیت ها به تنهایی می توانند استان را از وضعیت فعلی در آورده و روز به روز به بالندگی و توفیق برسانند.

,
,


سردار محمد با اشاره به اینکه در خراسان شمالی ظرفیت های مادی قابل توجهی وجود دارد، افزود: این استان غنی و پرظرفیت در بخش های مرزی و صادراتی غنی و پرظرفیت است اما تاکنون از ظرفیت های این حوزه در استان استفاده نشده است.

,
,


وی اضافه کرد: این در حالی است که جا دارد مجوز های لازم در بخش مرزی و صادراتی داده شود، زیرا در شرایط سخت تحریم و پایین بودن هزینه تولید محصول در داخل کشور،بازگشایی مرز،  ظرفیت مناسبی جهت ثروت افزایی، برای مردم استان و استان های مجاور است.

,
,


سردار محمد ظرفیت های بخش معدن، صنعت، کشاورزی، دامپروری  و گردشگری را از قابلیت های دیگر این استان خواند و گفت: قرارگاه خاتم نیز این افتخار را داشته که از سنوات گذشته در استان نقش آفرینی کرده و بیش از 10 پروژه در خراسان شمالی به مرحله اجرا رسانده است که از مهم ترین های آن ها می توان به خط انتقال گاز گرمه_ جاجرم، بجنورد_اسفراین، سد رسالت، 700 کیلومتر فیبر نوری در سراسر استان اشاره کرد.

,
,

 

,

حضور قرارگاه خاتم در استان ها منوط به تعریف طرح توسط دولت است

, حضور قرارگاه خاتم در استان ها منوط به تعریف طرح توسط دولت است, حضور قرارگاه خاتم در استان ها منوط به تعریف طرح توسط دولت است,


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء یادآور شد:  قرارگاه خاتم به عنوان یک پیمانکار عمل می کند و حضور این قرارگاه در استان ها منوط به تعریف طرح در بخش های مختلف کشور است، یعنی اگر طرحی تعریف نشود، قرارگاه، امکان حضور در استان ها را ندارد.

,
,


وی ادامه داد: طی تفاهم نامه ای که در این استان منعقد شد، توافقات خوبی در حوزه راه آهن، راه، آب، کشاورزی، صنعتی و معدنی بسته شده است که تمامی این ها بسته به این است که مساعدتی از سمت مرکز در وزارت خانه های مختلف ایجاد و قرارداد منعقد شود که قرارگاه خاتم بتواند حضور فعال و جدی را در استان داشته باشد.

,
,


این مقام مسئول همچنین در رابطه با بیمارستان راز و جرگلان که امروز کلنگ زنی شد، افزود: با وجود مشکلاتی در این پروژه ، از فردا تجهیز کارگاه آغاز شده و طراحی آن نیز در دستور کار قرار گیرد و در  یک فاصله زمانی کوتاه با پیگیری هایی که از وزرات بهداشت خواهد شد مجوز ساخت دریافت وعملیات اجرایی آغاز شود.

,
,


سردار محمد گفت: لازم است که در فرصت باقی مانده تا پایان سال 1399 همه در بخش های مختلف استان کمک کنند که طرح هایی که امروز صحبت شد در بودجه سال 1400 دولت گنجانده شود.

,
,


وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس می توانند در این زمینه کمک کنند، بیان داشت:  شاید دولت منابع نقدی کافی برای اجرای این پروژه ها نداشته باشد، اما باتوجه به دارایی های بسیار زیاد غیرمولدی که امروز در دست دولت است، بخش تهاتر می تواند برای فعال کردن این پروژه ها راهگشا باشد.

,
,


سردار محمد افزود: از منابع تهاتری در بودجه 1400 می توان برای اجرای این پروژه ها استفاده شود و به این گونه نباشد که همچون سال 1399 بعد از فروش دارایی ها، منابع به خزانه وارد و صرف پرداخت حقوق و دستمزد شود.

,
,

 

,

تکمیل گازکشی 2000 خانوار روستایی هدیه قرارگاه خاتم به استان

, تکمیل گازکشی 2000 خانوار روستایی هدیه قرارگاه خاتم به استان, تکمیل گازکشی 2000 خانوار روستایی هدیه قرارگاه خاتم به استان,


وی ادامه داد: به عنوان هدیه روز بسیج باتوجه به اینکه تاکنون برخی از منازل روستایی خراسان شمالی علی رغم اینکه گاز تا درب منازلشان رسیده ولی توان انتقال گاز به داخل منزل ندارند و گریبان گیر 2000 خانواده روستایی شده است، به عنوان هدیه قرارگاه خاتم با تقبل هزینه این کار را تکمیل خواهد کرد.

,
,


سردار محمد خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم این افتخار را دارد که در همه جا بتواند خدمتگذار خوبی برای مردم باشد و این را به عنوان یک ماموریت از جانب مقام معظم رهبری برعهده دارد که در تمام بیاناتشان به سپاه پاسداران به مردم داری و خدمت گذاری برای مردم توصیه می کنند.

,
,


به گزارش عصراترک، به موجب تفاهم نامه منعقد شده بین این قرارگاه و مسئولان خراسان شمالی، 10 پروژه در حوزه راه و شهرسازی ،  هفت پروژه در حوزه نیرو، سه طرح عظیم در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی ، پنج پروژه صنعت و معدن، دو پروژه در حوزه بهداشت و درمان، ارتباطات و مخابرات دو پروژه تعریف شده است.

,
, عصراترک, عصراترک,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه