اخبار داغ

رئیس کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور:

تحقیقات حوزه سلامت کشور بعد از انقلاب بی‌نظیر است/ تحقیقات علمی با رویکرد حل مشکلات جامعه

تحقیقات حوزه سلامت کشور بعد از انقلاب بی‌نظیر است/ تحقیقات علمی با رویکرد حل مشکلات جامعه
فرزاد جلالی گفت: وضعیت تحقیقات پیش از انقلاب و بعد از انقلاب تا به امروز قابل مقایسه نیست و تحقیقات هدف‌دار با رویکرد حل مشکلات جامعه می‌تواند راهگشای پیشرفت کنگره‌های علمی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیدفرزاد جلالی به عنوان رئیس و اولین سخنران بیست و یکمین کنگره سالیانه ملی و هفتمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم‌پزشکی پنجشنبه شب در مراسم افتتاحیه این کنگره اظهار کرد: تحقیقات هدف‌دار با رویکرد حل مشکلات جامعه می‌تواند راهگشای پیشرفت کنگره‌های علمی باشد.

وی افزود: تحقیقات باید مصرف‌کننده داشته باشد و در جامعه سلامت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اولین مجموعه‌ای که از تحقیقات استفاده و منفعت آن را لمس می کنند مردم هستند که این مساله را ارزشمند می‌کند.

رئیس کنگره سالیانه ملی پژوهشی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور ادامه داد: دومین استفاده‌کنندگان ویژه تحقیقات‌و پژوهش دانشجویان علوم‌پزشکی سیاست‌گذاران هستند که جهت استفاده در حوزه‌های بهداشتی، درمانی‌و اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بخش سوم صنعت نیز مورد عنایت تولیدکنندگان و سرمایه‌گزاران قرار می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: باید به این نکته مهم توجه کرد که یکی از مشکلات در کشور ما سفارش تحقیقات می‌باشد و باید در این حوزه افراد فعال داشته باشیم که نگاه تحقیقاتی آنها بر سایر مسائل چربش داشته واین مهم اگر در جهت حل مشکل و با ارائه راهکار مناسب و موثر باشد می‌تواند تاثیر و ارزش داشته باشد.

جلالی گفت: وضعیت تحقیقات پیش از انقلاب و بعد از انقلاب تا به امروز قابل مقایسه نیست و رتبه‌های مختلف کشور در جهات علمی دنیا نشان‌دهنده این پویایی‌و شکوفایی است.

وی افزود: البته در ایران مانند همه دنیا، دانشگاه‌های پزشکی که دانشکده داروسازی دارند از جایگاه بهتری در عرصه پژوهش‌و تحقیق از نظر کمی‌و کیفی برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل اذعان کرد: با توجه به آنکه بودجه کشور در مساله تحقیقات هنوز ناچیز و عمدتا هم بصورت کامل محقق نمی‌گردد با وجود بیش از ۲۷۰۰دانشگاه و بیش از ۵۰ هزار تحقیق اما همچنان جایگاه مناسبی در این زمینه نداریم اما به آینده خوشبین هستیم.

جلالی یادآور شد: دانشگاه علوم‌پزشکی بابل بعد از سالهای ۱۳۷۲و ۱۳۹۱برای سومین دوره است که میزبان این کنگره ملی‌و بین‌المللی است و خوشحالیم که در شرایط ناخوشایند کرونایی حضور ۶۸۲مقاله از ۴۶دانشگاه در ۹ محور را باید به فال نیک گرفت.
 
وی افزود: این کنگره به مدت سه روز با رویکرد مجازی و به صورت وبینار با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال برگزاریست و این رویداد تمرینی برای دانشجویان علوم پزشکی است تا کارهای تحقیقاتی خود را در معرض دید و نظر دیگر دانشجویان قرار دهیم.

رئیس بیست و یکمین دوره کنگره سالیانه ملی پژوهشی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور در پایان گفت: این دوره ۳۰ مقاله به‌صورت سخنرانی و ۸۰ مقاله به‌صورت پوستر انتخاب نهایی و اجرا خواهد شد که ۱۹ مقاله با رویکرد بررسی جوانب بیماری کرونا ارائه و ۸ مقاله برای سخنرانی مورد پذیرش قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه