اخبار داغ

در نشست بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات کرمان به روسیه مطرح شد؛

مشکلات داخلی عامل محرومیت ایران از واردات ۵۰ میلیارد دلاری روسیه/ توجه نکردن به فرصت ها موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می شود

مشکلات داخلی عامل محرومیت ایران از واردات ۵۰ میلیارد دلاری روسیه/ توجه نکردن به فرصت ها موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می شود
سید مهدی طبیب زاده گفت: روسیه سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار واردات دارد و کشورهایی مانند ترکیه، ویتنام، چک، لهستان و هلند سهم موثری در این میزان واردات دارند اما ایران در بین ۲۰ کشور اول مبادله تجاری با روسیه قرار ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در نشست مجازی بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات کرمان به روسیه اظهار کرد: مشکلاتی مانند قوانین و مقررات مزاحم و انتقال ارز حاصل از صادرات از جمله مسائل داخلی هستند که باید برای رفع آنها تلاش بیشتر و بهتری انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با طرح این پرسش که چرا ایران در بین ۲۰ کشور اول مبادله تجاری با روسیه قرار ندارد، افزود: روسیه سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار واردات دارد و کشورهایی مانند ترکیه، ویتنام، چک، لهستان و هلند سهم موثری در این میزان واردات دارند.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان مطرح کرد: روسیه مکانیزم بازار خوبی دارد و ایران با داشتن محصولات و تولیدات مناسب و مورد نیاز روسیه، باید بتواند در این بازار گسترده به رقابت بپردازد.

,

طبیب زاده بیان کرد: اتاق کرمان محور فعالیت‌های خود را توسعه صادرات قرار داده و برای آن برنامه هایی تدوین کرده تا با کمک مجموعه های مختلف از جمله استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، میزان صادرات ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری فعلی را به رقم ۱۰ میلیارد دلار برساند.

,

وی یادآور شد: سعی شده کالاهای با قابلیت صادرات، بازارها و رقبای مختلف محصولات استان را شناسایی و استراتژی لازم را تهیه کنیم و در این راستا برگزاری نشست هایی با اتاق های بازرگانی مشترک و برقراری ارتباط هایی با رایزنان، سرکنسول ها و مسئولان سفارت های ایران در کشورهای مختلف را داشته‌ایم تا تحلیل بازار صحیحی انجام شود.

,

توجه نکردن به فرصت ها و سرمایه ها موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می شود

, توجه نکردن به فرصت ها و سرمایه ها موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می شود, توجه نکردن به فرصت ها و سرمایه ها موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می شود,

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان با اشاره به اینکه بازاریابی بین المللی ابزار مناسبی برای ارتباط مصرف کننده و تولیدکننده است، گفت: توجه نکردن به فرصت ها و سرمایه ها موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می شود.

,

در ادامه این نشست محمدعلی محمدمیرزائیان رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با تاکید بر اینکه صادرات مانند هر فعالیت دیگری نیازمند آینده نگری و ارتباط با مشتری خارجی است، ابراز کرد: تولیدات استان کرمان در محصولات کشاورزی به ویژه گوجه فرنگی، خیار و کاهو و همچنین پسته و خرما قابلیت عرضه مناسب در بازار روسیه را دارند که باید برای این کار برنامه ریزی شود.

,

وی ضمن درخواست از رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه مبنی بر در اختیار قراردادن اطلاعات تجار روسی مرتبط با ظرفیت های کرمان، افزود: فعالان اقتصادی کرمان در زمینه روش های سرمایه گذاری در روسیه و مواردی مانند تعرفه های کالایی، حق ورودی و همچنین چگونگی عضویت در اتاق مشترک ایران و روسیه نیاز به اطلاعات بیشتری دارند.

,

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه نیز تصریح کرد: اگر چه ارتباطات بانکی و سایر امکانات ما با محدودیت روبرو شده اند، اما بخش عظیمی از مشکلات ما به خودزنی های داخلی باز می گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه