اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

پس از سخنان رهبری مسئولان دیگر بهانه ای برای سستی ندارند/بی اثرسازی تحریم ها، راه حل مشکلات کشور

پس از سخنان رهبری مسئولان دیگر بهانه ای برای سستی ندارند/بی اثرسازی تحریم ها، راه حل مشکلات کشور
جعفر قناد باشی گفت: ایران چهل و اندی سال تحریم بوده و من بعد هم خواهد بود؛ راه نجات بالا زدن آستین همت و پذیرفتن مسئولیت هاست سخنان رهبر معظم انقلاب هر بهانه ای را از اهمال کاران و مذاکره طلبان گرفت و همت و راه حل را جایگزین کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ ضرب المثل نوستالژیک “من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود” در توجیهات این روز های دولت زیاد به گوش می رسد حکایت نپذیرفتن اهمال کاری ها، ضعف مدیریت و گرده زدن دشوار کم کاری های تاسف بار به تحریم های ۴۰ ساله ی انقلاب اسلامی همان نکته ای است که زندگی این روز های ایرانیان را دشوار و با چالش مواجه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در روز های اخیر سخنرانی رهبر انقلاب در شورای اقتصادی سران قوا برگزار شد.

,

سخنرانی که اتمام حجتی بود برای همه مسئولان تا شاید این بار برای کمی آسان شدن زندگی مردمشان بیشتر همت کنند و مشکلات را به گردن آستینشان نیندازند!

,

در این خصوص نقطه نظر های جعفر قناد باشی، کارشناس مسائل سیاسی را جویا شدیم.

,

قناد باشی با بیان اینکه تحریم ها از ابتدای انقلاب وضع شده و به تدریج گسترش پیدا کرده است، گفت: حدود ۴۰ سال است که ایران تحریم شده بعد از گذشتن از سختی های پسا انقلاب و جنگ تحمیلی فرصت کافی برای توانمندی ما از نظر اقتصادی و بی اثر کردن تحریم ها وجود داشت دولت هایی که سر کار آمدند اگرهمت و مدیریت می کردند می توانستیم تحریم ها را به زانو در آوریم لذا حتما بخشی از مشکلاتی که الان مجبور به تحمل آن هستیم ناشی از کم کاری ها و ضعف مدیریت مسئولین است.

,

وی با اشاره به تعیین شعار سال در ۱۰ سال اخیر توسط رهبر انقلاب ادامه داد: هدف گذاری سالیانه با شعار هایی مثل سال حماسه اقتصادی، جهاد اقتصادی، کالای ایرانی، رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در واقعی هشداری برای دستگاه های اجرایی بوده که در این زمینه تلاش و همت کنند. لذا تحریم ها بوده و تا حرف ما حرف اسلام است خواهد بود آنچه که می توانسته ما را نجات بدهد و فقدان آن اکنون ما را گرفتار کرده درواقع همین کم کاری هاست.

,

این کار شناس مسائل سیاسی با بیان اینکه فایده‌ی برجام در عرصه عمل تنها بیداری ملت بود، خاطر نشان کرد: اکنون تمام هزینه ای که ما برای برجام پرداخت کرده ایم و می‌پردازیم غرامت اثبات بی تعهدی آمریکا و غربی ها است؛ این تجربه ی بزرگی برای ملت ما و آنهایی بود که سالها به مذاکرات امید داشتند که می توانند از طریق جلب رضایت غرب وضعیت کشور را تغییر دهند.

,

وی با تاکید براینکه نتیجه برجام سندی شد در دست کسانی که می گفتند آمریکا قابل اعتماد نیست و مذاکره نمی تواند ما را نجات بدهد ادامه داد: این جدید ترین مدرک قابل استناد است برای اثبات غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و گر نه همان طور که می‌دانید در عرصه عمل، ما امتیازات و هزینه‌ی هنگفتی را متحمل شدیم اما حتی یک مورد از تعهدات متقابل را دریافت نکردیم.

,

قناد باشی افزود: آمریکایی ها لا اقل از ابتدا بی تعهدی خود را آشکار کردند اما اروپائیان مثل همیشه منافقانه و با دادن وعده و وعید برای آینده به تلف کردن زمان پرداختند و در آخر به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند.

,

وی در خصوص انتخابات اخیر آمریکا گفت: دموکرات ها به گفته مقام معظم رهبری برای ما مصداق دست چدنی زیر روکش مخملی هستند؛ همانطور که مشخص شده سه وزیر کابینه بایدن یعنی وزیر خزانه داری، وزیر خارجه و وزیر دفاع هرسه صهیونیست و از یهودیان آمریکا هستند؛ این همان سه وزیری هستند که در مسائل خارجی نقش دارند و لذا مشخص است سیاست خصمانه ای در مقابل ایران خواهند داشت.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه به نظر نمی رسد کسانی که به مذاکره معتقد بودند دوباره بتوانند زمینه گفت و گو را فراهم کنند تصریح کرد: بعد از برجام مردم ما بسیار هوشیار شده اند قبل از این بخشی از افکار عمومی فریب وعده های گروهی از سارش کاران را خوردند و تصورشان این بود که سازش کاران می توانند با مذاکره از مشکلات کشور بکاهند.

,

وی ادامه داد: تجربه تلخ و پر هزینه‌ی برجام سبب شده فضایی برای طرح بحث مذاکره باقی نماند البته سازش کاران کماکان کوشش خودشان را می کنند، شعار هایشان را با رنگ و لعاب ارائه می دهند و داده های پر حجمی را به صورت بمباران تبلیغاتی آغاز می کنند تا دوباره افکار عمومی را به نفع جبهه خوشان تغییر دهند اما این بار غیر از گذشته است و مردم ما مسلما این وعده ها را تو خالی خواهند دانست. وگرنه اگر ما بخواهیم راه غلطی که رفتیم را مجددا امتحان کنیم این کاری غیر عقلانی است که مسلما مردم ما با هوشیاری از یک سوراخ دوباره گزیده نخواهند شد.

,

قناد باشی در خصوص جلسه اخیر سران قوا با مقام معظم رهبری اظهار کرد: صحبت های مقام معظم رهبری تمام بهانه هایی را که ممکن است بهانه تراشان بیاورند از میان برد آنها ممکن است بگویند راه حلی وجود ندارد اما مقام رهبری فرمودند مشخصا راه حل هایی ارائه و حتی مکتوب شده و برای حل مشکلات موجود است. بعضی ممکن است بگویند راه حل مشکلات متفاوت است و اختلاف وجود دارد در حالی که رهبر انقلاب فرمودند بین راه حل های ارائه شده از سوی مجلس، دولت، بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان اختلافی نیست.

,

وی با تاکید بر اینکه سخنان رهبری راه هر سستی را برای مسئولان بست، افزود: رهبر معظم انقلاب راه مذاکره را هم به طور کامل بستند و گفتند مذاکره راهی بود که ما غلط یا درست رفتیم و به جایی نرسیدیم پس باید راه غلبه بر تحریم ها را با جدیت تمام دنبال کنیم.

,

این کار شناس مسائل سیاسی مصاحبه را اینگونه به پایان برد: در واقع جلسه بر گزار شده با سران قوا اثبات این بود که مسئولان کم کار بهانه ای برای تعلل، سستی، اهمال کاری یا پیش کشیدن دوباره بحث مذاکره ندارند.

,

به گزارش عصر همدان با اتمام حجت رهبر معظم انقلاب و رهنمود های بی دریغ ایشان امیدواریم آستین مسئولان اینبار به جای قبول تقصیر و توجیه ها برای همت و خدمت بالا برود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه