اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

دولت سال‌ها کشور را معطل مذاکره کرد/ فساد و قاچاق کالا در کشور با یک مدیریت جدی قابل حل است

دولت سال‌ها کشور را معطل مذاکره کرد/ فساد و قاچاق کالا در کشور با یک مدیریت جدی قابل حل است
محمد شیخ زاده گفت: تجربه 40 ساله انقلاب نشان می دهد که رفت و آمد رئیس جمهورها در کاخ سفید در وضعیت کشور ایران و موضع گیریهای آنها نسبت به ایران موثر نبوده است، بلکه با تغییر ریاست جمهوری های آمریکا، تاکتیک های آنها تغییر می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شیخ زاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: نکته اساسی در کشور این است که علی رغم منابع و ظرفیت های بالایی که در کشور وجود دارد، به روش مناسبی از این منابع و امکانات استفاده نمی شود و ضعف مدیریتی در بخش های مختلف نمایان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه موارد بسیار زیادی در کشور وجود دارد که به خوبی تدبیر نشده، گفت: اگر مدیریت جدی برای اداره کردن موضوع با یک برآورد حساب شده وجود داشته باشد، مقوله ای همچون فساد و قاچاق کالا واقعا قابل حل است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: همچنین در مباحث کشاورزی با مدیریت عرضه و تقاضا می توان یک ثبات را در بازار ایجاد کرد، اما این در حالی است که شرایط به گونه ای رقم می خورد که بازار به خوبی مدیریت نشده  و علاوه بر متضرر شدن کشاورز ، به مردم نیز فشار وارد می شود.

,

شیخ زاده با بیان اینکه در حال حاضر در کشور یک سردرگمی و عدم مدیریت صحیح وجود دارد، که هیچ ربطی به خارج از کشور ندارد، گفت: در واقع عدم هماهنگی که بین وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و  وزارت کار وجود دارد، چالش هایی را برای کشور ایجاد کرده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: تجربه 40 ساله انقلاب نشان می دهد که رفت و آمد رئیس جمهورها در کاخ سفید در وضعیت کشور ایران و موضع گیریهای آنها نسبت به ایران موثر نبوده است، بلکه سیاست های آمریکا در قبال کشورهای منطقه و ایران به صورت خاص مشخص است، لذا با تغییر ریاست جمهوری های آمریکا، تاکتیک های آنها تغییر می کند.

,

شیخ زاده ادامه داد: نکته قابل توجه این است که باید بسیاری از چالش ها در داخل ایران حل شود، زیرا به فرض محال اگر این روابط با آمریکا اصلاح شود، در صورتی که سیستم ها درست طراحی و مدیریت نشود مشکلات پابرجا خواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بیان داشتند که ما از مذاکره ابایی نداریم، اما مذاکره باید به نتیجه ای برسد، گفت: دولت سالها کشور را معطل مذاکره کرده و بعد از انجام مذاکره و توافق هیچ نتیجه ای حاصل نشد.

,

شیخ زاده اضافه کرد: این سوال مطرح می شود که برای مذاکره بعدی که خواستار آن هستند چه تضمینی وجود دارد، زیرا در توافق قبلی ایران به توافقات تعهد کرد اما آمریکا نه تنها عمل نکرد بلکه تحریم های بیشتری را ایجاد کرد و مسائل امروز کشور فراتر از قبل مذاکره است.

,

وی گفت: با این تجربه پیش رو نباید به مذاکره با آمریکا خوشبین بود زیرا آنها به دنبال منافع خودشان هستند، و تا به اکنون تعهدات قبلی شان را اجرا نکردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه