اخبار داغ

نگاهی به دستاوردهای نخبگان بسیجی خراسان رضوی؛

از اختراع پهپاد رادارگریز تا کارآفرینی برای بیش از صدها نفر با تفکر بسیجی/ راه‌بندها؛ طرحی برای جلوگیری از خروج سالانه ده‌ها هزار دلار از کشور

از اختراع پهپاد رادارگریز تا کارآفرینی برای بیش از صدها نفر با تفکر بسیجی/ راه‌بندها؛ طرحی برای جلوگیری از خروج سالانه ده‌ها هزار دلار از کشور
امروز شاهد آن هستیم که جوانان خوش فکر بسیجی توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف بارهای زیادی را از دوش حاکمیت بردارند که یکی از این زمینه‌ها در حوزه علمی و اشتغالزایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، بسیج در سال‌های پس از انقلاب با ورود به عرصه های گوناگون توانست جریان گسترده ای از محرومیت زدایی را عملیاتی کند. در واقع می توان بسیج را چشمه جوشان انقلاب اسلامی دانست که در این مدت نشان داده چگونه انقلاب اسلامی با تکیه به نیروهای مردمی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی بر مشکلات مختلف فائق آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امروز شاهد آن هستیم که جوانان خوش فکر بسیجی توانسته‌اند در تمام زمینه‌های علمی، نظامی، فرهنگی، جهادی، اجتماعی و فضای مجازی و جهادی بارهای زیادی را از دوش حاکمیت بردارند و به اذعان رسانه های خارجی و بیگانگان در اقدامات اخیر خود این جوانان توانسته اند به شکل منسجم ظرفیت‌های مردمی را برای حل مشکلات کشور به کار بگیرند تا آینده ای روشن تر را بسازند. یکی از این راه ها راه فتح قله های علمی و استفاده کاربردی آن در جهت حل مشکلات کشور است. 

,

, ,

پهپاد رادارگریز محرم

, پهپاد رادارگریز محرم, پهپاد رادارگریز محرم,

علی کاظمی، نخبه بسیجی در تربت حیدریه و یکی از اعضای تیم ۵ نفره سازنده پهپاد رادارگریز محرم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پهپاد محرم با طول بال حدود ۲ متر و طول بدنه ۱/۶۰ با مداومت پروازی حدود یک ساعت و با برد پروازی حدود ۴۰ کیلومتر که شعاع عملیاتی آن است و با ارتفاع پروازی ۴ کیلومتر می تواند عملیاتی مختلف از جمله: امداد رسانی،حمل محموله، انتقال مهمات و ادواتی سبک به تناسب موتور پهپاد و همچنین گشت و شناسایی و فیلمبرداری از مناطق را انجام دهد.

,

وی خاطر نشان کرد: ساخت کلیه اعضاء بدنه و تمام قطعات موتوری صفر تا صد این پهپاد کار بچه های این گروه بوده و با توجه به اینکه بدنه از جنسی خاص ساخته شده، امکان رادار گریز بودن پهپاد را ممکن ساخته است.

,

 کاظمی همچنین از کوتاه بودن شعاع محیط باند پرواز این پهپاد بعنوان یکی از محسنات آن یاد می کند و می افزاید: پهپاد محرم در حدود کمتر از ۵۰ سانتیمتر می تواند از روی زمین بلند شده و مجددا بنشیند، این پهپاد محیط باند پروازی بسیار کمی دارد که از محسنات آن است.

,

عضو گروه سازنده پهپاد محرم ادامه می دهد: این پهپاد یک پهپاد گشتی، شناسایی بوده و نوع سوخت پهپاد محرم به صورت استفاده از باطری الکتریکی بوده و می تواند تا یک ساعت پرواز را با هر بار شارژ کردن فراهم سازد.

,

وی در خصوص اینکه آیا نمونه مشابهی از این پهپاد وجود دارد یا خیر گفت: معمولا پهپاد های ساخته شده توسط جهاد سازندگی سپاه پاسداران و سازمان هوا و فضای سپاه در این ابعاد نیست و بزرگتر از این اندازه ها است.

,

این نخبه بسیجی تربت حیدریه از ویژگی های دیگر این پهپاد هم گفت: سبک بودن و در دسترس بودن آن و نکته دیگر اینکه می شود قطعات کل پهپاد را از جمله بدنه و بال ها را جمع کرده و در جایی دیگر این اعضا را به هم وصل کرد.

,

وی بیان کرد: یکی از مشکلات پهپاد ها باند پروازی آنها می باشد که در پهپاد محرم ابعاد باند پروازی به میزانی رسیده که به راحتی می شود از عقب یک اتومبیلی مثل وانت به پرواز در بیاید.

,

کاظمی اضافه کرد: برای حمل پهپاد هایی که ابعاد بزرگتری دارند، حتما نیاز به یک ماشین سنگین است، اما پهپاد محرم را یک سرباز می تواند به تنهایی حمل کرده و از آن استفاده کند.

,

وی خاطر نشان می کند: برای ثبت این اختراع اقدامات مقدماتی را صورت داده ایم و در آینده نزدیک امیدواریم این پهپاد که ساخت دانش آموزان بسیجی تربت حیدریه است، به ثبت برسد.

,

, ,

کارآفرینی بسیجی سبزواری برای 100 نفر

, کارآفرینی بسیجی سبزواری برای 100 نفر, کارآفرینی بسیجی سبزواری برای 100 نفر,

در ادامه به سراغ محمدحسین طیبی، یکی از بسیجیان نخبه سبزواری رفتیم؛ بسیجی که تفکر بسیج را به فعلیت رسانده و پس از گذراندن دوره‌های تراش سنگ‌های قیمتی این مهم را در زندگی خود جریان داده و حالا با کمک بسیج محلات راهگشای مشکل بیکاری بیش از صد نفر شده است.

,

طیبی در گفتگو با صبح توس با اشاره به اینکه بیش از ده سال است که با این حرفه آشنا شده ادامه داد: ابتدای امربر اساس ذوق هنری و علاقه شخصی دوره‌های آموزشی این کار را گذرانده و سعی کردم تا دانش خود در خصوص سنگ‌های قیمتی و تزئینی را بالا ببرم.

,

این کارآفرین بسیجی در ادامه بابیان اینکه دنیا سنگ‌ها بسیار متفاوت و هرکدام علاوه بر قیمتی بودن یا نبودن تأثیر فراوان بر روحیات انسان و تأثیرات  درونی دارند افزود: ظرفیت بالای این رشته با سرمایه کم برای راه‌اندازی شغل مرتبط می‌تواند راهگشای ایجاد شغل برای بسیاری از جوانان جویای کار باشد.

,

طیبی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه مناطق جغرافیایی که رد آن سکونت داریم به لحاظ سنگ‌های مختلف بسیار غنی و دارای رگه‌های مختلف از سنگ است تصریح کرد: این موضوع سبب می‌شود تا علاقه‌مندان و فعالان مواد اولیه را به قیمت بسیار کم و یا رایگان در اختیار داشته باشند.

,

این کارآفرین با اشاره به اینکه تاکنون توانسته برای بیش از صد نفر طی چند سال ایجاد شغل کند افزود: خوشبختانه در حدود 40 نفر از این افراد دارای درآمدی پایدار شده‌اند.

,

وی در خصوص شیوه کار خود افزود: از ابتدای کار آموزش رایگان به بسیجیان علاقه‌مند را در دستور کار قراردادیم تا از علاوه بر شناساندن منابع اولیه خدادادی به آن‌ها آموزش دهیم که می‌توان با نگاه دقیق به اطراف خود از حاصل دست رنج خود برای کشور ارزش‌افزوده ایجاد کنیم.

,

طیبی ادامه داد: خریداری دستگاه تراش سنگ به مبلغ 12 میلیون تومان را از طریق وام‌های اشتغال‌زایی بسیج و کمیته امداد تأمین کردیم تا هنرآموزان بتوانند پس از آموزش و بدون وقفه خود وارد بازار کار شوند.

,

وی یکی از مهم‌ترین حلقه‌هایی که عموم کارهای نو را با خطر از بین رفتن موجهه می‌کند نبود بازار فروش برای محصولات عنوان کرد و افزود: ازجمله مهم‌ترین اقداماتی که در این خصوص انجام داده‌ایم خرید تضمینی از کارآموزان برای هرماه تا مبلغ 2 میلیون تومان است که دغدغه فروش محصول را برای آن‌ها از بین برده‌ایم.

,

ارزآوری حاصل از این حرفه را نباید ازنظر دور کنیم چراکه سنگ‌های حاصل دست هنرمندان کشور در کشورهای عربی خریداران فراوانی دارد و می‌توان به‌راحتی با گسترش این حرفه از خاک کشور سنگ‌های قیمتی برای صادرات تولید کنیم.

,

, ,

ساخت راه بندهای ترافیکی و امنیتی توسط بسیجی نخبه مشهدی

, ساخت راه بندهای ترافیکی و امنیتی توسط بسیجی نخبه مشهدی, ساخت راه بندهای ترافیکی و امنیتی توسط بسیجی نخبه مشهدی,

مصطفی رضایی، بسیج نخبه مشهدی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: اختراع و ساخت محصولات وارداتی با فناوری های انحصاری شرکت های خارجی همواره یکی از بزرگترین دغدغه ما بود که در این راستا تحقیقات و مطالعات فراوانی را انجام دادیم.

,

وی افزود: یکی از صنایعی که از درباز کشور وابسته به واردات بود، صنعت اتوماسیون صنعتی و ماشین سازی است که در این خصوص به صورت اختصاصی وارد بحث ساخت راه بندهای امنیتی و ترافیکی شدیم و حدود دو سال است که در این خصوص فعالیت داریم و موفق به ساخت راه بندهای ترافیکی و امنیتی با رعایت تمام استانداردهای بین المللی شدیم.

,

رضایی خاطر نشان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و نیاز جامعه به ساخت محصولات ضدعفونی کننده، ما به سمت ساخت دستگاه های ضدعفونی کننده اتومات و دستی رفتیم که خوشبختانه توانستیم تا حدودی نیاز بازار را به این موضوع رفع کنیم و بازخورد مناسبی را از مشتریان گرفتیم.

,

این بسیج نخبه مشهدی بیان کرد: تاکنون در داخل کشور تولیدکننده ای که بتواند با استانداردهای جهانی اقدام به تولید راهبندهای استاندارد کند، نداشتیم از این رو، محصولات ما سالانه از خروج ده ها هزار دلار از کشور جلوگیری می کند.

,

وی با اشاره به اشتغال آفرینی برای 5 نفر، گفت: این تعداد اشتغال مستقیم ایجاد شده است و برای ده ها نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شد که جای بسی خوشحالی است که توانسته ایم در این وضعیت بد اقتصادی و بی کاری سهم کوچکی در خصوص ایجاد اشتغال داشته باشیم.

,

رضایی تصریح کرد: در حال حاضر ما از مسئولان تنها درخواست حمایت های معنوی داریم بدین معنی که ما در ابتدای امر برای گرفتن استاندارهای لازم با مشکل مواجه شدیم زیرا استانداردی در این خصوص تعریف نشده بود از طرف دیگر به دلیل اینکه اکثر مشتری های ما ادارات دولتی هستند، ما نتوانسیتم علی رغم تلاش های فراوان با آن ها ارتباط بگیریم.

,

این بسیج نخبه مشهدی یادآور شد: یکی از مشکلات اصلی تولید کنندگان، بازاریابی محصولات است لذا اگر دولت بتواند زنجیره تولید را به درستی به زنجیره مصرف متصل کند مشکلات بسیاری از تولیدکنندگان حل می شود.

,

, ,

تولید 5 محصول ارتوپدی توسط بسیجی کارآفرین مشهدی

, تولید 5 محصول ارتوپدی توسط بسیجی کارآفرین مشهدی, تولید 5 محصول ارتوپدی توسط بسیجی کارآفرین مشهدی,

سعید کرمانی، کارآفرین دیگر مشهدی در حوزه مهندسی پزشکی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: حوزه کاری گروه ما درزمینه تجهیزات ارتوپدی و توان‌بخشی بوده و نزدیک به 5 سال است در رابطه با این حوزه به طرح‌ها و ایده‌های مختلفی دست‌یافته‌ایم.

, صبح توس,

وی افزود: همواره بیشترین آمار مرگ‌ومیر براثر شکستگی استخوان لگن بوده و اکنون گروه پژوهشی ما نزدیک به یک سال است که موفق به تولید تجهیزات ارتوپدی باهدف کاهش آمار فوتی‌ها براثر شکستی استخوان‌های حساس بدن شده است.

,

کرمانی ادامه داد: اکنون موفق به تولید 5 محصول بدون نمونه‌های مشابه شده درزمینه تجهیزات توان‌بخشی شده‌ایم که در بهترین وضعیت برای صادرات و عرضه در بازار جهانی قرار دارند.

,

این کارآفرین در ادامه بابیان این‌که با فعالیت نخبگان رشته مهندسی پزشکی در کشور قدم بر عرصه‌ای جدید در علم تجهیزات ارتوپدی گذاشته‌ایم خاطرنشان کرد: نزدیک به دو سال است که 15 نفر در کارگاهی با حداقل متراژ لازم برای احداث تولیدی مشغول به فعالیت هستند و برای 50 نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم ایجاد شغل شده است.

,

وی افزود: خیلی از نخبگان و گروه‌های فعال در حوزه کارآفرینی و احداث شرکت دانش‌بنیان دغدغه مکانی دارند و بیشتر اوقات گروه‌های نخبه تمام‌وقت خود را برای ساخت‌وساز می‌گذارد و از مطالعه و پژوهش دست می‌کشند.

,

کرمانی ادامه داد: به لطف خدا با مساعده سازمان بسیج مهندسی صنعت اکنون درصدد احداث فضا برای تولید انبوه و توسعه طرح هستیم.

,

وی دریافت استاندارد‌های بین‌المللی و مجوز‌های خارجی را مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان دانست و گفت: برای ورود به بازار رقابت جهانی بایستی حمایتی بیشتری از تولیدکنندگان نوپا صورت گیرد، اکنون درصدد صادرات محصولاتمان به ترکیه، سوریه هستیم قرارداد‌هایی در سطح اولیه منعقدشده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه