اخبار داغ

سرپرست معاونت تحقیقات وزارت بهداشت:

دانشجویان در حوزه تحقیقات به‌دنبال کارهای ریشه‌دار باشند

دانشجویان در حوزه تحقیقات به‌دنبال کارهای ریشه‌دار باشند
فرید نجفی گفت: از دانشجویان انتظار می‌رود در حیطه پژوهش به‌دنبال کارهای اصیل و ریشه‌دار اقبال نشان دهند و اساتید این دانشجویان را امانتی نزد خود بشمارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، فرید نجفی پنجشنبه شب در بیست و یکمین کنگره مجازی سالیانه ملی و هفتمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در بابل اظهار داشت: امروز نخستین سخنرانی رسمی بنده در جایگاه مسئولیتی جدید برای قشر علمی دانشجویان در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل است و از این نظر افتخار می کنم چون پایه‎های علم بر دوش دانشجویان بوده و مردم از این قشر انتظار ویژه‌ای دارند.

وی افزود: دانشجو در حوزه پژوهش و تحقیقات جزو اجزای مهم نظام علمی است حضور در کمیته های تحقیقاتی دانشگاهی بسیار مهم و ارزشمند است و بنده هم با افتخار عضو همین کمیته ها بودم.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: از فرصتهای به‌دست آمده در کنار اساتید فرهیخته استفاده کنید و قدرشناس موقعیت‌های موجود باشد چون ممکن است در آینده کمتر فرصت تحقیق و پژوهش به‌وجود آید.

این مسئول یادآور شد: فرصتهای در کنار اساتید ارزشمند بودن، فرصت کار تیمی، فرصت مباحث علمی و فرصت زندگی در شرایط مهم بسیار ارزشمند بوده که باید در چنین شرایطی بهترین‌ها را خلق کنیم.

نجفی گفت: باید قبول کنیم که شرایط کرونایی برخی موانع را ایجاد کرده اما خوشحالیم پیشرفت علم و به روز بودن همراه با ارتباطات برخط و آنلاین باعث پیشرفت لحظه‌ای و مورد قبول خواهد شد که محدودیتهای موجود را کم کرده و خود فرصتی شد.

وی با اشاره به برخی عوامل مهم که سبب موفقیت عرصه‌های تحقیقاتی و پژوهش می‌شوند افزود: از دانشجویان انتظار می‌رود در حیطه پژوهش به‌دنبال کارهای اصیل و ریشه‌دار اقبال نشان دهند که همراه با سوالات و رضیات واضح در جهت رفع مشکلات باشد.

این مسئول ادامه داد: برای کار پژوهشی وقت بگذارید و بدانید از این موضوع پشیمان نخواهید شد و از فرصت همکاری با اساتید هم ویژه استفاده کنید.

نجفی تاکید کرد: باید قبول کنیم که دانشجویان و نیروهای جوان بهترین دستیاران علمی و تحقیقاتی هستند که با مدیریت می‌توان از ظرفیت آنها استفاده ویژه کرد.

وی یادآور شد: نگاه امانت‌محوری اساتید نسبت به دانشجویان در ابعاد مسئولیت نسبت به خانواده‌های آنها و کشور می‌تواند راهگشای همراهی و همکاری در تحقیقات و مشکلات باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه