اخبار داغ

در گفت‌وگو با جهادگر سلامت لرستان مطرح شد:

تبدیل هیئت مذهبی به قرارگاه مبارزه با کرونا/ وقتی تبلور عشق حسین (ع) همه را در سنگر ایثار به خط کرد

تبدیل هیئت مذهبی به قرارگاه مبارزه با کرونا/ وقتی تبلور عشق حسین (ع) همه را در سنگر ایثار به خط کرد
مهدوی، مسئول هیئت انصار المهدی (عج) ازنا از حضور و تلاش همه‌جانبه اعضای این هیئت در سنگر خدمت‌رسانی به مردم در مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، با ورود ویروس منحوس کرونا، عده‌ بسیاری از تاب افتادند و شرایط دشواری در کشور به وجود آمد، کسی فکرش را نمی‌کرد روزی اتفاقی به این شکل به وجود بیاید و زندگی خیلی را درگیر خود کند، اما هرلحظه حضور کرونا علی‌رغم مشکلاتی که به وجود آورده، باعث نمایان کردن ظرفیت، پتانسیل، باور و ایمان ما به خیلی‌ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

تا قبل از کرونا همه دغدغه نسل جدید و جوان کشور را داشتند که این نسل نسبت به جوانان دهه‌های قبل، آن‌طور که بایستی باشند، نبوده و شاید آن پختگی لازم را ندارند، ولی یکی از برکات کرونا همین نمایان کردن ظرفیت جوانان برای خیلی‌ها شد که نیاز است بیش از گذشته آن‌ها را باور کنیم و با اعتقاد و باور قلبی مسئولیت‌ها را به آن‌ها محول کرده و خیالمان بابت آن‌ها راحت‌تر باشد.

,

جوانان ۲۰ ساله، حالا کمتر یا بیشتر هر آنچه را که در توان داشتند عرضه کردند، از ثبت اختراعات و ابتکارات کرونایی تا حضور میدانی برای مبارزه با آن و حتی کمک به معیشت افراد متأثر از کرونا و در خیلی جاها ارائه پیشنهادات فنی به مسئولان برای غلبه بر کرونا را نمایش دادند.

,

همین نقش‌آفرینی جوانان مؤمن، انقلابی و پای‌کار، ما را مجاب کرد این بار با یکی از آنان که در بحران کرونا با اقدامات جهادی‌ تلاش کرد، یک گفت‌وگوی صمیمی تدارک ببینیم که در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

,

مجید مهدوی جهادگر سلامت لرستانی در گفت‌وگو با سفیرافلاک، اظهار داشت: بنده متولد سال ۷۸ و دانشجوی کارشناسی حقوق و مسئول هیئت انصار المهدی (عج) شهرستان ازنا که سال ۹۳ تأسیس‌شده، هستم.

,

 وی افزود: طی سالیان گذشته و پس از تأسیس هیئت عمده فعالیت ما برپایی مراسمات مذهبی در ولادت و یا شهادت ائمه اطهار (ع) بود، به‌طوری‌که برنامه‌های خوب و متنوعی در این راستا انجام می‌دادیم که باعث شد پای خیلی از مردم و مسئولان شهرستان به هیئتی که توسط جوانان ایجادشده بود، باز شود.

,

جهادگر سلامت لرستانی عنوان کرد: به دنبال بحران کرونا، هیئت فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داد، از روز پانزدهم اسفند سال ۹۸ هم‌زمان با شیوع این ویروس منحوس، فعالیت خود را با بچه‌های هیئت برای مقابله با آن انجام دادیم.

,

وی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب یک پویش در فضای مجازی، تصریح کرد: در روزهای ابتدایی با کمک خیرین تعداد ۳۰۰ بسته بهداشتی شامل وایتکس، مایع دستشویی، دستکش، دستمال‌کاغذی و… را بین مردم توزیع کردیم.

,

مهدوی با اشاره به تهیه ۱۰ دستگاه سمپاش کوله‌ای، یادآور شد: عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن پرتردد را با دستگاه‌های سمپاش و بعدها با دو دستگاه تراکتور باقدرت و در چندین مرحله انجام دادیم.

,

مسئول هیئت انصار المهدی (عج) ازنا بیان کرد: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا ما اصلاً دارای امکانات خاصی به جهت مقابله با کرونا نبودیم ولی الحمدالله الآن وضعیت خدمت‌رسانی مطلوب است و توانستیم در بیشتر عرصه‌هایی که در بحث کرونا می‌شد تأثیرگذار باشیم.

,

وی گفت: پس از مدتی علاوه بر تأمین مواد ضدعفونی به تولید ماسک پرداختیم به‌طوری‌که روزانه هزار عدد ماسک را تولید و به‌صورت رایگان بین مردم توزیع کردیم.

,

مهدوی تصریح کرد: با اعلام نیاز شبکه بهداشت، پنج دستگاه تب‌سنج با کمک‌های مردمی خریداری کردیم و به غربالگری مردم ‌پرداختیم، از نانوا گرفته تا کارمندان، کارگران کارخانه و ساکنان آپارتمان‌ها و حتی دو دستگاه تب‌سنج را در اختیار شبکه بهداشت شهرستان قراردادیم.

,

جهادگر سلامت ازنایی گفت: در این ایام پویش‌های «در خانه بمانیم» را در فضای مجازی ایجاد کردیم و در ماه رمضان هشت هزار پرس غذای گرم را طبخ کرده، بسته‌های غذایی را تهیه و بین افراد نیازمند توزیع کردیم.

,

وی تصریح کرد: به کمک قرارگاه امام رضایی‌ها تعدادی بسته‌های معیشتی توزیع شد و نمونه‌های این اقدامات همه باکار جهادی توسط اعضای هیات صورت گرفت، در مواسات، حسینیه شهیدان پاپی، اتاق اصناف شهرستان و خیرین نیز همواره یاری گر ما بودند.

,

مهدوی اظهار داشت: در ابتدای کار ۱۴ نفر بودیم ولی هرقدر حجم و فعالیتمان گسترده شد بچه‌های دیگری هم آمدند و به ۵۰ نفر رسیدیم و در هر حوزه‌ای که نیاز بود ورود می‌کردیم. البته خود ما تمام جوانب ایمنی و خود مراقبتی را هم رعایت می‌کردیم، بااینکه حجم کار و فعالیت ما زیاد بود ولی هیچ‌کدام از اعضای هیئت ما در آن زمان‌های اوج فعالیت، به کرونا مبتلا نشدند، در حقیقت اعضای هیئت عمدتاً افراد جوان دهه هفتاد و هشتادی هستند و میانگین ۲۰ سال سن دارند اما همه با هدف خدمت کردن به مردم طی این مدت، تلاش خود را به کار بستند.

,

مسئول هیئت انصارالمهدی (عج) ازنا بیان کرد: مردم همیشه لطف داشتند، حقیقتاً به پشتوانه و دلگرمی آنان در این حوزه فعالیت می‌کردیم، زمانی که خواستیم کمک مومنانه را آغاز و برای ماه رمضان غذای گرم تهیه و در بین نیازمندان توزیع کنیم با یک اطلاع رسانی در فضای مجازی ۸۰۰ میلیون ریال پول به حسابی که از سوی حسینیه، اتاق و هیات مشترک و مرجع اعلام نمودیم واریز شد و در جایی دیگر ۰ ۱۱ میلیون ریال برای رفع آلودگی و پک بهداشتی که اشاره کردم واریز کردند.

,

وی تصریح کرد: مشارکت مطلوب مردم نشان می‌داد که آنان هم کار و فعالیت ما را مشاهده می‌کنند و هم باور داشتند که هدف ما خدمت کردن به همشهریان است و همین کار نیز رسالت ما را سنگین‌تر می‌کرد، کمک‌ها متفاوت بود، گاهی ۲ هزار تومان واریز می‌شد و گاه مبلغ‌های بیشتری؛ خیلی از مردم خودجوش فعالیت می‌کردند و همین عوامل باعث شد موج اول را حتی برخلاف بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته جهان ما با همدلی مردم و مدیریت جهادی کرونا را پشت سر بگذاریم که امیدواریم با تداوم همدلی‌ها هرچه زودتر این ویروس منحوس را شکست دهیم.

,

مهدوی خاطرنشان کرد: هرکدام از مجاهدین خانواده‌ای داشتند یا پدر یک خانواده بودند یا فرزند خانواده، خانواده‌هایی که عمدتاً دغدغه سلامتی‌مان را داشتند، از فعالیت مارا منع نمی‌کردند اما تذکر مراقبت می‌دادند، در این راستا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کامل، اعتماد آن‌ها در مورد دغدغه حفظ سلامتی‌مان را جلب کرده بودیم و همین امر باعث شد خانواده جهادگران با حضور آن‌ها در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه