اخبار داغ

لشکر مخلص خدا؛

بسیج؛ فرهنگی که فراتر از مرزها تبلور یافته است/ تحقق شکوفایی اقتصاد کشور با ترویج تفکر بسیجی

بسیج؛ فرهنگی که فراتر از مرزها تبلور یافته است/ تحقق شکوفایی اقتصاد کشور با ترویج تفکر بسیجی
فرهنگ بسیجی فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور عزیزمان ایران تبلور یافته است، تفکری که می تواند در تحقق شکوفایی اقتصاد کشور نقش ارزنده ای ایفا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ار عصرهامون، بسیج لشکر مخلص خداست، لشکری که در شکوفایی ایران در عرصه های مختلف با نیروهای جهادی اش خودجوش و مقتدر در میدان عمل حضور یافته و آثار گهرباری را از خود به جای گذاشته است.

میراثی گرانبها از بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران که گوش به فرمان رهبر معظم و در لباس خادمی در هر عرصه ای صف آرایی می کند، برایش تفاوتی ندارد که میدان جنگ باشد یا عرصه کمک به همنوع، در هر صورت پای میدان است و اجازه نمی دهد غمی بر دل هموطنش سنگینی کند.

آری بسیجیان، خالصانه و خیرخواهانه از روزهای آغازین انقلاب اسلامی تاکنون از هشت سال دفاع مقدس گرفته تا عرصه هایی چون محرومیت زدایی، سازندگی، بهداشت و درمان، آموزش، ساخت مساجد و مدارس و صدها کار خیر دیگر و حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی نقش آفرینی کرده اند.

جهادگرانی مخلص که در پی شیوع کرونا هم به کمک مردم و مدافعان سلامت شتافتند و با توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، ارائه خدمات درمانی، گندزدایی و همیاری با مدافعان سلامت در جدال با این ویروس منحوس میدان داری می کنند.

ظرفیتی گرانبها و ارزشمند

یعقوب کریمی، کارشناس سیاسی شهرستان زاهدان در این باه به خبرنگار ما گفت: امام خمینی(ره) تاکید خاصی بر بسیح مردمی و ارتش ۲۰میلیونی داشتند و یکی از دلایل تغییر وضعیت جنگ تحمیلی به نفع جمهوری اسلامی، حضور نیروهای بسیج به فرمان امام راحل (ره) در جبهه های جنگ بود، قدرت نظامی امروز کشور نیز مدیون جوانان بسیجی است که با تلاش در عرصه علم و دانش، زمینه شکوفایی کشور در حوزه های مختلف را فراهم کردند.
 
وی افزود: اقتدار دفاعی کشور در سایه تلاش های شبانه روزی جوانان بسیجی به دست آمد که کشور را در عرصه دفاعی به خودکفایی رساندند و به خاطر این قدرت نظامی است که امروز تهدیدات آمریکا و دشمنان راه به جایی نمی برد، دشمنان انقلاب اسلامی می دانند که به واسطه وجود نیروی جوان و قدرت دفاعی ما هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
 
کریمی خاطرنشان کرد: بسیج ظرفیتی گرانبها و ارزشمند در کشور است، امروز این نهاد مردمی در مدارس، مساجد، اماکن ورزشی و بسیاری از مراکز فرهنگی و تربیتی پایگاه دارد و با همت نیروهای فعال و جوان، در همه عرصه های خیرخواهانه، کارهای فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی و سازندگی فعال است و حرفی برای گفتن دارد.
 
وی تاکید کرد: بسیجیان این کشور جوانان مدافع حرم و وطن و مدافعان سلامت و امنیتی هستند که از بذل جان خود برای کشور و مردم دریغ نکردند، تفکر بسیجی باعث شکل گیری چنین شخصیت های بی نظیری در تاریخ کشور شده است، این تفکر مقدس سبب شده تا جوانانی جهادگر و مخلص پرورش یابند و به مردم خدمات ارائه کنند.

پیشتاز در میدان مقابله با کرونا
 
این کارشناس سیاسی اذعان کرد: هدف از تشکیل بسیج تنها کارکرد نظامی آن نبود، بلکه بسیج سدی محکم در برابر شبیخون فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دشمنان است، در همین راستا امروز بسیجیان در پی شیوع کرونا به کمک مردم و مدافعان سلامت شتافتند و با فعالیت های مختلف از جمله کمک های مومنانه و رزمایش های سلامت به مبارزه با این ویروس رفتند و حضور این نهاد انقلابی در این میدان خودجوش و جهادی بود و نشانه پویایی و مردمی بودن آن است.
 
وی با اشاره به این که تفکر بسیجی تنها تفکری است که بعد از انقلاب کشور به سمت رشد و پویایی رفت، عنوان کرد: حضور بسیج در سازندگی کشور، محرومیت زدایی و مدیریت بحران های مختلف از جمله سیل جنوب سیستان و بلوچستان بیانگر مدیریت قوی و جهادی در این نهاد مقدس است.
 
کریمی خاطرنشان کرد: بسیج در موضوع های مختلف مانند آموزش حتی در دورترین نقاط کشور حضور فعال دارد، بسیاری از جوانان بسیجی در قالب گروه های جهادی با کمک خیران به روستاهای دورافتاده می روند به محرومیت زدایی، سازندگی، آموزش و کمک به اقشار بی بضاعت می پردازند که این حرکت های جهادی تنها با تفکر بسیجی امکان پذیر است.
 
بسیج تفکری موثر در تمامی عرصه ها
 
 
فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس نیز به خبرنگار ما گفت: بسیج یکی از ستون های اصلی در تثبیت اهداف و آرمان های انقلاب است، این اسوه حسنه در طول 40 سال گذشته دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته که اگر تاریخ انقلاب اسلامی را به چند مقطع تقسیم کنیم، نقش بسیج در دوران دفاع مقدس، سازندگی و مقاومت انکارناپذیر است.
 
وی افزود: امروز نفوذ تفکر بسیجی را در کشورهای مختلف جهان مانند عراق، سوریه، یمن و لبنان شاهد هستیم و بسیج تبدیل به  تفکری جهانی شده و نهادی قدرتمند در کشور و حتی جهان است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: هنگامی که داعش در چند کیلومتری بغداد بود، با فتوای مرجعیت عراق، بسیج دو میلیون نفری از مردم عراق با محوریت سردار سلیمانی، حماسه های فراوانی را در مبارزه با داعش خلق و آن را زمین گیر کردند.
 
وی تاکید کرد: بسیج تفکری مهم و موثردر تمامی عرصه هاست که نقش موثر آن را در جنگ تحمیلی و اقتدار انقلاب اسلامی شاهد بودیم.
 
مالکی ادامه داد: اقدام های خوبی طی چند سال گذشته در زمینه محرومیت زدایی و سازندگی توسط بسیجیان انجام شده است، دولت ها نیز در استفاده از این ظرفیت، نقش موثری دارند، اما دولت تدبیر و امید اعتقادی به استفاده از این ظرفیت و توان بسیج ندارد در حالی که این نهاد مردمی و انقلابی ظرفیت و توانایی بسیاری در توسعه کشور و در برخورد با مفاسد اقتصادی و بسیاری از عرصه های مختلف دارد.
 
وی ادامه داد: هنوز از ظرفیت بسیج در حوزه مقابله با کرونا به خوبی استفاده نشده است و با توجه به این ظرفیت فوق العاده باید به سمتی حرکت کنیم که از این توان بیش از پیش استفاده شود و اراده ای فرهنگی در کشوربرای کمک به همنوعان و مقابله با  کرونا به وجود آید.
 
نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: نگاه ما به جامعه امروز باید نسبت به گذشته متفاوت باشد، آنچه بسیج انجام می دهد، باید مطابق با نیازهای نسل فعلی صورت گیرد و جاذبه های لازم‌ برای نسل جدید داشته باشد، امروز فضای مجازی حرف اول را در جامعه می زند و جزو سبد زندگی مردم است، این نهاد باید از این ظرفیت برای حفظ ارزش های نظام استفاده بهینه کند و بر این فضای رها شده تاثیرگذار باشد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, ظرفیتی گرانبها و ارزشمند, ظرفیتی گرانبها و ارزشمند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پیشتاز در میدان مقابله با کرونا, پیشتاز در میدان مقابله با کرونا,
,
,
,
,
,
,
,
, بسیج تفکری موثر در تمامی عرصه ها , بسیج تفکری موثر در تمامی عرصه ها ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه