اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

راه قوی شدن ایران از داخل کشور می‌گذرد/ مسیر مذاکره راه علاج مشکلات نیست

راه قوی شدن ایران از داخل کشور می‌گذرد/ مسیر مذاکره راه علاج مشکلات نیست
خسروانی با اشاره به راهکارهای قوی شدن کشور گفت: راه قوی شدن ایران از داخل کشور می‌گذرد و نه بیرون از کشور و رهبر انقلاب هم به این موضوع اعتقاددارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس خسروانی، کارشناسی سیاسی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره با بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی؛ گفت: بیانات رهبر انقلاب بر قوی شدن ایران تأکید دارد، این منظومه فکری را رهبری معظم انقلاب چندین سال پیش ترسیم کردند و در بیانات اخیر مجدد بر این خط فکری تأکید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

راه قوی شدن ایران از داخل کشور می‌گذرد

, راه قوی شدن ایران از داخل کشور می‌گذرد, راه قوی شدن ایران از داخل کشور می‌گذرد,

وی افزود: راه قوی شدن ایران از داخل کشور می‌گذرد و نه بیرون از کشور و رهبر انقلاب هم به این موضوع اعتقاددارند.

,

خسروانی با اشاره به راهکارهای قوی شدن کشور اظهار کرد: تحریم‌ها به‌عنوان یک واقعیت سیاسی پذیرفته‌شده اما باید آن‌ها را کنترل کرد و اثرات آن را به حداقل رساند.

,

کارشناس سیاسی با اشاره به تجربیات خسارت‌بار برجام گفت: تعهدی بین ایران و آمریکا به نام برجام برای رفع تحریم منعقد شد و آمریکا تعهد کرد که در مقابل تعهدات ایران، تحریم‌ها علیه کشور ما حذف شود و وزیر امور خارجه ایران همه وعده لغو تحریم‌ها را داد اما متأسفانه همه جهانیان دیدند که آمریکا نسبت به تعهدات خود صادق نبود و مسیر رفع تحریم‌ها با مذاکره به شکست منجر شد.

,

مسیر مذاکره بر اساس تجربه و استنباط عقلی راه علاج تحریم‌ها نیست

, مسیر مذاکره بر اساس تجربه و استنباط عقلی راه علاج تحریم‌ها نیست, مسیر مذاکره بر اساس تجربه و استنباط عقلی راه علاج تحریم‌ها نیست,

وی افزود: مسیر مذاکره بر اساس تجربه و استنباط عقلی راه علاج تحریم‌ها نیست و باید به توانمندی‌های داخلی تکیه کنیم و از درون قوی شویم.

,

خسروانی اظهار کرد: برای تحقق این موضوع باید دشواری تقابل با تحریم‌ها را بپذیریم و در برخورد با آن دستورالعمل داشته باشیم.

,

کارشناس سیاسی بابیان اینکه تلاش، ابتکار و شجاعت در عمل پیش‌زمینه لازم در تقابل با تحریم‌ها است، گفت: برای لغو تحریم‌ها بدون امتیازدهی به‌طرف مقابل، شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی است.

,

وی افزود: باید اراده و همت در سطح مسئولان نظام برای رفع تحریم‌ها صورت بگیرد و نگاه مسئولان به‌سوی قوی شدن از درون باشد.

,

مسیر دور زدن تحریم‌ها احیاء شود

, مسیر دور زدن تحریم‌ها احیاء شود, مسیر دور زدن تحریم‌ها احیاء شود,

خسروانی با اشاره به احیای مسیر دور زدن تحریم‌ها اظهار کرد: در اولین قدم باید مسیر دور زدن تحریم‌ها که سال‌های گذشته تقویت‌شده بود را مجدد احیا و بازسازی کنیم.

,

کارشناس سیاسی گفت: روابط تجاری ایران هم باید بازسازی شود، در سال‌های اخیر، دیپلماسی بین‌المللی ایران در حوزه اقتصاد به‌شدت ضعیف، ناتوان و ناکارآمد شده و تنها با چشم امید به مذاکره، راهکاری ابتکاری در لغو تحریم‌ها را کنار گذاشته است.

,

وی افزود: با توسعه روابط با نقاط بکر قاره آفریقا، کشورهای تحریم شده توسط آمریکا و ایجاد اتحادیه‌های جدید در قاره‌های مختلف و حتی کشورهای اوراسیا می‌توانیم مراودات تجاری را افزایش دهیم.

,

خسروانی بابیان عملکرد ضعیف معاونت وزارت خارجه اظهار کرد: تقابل کالا و ایجاد پیمان بین کشورها و حرکت به سمت دلار زدایی باید موردتوجه قرار گیرد، در وزارت خارجه باید این فعالیت‌ها افزایش پیدا کند.

,

 کارشناس سیاسی گفت: مقابله حقوقی با تحریم باید از سوی دستگاه قضا و حقوقی پیگیری شود و در مجامع بین‌المللی حقانیت ایران نشان داده شود که ازلحاظ رسانه‌ای و روانی بسیار حائز اهمیت است.

,

وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی و خروج ارز کلان کشور، افزود: تولید بنزین در کشور یک تجربه موفق است که می‌توان با این تجربه به استقلال در تولید سایر کالاهای اساسی رسید.

,

خسروانی اظهار کرد: در سال ۹۷ کشور واردکننده بنزین بود که با تلاش مضاعف و ساخت پالایشگاه خلیج‌فارس، امروز به صادرکننده بنزین تبدیل شدیم و از این صادرات در پنج ماه اول امسال بیش از یک میلیارد دلار ارز وارد کشور شده است.

,

کارشناس سیاسی بابیان اینکه تحمیل مرغ ۳۵ تومانی به مردم نتیجه مسئله مدیریتی است، گفت: سالانه ۳/۵ تا ۴ میلیارد دلار ارز صرف واردات نهاده‌های دامی می‌کنیم و با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات این‌ها، کالا را با چندین برابر قیمت در اختیار مردم قرار می‌دهیم و این ایراد مدیریتی واضح است و ربطی به تحریم‌ها ندارد.

,

وی افزود: همه صادرت کشاورزی ما در سال بین ۶ تا ۷ میلیارد دلار است در حال که سالانه ۴ میلیارد دلار صرف واردات نهاده‌های دامی می‌شود که این واردات ارز بسیاری را از کشور خارج می‌کند و مایحتاج مردم هم به گروگان می‌گیرد.

,

خسروانی اظهار کرد: مطالعات و تحقیقات اذعان دارد که با اصلاحات در حوزه اقتصادی و کشاورزی می‌توانیم خط تولید نهاده‌های دامی را فعال و در این حوزه هم خودکفا شویم.

,

ظرفیت‌های اقتصادی کشور مغفول مانده است

, ظرفیت‌های اقتصادی کشور مغفول مانده است, ظرفیت‌های اقتصادی کشور مغفول مانده است,

این کارشناس سیاسی گفت: ظرفیت‌های اقتصادی در کشور ما مغفول مانده که با مدیریت درست می‌توان سطح درآمد مردم و سرانه تولید ناخالص داخلی را به‌شدت افزایش داد.

,

وی با اشاره به اهتمام و توجه بر اعمال اصلاحات اساسی بر نظام بودجه‌ای کشور افزود: از تأکید رهبری بر اصلاح نظام بودجه‌ای کشور دو سال می‌گذرد اما با توجه به اخباری که داریم بودجه سال ۱۴۰۰ هم با اصلاحات به مجلس ارائه نمی‌شود و بودجه سالانه یک نقطه‌ضعف است که باید از حالت فعلی و تدوین سنتی خارج شود.

,

خسروانی با اشاره به‌ضرورت اصلاح نظام مالیاتی اظهار کرد: نظام مالیاتی سبب شده تا میلیاردها تومان در نظام پرت شود و فاصله اجتماعی افزایش یابد، فرار مالیاتی، افزایش پایه‌های جدید مالیاتی، معافیت‌های مالیاتی، کشور را از منابع غنی محروم کرده و یک طیف خاص از آن بهره می‌برند.

,

کارشناس سیاسی گفت: نظام یارانه با مبلغ کلان بودجه‌ای و فرا بودجه‌ای در کشور نتوانسته فقر را کنترل کند و نیاز به اصلاح دارد.

,

وی بیان کرد: مذاکره با هیچ کشوری به درد اقتصاد ایران نخواهد خورد با این برنامه نظام بانکی کشور، اقتصاد ایران شکوفا نمی‌شود.

,

خسروانی خاطرنشان کرد: تا اصلاحات لازم در نظام بانکی، بودجه‌ای، اقتصادی کشور صورت نگیرد، هیچ مذاکره‌ای حتی با بالاترین سطح تعهدات هم کارگشا اقتصاد کشور نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه