اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

تاکنون 25 هزار یزدی به کرونا مبتلا شده‌اند/ لزوم ادامه‌دار بودن محدودیت‌ها تا پایان فصل سرد

تاکنون 25 هزار یزدی به کرونا مبتلا شده‌اند/ لزوم ادامه‌دار بودن محدودیت‌ها تا پایان فصل سرد
سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 25 هزار یزدی به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: محدودیت‌ها به نحوی تا انتهای فصل سرد ادامه داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان یزد، 25 هزار و 126 نفر تا روز گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: از این تعداد، 17 هزار و 491 نفر تاکنون مبتلای سرپایی و 7 هزار و 635 نفر هم در بیمارستان‌های استان یزد بستری شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد به وضعیت کنونی بستری‌های کرونایی در سطح استان اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر 686 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 160 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در حال دریافت خدمات هستند.

,

وی به تعداد فوتی‌های کرونایی در استان یزد طی یک هفته اخیر اشاره کرد و افزود: از شنبه هفته پیش تا روز گذشته، 97 نفر در سطح استان یزد به علت ابتلا به کرونا فوت‌شده‌اند.

,

سلمانی از روند کاهشی بستری‌های کرونا در استان یزد خبر داد و گفت: هم‌اکنون که شاهد کاهش آمار بستری‌های در استان هستیم که امیدواریم این روند طی هفته‌های آینده نیز ادامه‌دار باشد و شهروندان عزیز هم به‌مانند گذشته در رعایت کامل پروتکل‌ها دقت نظر بیشتری داشته باشند.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه نظر دانشگاه علوم پزشکی در خصوص محدودیت‌ها این است که به نحوی این محدودیت‌ها تا فصل سرد ادامه داشته باشد، اعلام کرد: هر زمان محدودیت‌ها کاهش یابد، به علت اینکه در فصل سرد به خاطر عدم وجود تهویه مناسب در منازل یا محل کار، با یک تجمع کوچک بازهم شاهد روند روبه رشد آمار بستری‌های و متعاقباً افزایش فوتی‌ها خواهیم بود.

,

وی افزود: محدودیت‌ها به نحوی تا انتهای فصل سرد ادامه داشته باشد و به شکلی باشد که شرایط از سوی شهروندان عادی انگاری نباشد و احساس کنند که این بیماری از بین رفته است.

,

سلمانی میزان رعایت پروتکل‌ها در استان یزد را 80 درصد اعلام کرد و گفت: تقاضای ما از مردم این است که میزان رعایت پروتکل‌ها به همین شکل ادامه‌دار باشد و با روند کاهشی بیماران شاهد کاهش رعایت موارد بهداشتی نباشیم.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر اینکه محدودیت تردد از ساعت 21 شب بسیار مناسب است اذعان داشت: با این کار می‌توان از دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی جلوگیری کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه