اخبار داغ

معاون کل وزیر بهداشت در زنجان:

69 شهرستان در 3 روز گذشته از وضعیت قرمز خارج شد/ واکسن ایرانی کرونا وارد فاز انسانی می شود

69 شهرستان در 3 روز گذشته از وضعیت قرمز خارج شد/ واکسن ایرانی کرونا وارد فاز انسانی می شود
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به همکاری و انجام اقدامات اولیه ایران با چند کشور برای ساخت واکسن کرونا گفت: این امر در صورت نهایی شدن، اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ایرج حریرچی امروز در حاشیه جلسه ستاد کرونا استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون در داخل کشور در حال ساخت واکسن کرونا هستیم که 4 مورد آن طی روزهای اخیر به سازمان جهانی بهداشت ارائه شده و آن‌ها را از پیشرفت محققان و دانشمندان ایرانی، شگفت‌زده کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: واکسن ایرانی کرونا از هفته‌های آینده وارد فاز انسانی و پس از آن وارد مراحل بعدی خواهد شد.

,

حریرچی با اشاره به آخرین وضعیت کشور از لحاظ بیماری کرونا افزود: با اقدامات و و اِعمال محدودیت‌ها، تغییرات قابل توجهی در میزان تردد مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی رخ داده و ترددها در سطح کشور ۳۵ درصد کاهش یافته و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خصوصی ۸۹ درصد و در مراکز دولتی نیز 94 درصد اعلام شده است.

,

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: برای اینکه اثرات این اقدامات و محدودیت‌ها در کاهش موارد ابتلا، سرپایی و بستری مشاهده شود، نیاز به زمان است.

,

وی در خصوص وضعیت کرونایی در ۲ دسته از شهرستان‌ها به تعداد ۴۳ و ۴۶ شهرستان که مشاغل ۲، ۳، ۴ در آن‌ها در آبان‌ماه در ۲ بسته متفاوت، تعطیل شده بود، گفت: در این زمینه 69 شهرستان کشور از 3 روز پیش از وضعیت قرمز خارج شده که امیدواریم تعداد شهرهای با وضعیت بهتر در آینده نزدیک افزایش یابد.

,

حریرچی اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد در صورتی که همکاری مردم و اقدامات لازم دستگاه‌های دولتی در ارتباط با شهرستان‌های باقیمانده در وضعیت قرمز، امتداد داشته باشد، بیش از گذشته می‌توان به خارج شدن از این وضعیت امیدوار بود تا معیشت مردم به وضعیت عادی برگردد.

,

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به اِعمال محدودیت‌های بعدی به دلیل تشدید بیماری در فصل زمستان خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌های دیگر در کشور بستگی به شرایط کنونی بیماری و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد و در این میان، سلامت مردم در اولویت قرار دارد و در صورت نیاز، محدودیت‌ها کاهش یا افزایش خواهد یافت.

,

وی تاکید کرد: بهترین راهکار برای کنترل ویروس کرونا همدلی و همکاری مردم به‌ویژه خودداری از برگزاری مراسم و دورهمی‌های خانوادگی است.

,

حریرچی یادآور شد: برای بهبودی وضعیت کادر درمان کشور نیز اقداماتی برای افزایش حقوق و نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان نسبت به سال گذشته انجام گرفته اما هنوز به مرحله رضایت‌بخشی نرسیده‌ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه