اخبار داغ

در میزگرد بررسی اقدامات بسیجیان در مقابله با کرونایی تشریح شد؛

بسیج پیشتاز در همدلی/ از تقبل هزینه درمان بیماران محروم تا مشارکت در تأمین جهیزیه نوعروسان

بسیج پیشتاز در همدلی/ از تقبل هزینه درمان بیماران محروم تا مشارکت در تأمین جهیزیه نوعروسان
استان یزد دارای 505 گروه جهادی ثبت شده در اطلس جهادی استان است که فعالیت‌های گسترده‌ای را در سطح استان در راستای مقابله با کرونا و محرومیت‌زدایی به انجام رسانده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، میزگرد یزدرسا به مناسبت هفته بسیج و برای ارائه خدمات و فعالیت‌های انجام گرفته اقشار مختلف بسیج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

این میزگرد با حضور سرهنگ محمد اسلامی مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه الغدیر استان یزد، سرهنگ مهدی غفوری مسئول خدمات درمانی بسیجیان استان یزد، حجت‌الاسلام مهدی قره چاهی مسئول بسیج طلاب استان یزد، سرهنگ مجید صادقی مسئول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد و محمد احسانی جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد برگزار شد.

,

سرهنگ مجید صادقی مسئول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد، گفت: بسیج سازندگی در سه بخش فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کند که اولین بخش آن در بحث محرومیت‌زدایی است.

,

وی با بیان اینکه پروژه‌های محرومیت‌زدایی ما با 50 درصد مشارکت است، افزود: هدف از اجرای طرح 50 درصد مشارکت، هدایت بودجه‌های دولتی به مناطق محروم است.

,

وی اظهار داشت: پروژه‌های محرومیت‌زدایی شامل پروژه‌هایی است که با اداراتی مانند منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آموزش‌وپرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مشارکت 50 درصدی داشتیم.

,

صادقی اضافه کرد: لایروبی قنات با متراژ 8 هزار متر با مشارکت 50 درصدی بسیج سازندگی استان یزد به مبلغ 350 میلیون تومان یکی از کارهای مشارکتی بوده که صورت پذیرفته است.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه انتقال آب شرب به متراژ 5 هزار و 800 متر از دیگر اقدامات بسیج سازندگی به مبلغ 395 میلیون تومان در سال جاری است، افزود: استخر ذخیره آب به متراژ 600 مترمکعب با هزینه 230 میلیون تومان، آب‌رسانی روستایی با منابع آب سیار به مبلغ 320 میلیون تومان و کمک هزینه احداث 50 منزل مسکونی محرومین تحت پوشش بهزیستی به مبلغ 600 میلیون تومان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان یزد است.

,

, ,

وی تعمیر و بهسازی مسکن محرومین را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان یزد اعلام کرد و گفت: در این بخش 91 مورد منزل مسکونی بهسازی به مبلغ 670 میلیون تومان با مشارکت 50 درصدی داشتیم که مابقی را ادارات مرتبط پرداخت کردند.

,

 

,

فعالیت 505 گروه جهادی در استان یزد

, فعالیت 505 گروه جهادی در استان یزد, فعالیت 505 گروه جهادی در استان یزد,

صادقی در ادامه با بیان اینکه دومین محور فعالیت‌های بسیج سازندگی در بحث فعالیت‌های جهادی است، افزود: در حال حاضر 505 گروه جهادی ثبت شده در اطلس جهادی داریم که فعالیت‌های گسترده‌ای را در سطح استان انجام می‌دهند.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه در بحث ویروس کرونا، 9521 اعزام در استان داشتیم، اذعان داشت: در این مراحل اعزام، 78 هزار و 451 نفر به مناطق مختلف استان اعزام شده و اقدامات جهادی خود را در زمینه‌های گوناگون انجام دادند.

,

 

,

راه اندازی 82کارگاه تولید ماسک در موج اول کرونا در استان یزد

, راه اندازی 82کارگاه تولید ماسک در موج اول کرونا در استان یزد, راه اندازی 82کارگاه تولید ماسک در موج اول کرونا در استان یزد,

وی با بیان اینکه در موج اول کرونا 82 کارگاه تولید ماسک در استان راه‌اندازی شد، اظهار داشت: نیاز آن زمان تولید ماسک برای رفع مشکل استان بود و روزانه با فعالیت جهادی شاهد تولید 30 هزار ماسک بودیم که با این اقدامات جهادی 5 میلیون ماسک تولید و روانه بازار و کمک بسیار خوبی ازنظر روانی به استان شد.

,

صادقی گفت: در موج دوم و سوم با توجه به اینکه مشکل زیادی از بابت تولید ماسک نبود، فعالیت گروه‌های جهادی به مسائل دیگر سوق پیدا کرد و هم اکنون این گروه‌ها در بخش های مختلف بیمارستان‌ها مشغول به کمک رسانی هستند.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: الآن گروه‌های جهادی به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از نیازهای مردم بحث کپسول اکسیژن است که در شهرستان‌های میبد و مهریز برای رفع این چالش اقدامات اثربخشی را انجام دادند و با جمع‌آوری این کپسول‌ها و کدبندی کردن آنها، اقدام به تحویل به خانواده‌هایی می‌کنند که برای خرید و یا اجاره این دستگاه با مشکل مالی مواجه هستند.

,

وی افزود: این خدمات گروه‌های جهادی برای تهیه کپسول اکسیژن، جدای از همت خیرین برای رفع مشکل دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستان‌ها است.

,

صادقی در خصوص برگزاری کمک‌های معیشتی در استان، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون سه مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه در استان یزد برگزار کردیم که در مرحله اول و دوم در سه نوبت و مرحله سوم نیز با هفته بسیج آغاز شد.

,

 

,

توزیع 80 هزار بسته معیشتی در مرحله اول و دوم رزمایش کمک مؤمنانه در یزد

, توزیع 80 هزار بسته معیشتی در مرحله اول و دوم رزمایش کمک مؤمنانه در یزد, توزیع 80 هزار بسته معیشتی در مرحله اول و دوم رزمایش کمک مؤمنانه در یزد,

مسئول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد تعداد بسته‌های توزیع‌شده کمک‌های معیشتی در مرحله اول و دوم را 80 هزار عدد اعلام و اضافه کرد: مرحله سوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه از تاریخ 20 آبان ماه آغازشده که برنامه‌های اصلی آن در هفته بسیج و در روز ششم آذرماه است.

,

وی با بیان اینکه در مرحله سوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه در استان کل پایگاه‌های مقاومت بسیج و 500 مسجد میزبان آن خواهند بود، گفت: در این مرحله فقط بحث توزیع بسته‌های معیشتی نیست بلکه بسته کاملی از کمک‌های مؤمنانه مانند جهیزیه، بسته لوازم التحریر، بسته معیشتی، اهدای ماسک و دیگر موارد را شامل می‌شود.

,

صادقی با اشاره به خرید 100 هزار ماسک برای توزیع در سومین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه، اذعان داشت: 4 هزار بسته برنج با 73 سری جهیزیه خریداری و در روز رزمایش بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه بحث آموزش، اشتغال، توانمندسازی و اقتصاد مقاومتی را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی اعلام کرد و اظهار داشت: تقریباً بیش از دو سال است که این مسئله را پیگیری و راه‌اندازی کردیم که تاکنون 400 صندوق اعتباری اشتغال‌زای مردم‌یار ایجاد شد. این صندوق‌ها تا الآن 405 شغل ایجاد کرده‌اند، 13 تعاونی تولیدی توزیعی داشته باشند، 800 وام صفرتا دو درصد اعطا کنند که جمع 450 میلیون تومان می‌باشد.

,

وی اضافه کرد: سه کارگاه خیاطی در هفته بسیج با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا راه‌اندازی خواهیم کرد که در شهرستان‌های میبد، مهریز و مرکز استان خواهد بود.

,

صادقی افزود: با توجه به اینکه امسال میزبان کنگره 4 هزار شهید استان یزد هستیم، از ابتدای سال تمام برنامه‌ها را با یاد و نام شهدا برگزار کردیم.

,

, ,

پزشکان بسیجی یزد هزینه‌های بیماران محروم را متقبل شدند

, پزشکان بسیجی یزد هزینه‌های بیماران محروم را متقبل شدند, پزشکان بسیجی یزد هزینه‌های بیماران محروم را متقبل شدند,

محمد احسانی جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد در ادامه این میزگرد با اشاره به اینکه سازمان بسیج جامعه پزشکی در ایام شروع کرونا در مباحث درمان، پیشگیری و مقابله با کرونا با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های خود جهت خدمت به مردم و مقابله با تهدیدات زیستی اقدامات مختلفی را انجام داد گفت: تولید مقالات محتوای تحت عنوان تزریق آرامش به جامعه در روزهای ابتدایی شیوع این بیماری توسط کارشناسان و فعالان این عرصه آماده و ارائه شد.

,

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد برپایی و حضور در ایستگاه‌های سلامت را یکی از اقدامات این سازمان در زمان کرونایی اشاره کرد و افزود: ایستگاه‌های سلامت در نقاط مختلف شهر به‌منظور آموزش، اطلاع رسانی، غربالگری و تب سنجی برپایی شد که از اوایل اسفندماه روزانه 2 تا 3 هزار نفر غربالگری و پایش شدند.

,

وی با بیان اینکه پس از برپایی ایستگاه‌های سلامت، بحث تب سنجی و غربالگری را در مبادی ورودی شهر داشتیم عنوان کرد: این کار با حضور بسیج جامعه پزشکی صورت پذیرفت که شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا در سطح استان بودیم.

,

احسانی اذعان داشت: آماده‌سازی، تجهیز و پذیرش بیماران در کلینیک مراقبت از بیماران تب‌دار و تنفسی را در دستور کار داشتیم تا بیماران مشکوک به کرونا از ابتدا به بیمارستان‌ها مراجعه و آنجا را آلوده کنند بلکه ابتدا به کلینیک‌ها مراجعه و پس از پالایش و غربالگری اگر نیاز به حضور در بیمارستان بود، به پزشک معرفی می‌شد.

,

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد اعزام تیم‌های بهداشتی درمانی شهید رهنمون به 18 منطقه محروم را از دیگر برنامه‌های این سازمان در زمان کرونایی عنوان کرد و گفت: برپایی نقاهتگاه در موج اول کرونا که آمارها به شدت افزایش یافت را نیز در دستور کار خود داشتیم که با قریب به 200 نفر از پزشکان، کادر درمان و پرستاران به شهروندان خدمت رسانی می‌کردند.

,

وی به اقدامات خیری پزشکان یزدی اشاره و خاطرنشان کرد: در جریان بحث غربالگری که در تیم‌های اعزامی به مناطق محروم مشخص می‌شد، اگر خانواده یا شخصی برای تأمین هزینه درمان با مشکل مواجه بودند در این شرایط خود پزشک هزینه‌های درمان فرد را متقبل می‌شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه