اخبار داغ

حق مردم نیست که تاوان سوءمدیریت مسئولان را بدهند؛

عزم مجلس در مقابل بی‌اعتنایی دولت به گرانی قیمت مرغ/ وزرای دولت حاضر به حضور در مجلس نشدند

عزم مجلس در مقابل بی‌اعتنایی دولت به گرانی قیمت مرغ/ وزرای دولت حاضر به حضور در مجلس نشدند
متأسفانه در حالی که مجلس عزم جدی برای بررسی قیمت مرغ دارد، وزرای جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت حاضر به حضور در مجلس شورای اسلامی نشدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، افزایش بی‌حساب و کتاب قیمت مرغ طی چند روز اخیر سبب گلایه و اعتراض مردم و تولیدکنندگان مرغ شد به طوری که در قطب پرورش مرغ کشور شاهد اعتراض‌های بسیاری از سوی مرغ‌داران بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

اما این ناهماهنگی‌ها و عدم‌توجه به تولید مرغ در کشور به حدی مرغداران را  تحت فشار قرار داد که بسیاری از تولیدکنندگان شاهد تلف شدن مرغ‌ها بودند.

,

یکی از این مرغداران به خبرنگار ما گفت: عدم تخصیص نهاده از طریق سامانه بازارگاه برای تولیدکننده ای که اکنون 35 روز از پرورش مرغ او می گذرد به معنای تلف شدن مرغ در مقابل چشمانش است.

,

وی خطاب به مسئولان گفت: اگر به اقتصاد کشور و سفره مردم رحم نمی کنید برای جان یک موجود زنده کمک کنید.

,

وی تصریح کرد: اگر فکر اساسی برای توزیع نهاده نشود، قیمت مرغ کاهش نمی یابد بلکه شاهد افزایش بی‌اساس آن خواهیم بود.

,

بعد از مطرح شدن مشکلات مرغداران و گلایه های مردم از افزایش قیمت مرغ اکنون مجلس شورای اسلامی ورود جدی به گرانی مرغ و تامین نهاده ها کرده است.

,

به طوری که محمدجواد عسکری نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: ریشه برخی از مشکلات و گرانی‌های لجام گسیخته فعلی در حوزه نهاده‌های کشاورزی و دامی، عدم انسجام، نبود همت، ‫خستگی و یاس برخی از مدیران اجرایی است.‏ نداشتن برنامه و تمسک به مدل منسوخ مشکل گشایی موردی زیبنده ‫ایران نیست.

,

بر اساس دستور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برای پیگیری موضوع گرانی سرسام آور قیمت مرغ، قرار بود عصر روز گذشته در  کمیسیون کشاورزی جلسه‌ای با حضور وزرای صنعت و جهاد کشاورزی برای بررسی تنظیم قیمت مرغ و نهاده‌های دامی برگزار شود، اما علیرضا رزم‌حسینی و کاظم خاوازی به این جلسه نرفتند.

, علیرضا رزم‌حسینی و کاظم خاوازی به این جلسه نرفتند.,

رئیس کمیسیون کشاورزی در این خصوص گفت: وزرای صمت و جهاد کشاورزی معاونان خود را به نشست بررسی افزایش قیمت مرغ و نهاده های دامی فرستادند و نمایندگان نیز به نشانه اعتراض جلسه را لغو کردند.

,

وزرا راه‌حلی برای رفع مشکلات فعلی ندارند

, وزرا راه‌حلی برای رفع مشکلات فعلی ندارند, وزرا راه‌حلی برای رفع مشکلات فعلی ندارند,

وی افزود: حضور نیافتن وزرا نشان می دهد آنها راه حلی برای رفع مشکلات مربوط به افزایش قیمت مرغ ندارند.

,

ساداتی‌نژاد افزود: باتوجه به وضعیت آشفته قیمت مرغ عدم حضور این دو بزرگوار بیانگر این است که آنها شرایط را عادی فرض کرده‌اند.

,

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد ادامه جلسه برای مردم نتیجه‌ای نخواهد داشت چراکه آنها منتظر هستند که در نتیجه برگزاری چنین جلساتی تغییرات ایجاد شود.

,

ساداتی‌نژاد گفت: مردم بدانند که ما به عنوان نمایندگانشان در خانه ملت، دغدغه افزایش قیمت مرغ را داریم، اما گویا وزرای کشاورزی و صمت کار مهمتری از حضور در این جلسه داشتند.

, مردم بدانند که ما به عنوان نمایندگانشان در خانه ملت، دغدغه افزایش قیمت مرغ را داریم، اما گویا وزرای کشاورزی و صمت کار مهمتری از حضور در این جلسه داشتند., مردم بدانند که ما به عنوان نمایندگانشان در خانه ملت، دغدغه افزایش قیمت مرغ را داریم، اما گویا وزرای کشاورزی و صمت کار مهمتری از حضور در این جلسه داشتند.,

بی‌عرضگی مسئولان در گرانی مرغ

, بی‌عرضگی مسئولان در گرانی مرغ, بی‌عرضگی مسئولان در گرانی مرغ,

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: بخش قابل توجه و بالای 60 درصد از مشکلات و معضلات ما در عرصه اقتصادی و گرانی قیمت مرغ، ناشی از سوءمدیریت و بی‌عرضگی برخی از مسئولان است.

,

وی افزود: قیمت بالای مرغ، مربوط به تامین نهاده‌های لازم برای مرغداری و حمایت‌هایی است که به‌موقع و به‌جا از تولیدکنندگان نمی‌شود و قیمت‌هایی که بی‌سروسامان است.

,

پاس‌کاری بین وزارت جهاد و صمت به دلیل تصمیم رئیس‌جمهور

, پاس‌کاری بین وزارت جهاد و صمت به دلیل تصمیم رئیس‌جمهور, پاس‌کاری بین وزارت جهاد و صمت به دلیل تصمیم رئیس‌جمهور,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از وزارت جهادکشاورزی سوال می‌کنیم می‌گویند “نهاده‌ وارد نمی‌شود؛ آقای رئیس جمهور گفتند نهاده ها باید در حوزه وزارت صمت باشد”؛ از طرفی وزارت صنعت، معدن و تجارت با مرغدار و دامدار سر و کاری ندارد و کارشناسان وزارت جهادکشاورزی هستند که با دامدار و مرغدار سروکار دارند؛ آن‌ها می‌فهمند اقتضائات این کار چه است.

,

حجت‌الاسلام نصیرایی با بیان این‌که وزارت صمت و جهاد کشاورزی در حل مشکلات پاس‌کاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم بخش قابل توجهی از مشکلات ناشی از ضعف و ناهماهنگی‌های داخلی است.

,

وی ادامه داد: گرانی مرغ یک نمونه است که صرفا به واسطه ناهماهنگی ها و عدم‌مدیریت دقیق در جامعه درست شده است.

,

حق مردم نیست که تاوان سوءمدیریت مسئولان را بدهند

, حق مردم نیست که تاوان سوءمدیریت مسئولان را بدهند, حق مردم نیست که تاوان سوءمدیریت مسئولان را بدهند,

حجت‌الاسلام نصیرایی تصریح کرد: حق مردم نیست که تاوان سوءمدیریت و بی‌تدبیری‌های مسئولان را بدهند.

,

آزادشدن بخشی از نهاده‌ها نتیجه پیگیری‌های مجلس بود

, آزادشدن بخشی از نهاده‌ها نتیجه پیگیری‌های مجلس بود, آزادشدن بخشی از نهاده‌ها نتیجه پیگیری‌های مجلس بود,

وی یادآور شد: در خصوص اقلام دپو شده در گمرک نمایندگان ورود کرده و به گمرک رفتند و بخشی از نامه‌ای که 20 روز پیش معاون اول رئیس جمهور زدند که به سرعت نهاده‌ها وارد شود، نتیجه پیگیری‌های مجلس بود.

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان این سوال که چرا یک محصولی در گمرک دپو شده و چند ماه می‌ماند؟ متذکر شد: حتما باید یک مجموعه‌ای فشار بیاورد تا مسئولان راه بیفتند و این جای تعجب است.

,

باید فکری به حال ناهماهنگی‌های وزرا در کشور کرد

, باید فکری به حال ناهماهنگی‌های وزرا در کشور کرد, باید فکری به حال ناهماهنگی‌های وزرا در کشور کرد,

حجت‌الاسلام نصیرایی گفت: امیدواریم فکری به حال این ناهماهنگی‌ها شود تا یک هماهنگی بین دستگاه های متولی وزارت‌خانه‌های صمت و جهاد کشاورزی شکل گیرد تا در توزیع نهاده‌ها هم با قیمت مناسبت‌تر و هم با هماهنگی و مدیریت صحیح این چرخه به صورت کامل لحاظ شود و به قیمت واقعی مرغ برسیم نه قیمت‌های کاذب و گران.

,

وی در پاسخ به این سوال که دولت نباید یک برنامه از پیش تعیین شده و یک اراده جدی برای مهار قیمت‌ها داشته باشد؟ گفت: این سوالی است که ما از دولت داریم و خواستیم این اتفاق بیفتد؛ دولتی‌ها این را اصلاح کنند و به سوالات ما پاسخ دهند تا یک اتفاق جدیدتری در این حوزه بیفتد.

,

به گزارش خاورستان، همچنین قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار نیز در گفت‌وگویی بیان کرد: همکاران وزارت جهاد کشاورزی باید درباره برنامه این وزارتخانه درباره تولید گوشت مرغ در ماه‌های آینده توضیح دهند.

,

وی درباره این‌که چرا این مشکل همه ساله برای کالا‌های مختلف اتفاق می‌افتد و کالایی کمیاب می‌شود افزود: همه این برنامه‌ها به روز، هفته و سال به ستاد تنظیم بازار داده می‌شود، اما مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نیز درد دل‌های خود را دارند.

,

وی افزود: جوجه یک موجود زنده است و نیاز به غذا دارد و نمی‌تواند معطل نهاده‌ها بماند و باید به روز برای آن برنامه‌ریزی شود.

,

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: به علت مشکلات تحریم‌ها، در آن مقطع به اندازه کافی ذرت و کنجاله وارد کشور نشد و میزان جوجه‌ریزی کاهش داشت که نتیجه آن این می‌شود که بعد از ۴۵ روز، ما با کسری تولید مواجه شدیم.

,

وی افزود: برنامه بعد از مهرماه و قولی که وزارت جهاد کشاورزی به ستاد تنظیم بازار داده این است که میزان جوجه ریزی را افزایش داده است و امیدواریم این مشکل و وقفه‌ای که در تولید داشتیم، برطرف شود.

,

بنابراین گزارش؛ بررسی روند قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار از افزایش 47 تا 65 درصدی قیمت این محصولات ظرف یک‌سال گذشته حکایت دارد درحالی‌که قیمت جهانی نهاده‌های ذرت و کنجاله سویا در این مدت فقط 7 و 24 درصد افزایش داشته است؛ اکنون با چنین شرایطی وزرای مربوط در مجلس شورای اسلامی حاضر نمی‌شوند و رئیس ستاد تنظیم بازار می‌گوید که باید وزارت جهاد کشاورزی درباره برنامه این وزارتخانه درباره تولید گوشت مرغ در ماه‌های آینده توضیح دهد.

,

در چنین شرایطی که مجلس عزم جدی برای حل مشکل مرغ کرده است اما به نظر می‌رسد دولتی‌ها با بی‌خیالی و عدم‌توجه این موضوع را جدی نگرفته‌اند.

,

بدون شک بهانه‌های واهی برای عدم‌پاسخ به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نه‌تنها مشکلات را در این اوضاع کاهش نمی‌دهد بلکه سبب صدمه به تولید‌کنندگان مرغ و همچنین گلایه‌های بیشتر مردم خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه