اخبار داغ

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

تجربه برجام، برای بی‌فایده بودن مذاکره کافی است/ مذاکره با مستکبر، مصداق بی اعتمادی به وعده نصرت الهی است

تجربه برجام، برای بی‌فایده بودن مذاکره کافی است/ مذاکره با مستکبر، مصداق بی اعتمادی به وعده نصرت الهی است
امان الله علیمرادی با تأکید بر اینکه مذاکره با مستکبر به امید به دست آوردن سود یا رفع زیان، مصداق بی اعتمادی به وعده نصرت الهی است، گفت: اساس مذاکره‌ بر اعتماد استوار است؛ به طرف‌های مذاکره ایران که مبنای کارشان شیطنت و دغل است اعتماد نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی گفت: مذاکره با مستکبری که جز به سلطه بر کشور ما راضی نمی شود، قدم گذاشتن در مسیر پذیرش سلطه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تجربه برجام برای بی فایده بودن مذاکره برای هر عاقلی کافی است، ابراز کرد: اساس مذاکره‌ بر اعتماد استوار است؛ به طرف‌های مذاکره ایران که مبنای کارشان شیطنت و دغل است اعتماد نیست.

,

وی ادامه داد: در مذاکره بدون اعتماد، یا باید امتیازات به صورت نقد باشد که طرف های مذاکره نمی پذیرند؛ و یا تضمینی قابل اطمینان باشد؛ بالاترین تضمین، می‌تواند شورای امنیت سازمان ملل باشد.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی تصریح کرد: برجام با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل تضمین شده بود،اما آمریکا به‌ راحتی از آن خارج شد و این خروج را رسماً حق خود می‌داند و آشکارا می‌گوید الزامات و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل، بر قوانین داخلی آمریکا ارجح نیست و نمی‌تواند برای سیاستمداران آمریکا الزام‌آور باشد.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: وقتی با چنین دولتی طرف باشید که نه اهل دادن امتیاز نقد است و نه توجهی به بالاترین مرجع بین‌المللی می‌کند، چگونه می‌توان وارد مذاکره شد؟

,

وی بیان کرد: از طرف دیگر، مذاکره آنها بر سر نقاط قوت جمهوری اسلامی، یعنی توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای است و هدف از مذاکره خلع سلاح ایران از ابزار قدرت است. مذاکره بر سر ابزار قدرت و امنیت خود معنایی جز تسلیم شدن دارد؟

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با بیان اینکه ممکن است گفته شود مذاکره منفعت چندانی ندارد اما از تنش و خصومت آمریکا علیه ایران می‌کاهد. این هم درست نیست، بیان کرد: چون وقتی ایران پای میز مذاکره برود، تصور می‌شود که فشار و تهدید جواب داده و در نتیجه برای رسیدن به هدف و اخذ امتیازات بیشتر، فشار و تهدید را افزایش خواهند داد.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مذاکره با مستکبر به امید به دست آوردن سود یا رفع زیان، مصداق بی اعتمادی به وعده نصرت الهی است، گفت:  یا باید به نصرت خداوند اعتماد داشت و یا دنبال مذاکره با استکبار بود؛ چرا که این دو قابل جمع نیست و خداوند به اهل استقامت وعده نصرت داده است. دل بستن به وعده شیطان، نتیجه‌ای جز خسارت و حسرت و ملامت نخواهد داشت.

,

وی در پایان با اشاره به آیه ۲۲ سوره ابراهیم خاطر نشان کرد: امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) نیز در خطبه ۵۶ نهج‌البلاغه فرموده اند” فَلَمّا رَاَی الله صِدقَنا اَنزَلَ عَلَینَا النَّصرَ وَ اَنزَلَ بِعَدُوِّنَا الکَبت… چون خداوند راستی ما را دید دشمن ما را سرکوب کرد، و یاری خود را بر ما فرو فرستاد”.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه