اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس:

رویکرد بسیج سازندگی در حوزه اشتغال، تسهیلگری است نه تصدی‌گری

رویکرد بسیج سازندگی در حوزه اشتغال، تسهیلگری است نه تصدی‌گری
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: عارضه یابی تولید و اشتغال را یکی از اقدامات مهم بسیج سازندگی است که رویکرد این سازمان در حوزه اشتغال، تسهیلگری است نه تصدیگری.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اقتصادی شیرازه، همزمان با سالروز تاسیس بسیج، روسای جهاددانشگاهی و سازمان بسیج سازندگی استان فارس، تفاهمنامه همکاری طرح توسعه مشاغل خانگی را امضا و مبادله کردند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرویس اقتصادی , شیرازه, ، همزمان با سالروز تاسیس بسیج، روسای جهاددانشگاهی و سازمان بسیج سازندگی استان فارس، تفاهمنامه همکاری طرح توسعه مشاغل خانگی را امضا و مبادله کردند. ,
براساس این تفاهمنامه، جهاددانشگاهی با به کارگیری توان تخصصی خود در حوزه آموزش مهارتهای تخصصی و با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌ی گسترده بسیج، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را در سطح فارس گسترش خواهد داد.
,
 
,
جهاد دانشگاهی در برنامه‌های خود بر حل مشکل تمرکز دارد
, جهاد دانشگاهی در برنامه‌های خود بر حل مشکل تمرکز دارد,
 
,
رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس نیز با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و تخصصی این نهاد در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و پزشکی، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در برنامه‌های خود بر حل مشکل تمرکز دارد.
,
 
,
مظاهر بابایی با تبریک سالروز تاسیس بسیج، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت بسیج برای توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، کارآفرینی و اشتغال، همواره اثرات و برکات خوبی را به دنبال داشته است.
,
 
,
وی هدف والای جهاد دانشگاهی را توسعه فرهنگ انقلابی و اسلامی دانست و با یادآوری اینکه کارنامه چهاردهه فعالیت این نهاد، نشاندهنده عملکرد مثبت و تاثیرگذار آن بوده است، گفت: امروز یکی از مشکلات عمده کشور، بیکاری است و با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، می‌توان بخشی از این مشکل را رفع کرد.
,
 
,
رئیس جهاد دانشگاهی فارس، ظرفیت پیش‌بینی شده برای این استان در بحث توسعه مشاغل خانگی را بالغ بر سه هزار نفر اعلام و ضمن اشاره به استقبال بسیار مطلوب متقاضیان از این طرح، گفت: با استفاده از توانمندی‌ها و روحیه جهادی بسیج، این طرح در فارس به نقطه مطلوبی از تاثیرگذاری خواهد رسید.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی از آیتم‌های تاثیرگذار بر ایجاد و توسعه زمینه کسب درآمد و ایجاد اشتغال پایدار  است، گفت: همه سازمان‌ها و نهادها این امکان را دارند که در مسیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی، همراه شوند.
,
 
,
رئیس جهاد دانشگاهی فارس، با بیان اینکه دلیل بسیاری از مشکلات امروز، استفاده نکردن از ظرفیت‌های کارآمد موجود بوده است، گفت: امروز بیش از هر زمانی نیازمند اقدام جهادی برای حل مشکلات هستیم زیرا به اندازه کافی حرف زده‌ایم.
,
 
,
رویکرد بسیج سازندگی در حوزه اشتغال، تسهیلگری است نه تصدیگری
, رویکرد بسیج سازندگی در حوزه اشتغال، تسهیلگری است نه تصدیگری,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز ضمن تبریک سالروز تاسیس بسیج، یکی از راهکارهای رسیدن به ایران قوی در حوزه‌های را آموزش‌های هدف مند دانست.
,
 
,
اسماعیل قزل سفلی با بیان اینکه با آموزش می‌توان بر تمام مشکلات، حتی اپیدمی کرونا هم فائق آمد، گفت: مردم ایران به شدت آموزش پذیر هستند و این موضوع را تجارب بسیج در بخش‌های مختلف اثبات کرده است.
,
 
,
او با یادآوری اینکه بسیج سازندگی در سه حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی، اشتغال و تولید و توسعه حرکت‌های جهادی، مسئولیت داشته و اقداماتی را اجرایی کرده است، گفت: در محرومیت‌زدایی کارهای عمرانی و غیرعمرانی را در دستور کار داریم و در بخش عمرانی متمرکز بر فعالیت‌های کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه هستیم و در غیرعمرانی، بحث ازدواج آسان و سبد معیشتی را در دستور کار داشته‌ایم.
,
 
,
قزل‌سفلی با بیان اینکه شیوع کرونا، زمینه ساز مسابقه عمدلی و نیکوکاری، به ویژه در فارس بوده است، استان فارس را با فاصله نسبتا زیاد، پیشتاز در مواسات و همدلی برشمرد و تاکید کرد که آمارها گواه این مدعا است.
,
 
,
وی عارضه یابی تولید و اشتغال را یکی از اقدامات مهم بسیج سازندگی برشمرد و تاکید کرد که رویکرد این سازمان در حوزه اشتغال، تسهیلگری است نه تصدیگری.
,
 
,
قزل سفلی با بیان اینکه مردم ایران علاقه‌مند، کارآفرین و سرشار از ایده‌های نو هستند، گفت: متاسفانه گیرهای کوچک، گاه باعث توقف کارهای بزرگ می‌شود؛ مثلا در بحث تولید ماسک زمانیکه استان فارس مشکل داشت گروه‌های جهادی به عرصه ورود و نیازها را تامین کردند اما اکنون که به ثبات رسیده‌ایم، برخی در حال سنگ اندازی در تولید ماسک توسط گروه های جهادی هستند
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل فارس در زمینه اقتصاد مقاومتی خصوصا در بحث صنایع کوچک و مشاغل خانگی، ابراز امیدواری کرد که هم‌افزایی ظرفیت‌های 2 سازمان بسیج و جهاددانشگاهی، منتج به نتایج تاثیرگذاری در این عرصه شود.
,
 
,
قزل‌سفلی یادآور شد که هم‌اکنون کار بسیج در زمینه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در فارس آغاز شده و شبکه‌های مورد نیاز برای اجرای کامل طرح آماده و ایجاد شده است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، مجموعه جهاد دانشگاهی را یک نهاد توانمند در عرصه‌های فرهنگی، پژوهشی و خصوصا آموزشی دانست و تاکید کرد که این توان تخصصی و حرفه‌ای در کنار توانمندی‌های اثرگذار بسیج، می‌توان موجی مثبت را در استان فارس ایجاد کند.
,
 
,
علی‌اکبر زاهدیان‌نژاد، مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان فارس نیز در ابتدای در این جلسه، یادآور شد که این نهاد در بخش‌های مختلف تعامل و هم‌افزایی مناسبی را با بسیج داشته است.
,
 
,
وی با یادآوری اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناظر و جهاددانشگاهی مجری طرح توسعه مشاغل خانگی است، امضا و مبادله این تفاهمنامه را گامی مثبت در این زمینه و رفع بخشی از مشکل اشتغال و بسترساز رشد اقتصادی دانست.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه