اخبار داغ

معاون جهاد کشاورزی لرستان:

سطح باغات در اراضی شیب‌دار لرستان به ۵ هزار هکتار افزایش پیدا می‌کند

سطح باغات در اراضی شیب‌دار لرستان به ۵ هزار هکتار افزایش پیدا می‌کند
صالحیان، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: سطح باغات در اراضی شیب‌دار استان لرستان به 5 هزار هکتار افزایش می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد صالحیان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار با هدف افزایش بهره وری، اشتغال، افزایش محصول و توسعه اقتصادی چند سالی است که آغاز شده و هر ساله چندین هکتار به این سطح افزوده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۴۰ هکتار باغات در اراضی شیب دار استان ایجاد شده که محصولاتی مانند انجیر، انگور، بادام، زرشک و گل محمدی مهمترین محصولاتی هستند که در این اراضی کشت می شوند.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در سال جاری برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا هزار هکتار به سطح باغات در اراضی شیب دار اضافه شود و در مجموع سطح باغات اراضی شیب دار به بیش از پنج هزار هکتار برسد.

,

صالحیان عنوان کرد: در صورتی که جانمایی برای کشت این محصولات و همچنین رسیدگی لازم برای تولید محصول به خوبی صورت گیرد می تواند در افزایش تولید و اشتغال در این بخش موثر باشد.

,

وی با اشاره به کشت پاییزه در استان گفت: امسال برای استان سهمیه کاشت پاییزه برای ۴۷ هزار هکتار گندم آبی، ۱۹۴ هزار هکتار گندم دیم و ۱۲۷ هزار هکتار جو در نظر گرفته شد که از این سطح ۱۳۵ هزار هکتار گندم دیم و حدود ۳۷ هزار هکتار گندم آبی تاکنون کشت شده است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان خاطر نشان کرد: همچنین از ۱۲۷ هزار هکتار جو، ۱۲۰ هزار هکتار جو دیم و هفت هزار هکتار آبی بوده که تاکنون ۵۸ هزار هکتار جو دیم و چهار هزار و ۱۰۰ هکتار جو آبی کشت شده است.

,

صالحیان گفت: برداشت چغندر قند همچنان ادامه دارد اما تاکنون ۲۹۰ هزار هکتار در استان برداشت شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه