اخبار داغ

فتح سنگرهای علمی توسط بسیجیان؛

ساخت دستگاه چاپ پارچه توسط مخترع بسیجی/ صرفه جویی 30 درصدی با نگاه به داخل

ساخت دستگاه چاپ پارچه توسط مخترع بسیجی/ صرفه جویی 30 درصدی با نگاه به داخل
کارآفرین نمونه یزدی موفق به ساخت دستگاه چاپ پارچه ای شد که 30 درصد ارزانتر از نمونه مشابه خارجی به بازار عرضه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی منصوری  یکی از کارآفرینان بسیجی یزدی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا گفت: بنده به علت علاقه و دانش فنی که داشتم تا کنون چندین دستگاه ویژه برای چاپ بر روی پارچه طراحی کرده ام. این اقدام در استان یزد به عنوان قطب نساجی کشور می تواند راهگشای بسیاری از تولیدکنندگان  منسوجات باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی در مورد علت علاقه اش به این کار بیان داشت: بنده قبلاً کابینت‌ساز بودم. در راستای شغل خود دستگاهی طراحی کردم  که روی کابینت های فلزی طرح های ام دی اف می زد و دقیقا به شکل کابینت ام دی اف درمی آمد. چیزی نزدیک به ۲۰ سال بود که این کار را می کردم و اخیراً به این فکر افتادم تا چنین  طرحی را برای چاپ پارچه نیز پیاده کنم.

,

منصوری افزود: پیش از این دستگاه های شابلون و پرس ویژه چاپ پارچه را ساخته بودم. این دستگاه ها نیز کیفیت خوبی داشتند اما همچنان محدودیت ابعاد و زمان داشتند. لذا به فکر طراحی دستگاه چاپ پارچه ای  به نام "کلندر" افتادم.

,

 

,

, ,

 

,

وی اظهار داشت: واحدهای نساجی برای خرید نمونه مشابه این دستگاه باید مبلغی در حدود 350 میلیون هزینه کنند و زمانی در حدود 30 تا ۴۰ روز بعد می توانند دستگاه را از چین و یا ترکیه خریداری کنند. ولی قیمت تمام شده دستگاهی که بنده  طراحی کرده ام در حدود  ۲۵۰ میلیون تومان است.

,

این مبتکر گفت:  مکانیزم کار دستگاه به این صورت است که طرح مد نظر بر روی کاغذ پرینت می شود سپس پارچه با کاغذ از میان یک غلتک که به وسیله روغن داغ شده و یک سطح نمدی عبور می کند، در نتیجه طرح بر روی پارچه نقش می بندد.

,

منصوری تاکید کرد: چاپ پارچه در این شیوه با سرعتی در حد 80  متر در ساعت و با ابعاد بزرگ  امکان پذیر است. کیفیت و ماندگاری طرح نیز بسیار رضایت بخش می باشد.

,

 

,

, ,

 

,

وی بیان داشت: بعد از ساخت دستگاه چندین نفر از مهندسین و متخصص خبره کار از دستگاه بازدید کرده و از نظر کیفیت و ایمنی عملکرد  آن را تائید کردند. لازم به ذکر است که نمونه های خارج به دلیل داشتن غلتک داغ مستعد آتش‌سوزی هستند، مشکلی که در این دستگاه مرتفع شده است.

,

منصوری تصریح کرد: آزمایش های نهایی دستگاه اخیراً تکمیل شده و  به دلیل شرایط کرونایی خیلی بر روی بازاریابی آن کار نکرده ایم. ولی در صورت مساعد شدن اوضاع و در صورت معرفی به دلیل مزایا و قیمت پائین نر مطمئناً استقبال زیادی از آن خواهد‌ شد.

,

وی گفت: مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان یزد وعده دادند که در صورت کیفیت خوب و قیمت مناسب جلوی واردات دستگاه را خواهند گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه