اخبار داغ

حسن هانی زاده:

سیاست کلان آمریکا مبتنی بر حفظ امنیت پایدار رژیم صهیونیستی است/ نباید با مذاکره به آمریکا امتیاز داد

سیاست کلان آمریکا مبتنی بر حفظ امنیت پایدار رژیم صهیونیستی است/ نباید با مذاکره به آمریکا امتیاز داد
کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با بیان اینکه سیاست کلان آمریکا مبتنی بر حفظ امنیت پایدار رژیم صهیونیستی است، گفت: با تغییر چهره های سیاسی در این کشور تغییری در سیاست کلان آمریکا ایجاد نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده، کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با پیوند سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و حوزه اقتصاد داخلی کشور اظهار کرد: برخی از جریان های سیاسی درون حاکمیت، اقتصاد ایران را به خارج از کشور گره زدند که این امر باعث بروز مشکلاتی در حوزه اقتصادی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

امید باطل برخی در کشور به مذاکره با امریکا در جهت حل مشکلات اقتصادی

, امید باطل برخی در کشور به مذاکره با امریکا در جهت حل مشکلات اقتصادی,

وی با بیان اینکه عده‌ای از جریان‌های داخل کشور به تغییرات سیاسی آمریکا در جهت مذاکره با این کشور چشم امید دوخته اند گفت: برخی در کشور امیدوارند که با شکست دونالد ترامپ در انتخابات امریکا، از طریق مذاکره با این کشور مشکلات اقتصادی ایران حل خواهد شد.

,

تأکید رهبرمعظم انقلاب بر عدم پیوند اقتصاد داخلی ایران با مذاکرات هسته ای

, تأکید رهبرمعظم انقلاب بر عدم پیوند اقتصاد داخلی ایران با مذاکرات هسته ای,

هانی زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدای شروع مذاکرات ایران با کشورهای ۵+۱ بر اقتصاد داخلی و عدم پیوند اقتصاد داخلی ایران با مذاکرات هسته ای تاکید داشتند افزود: بسیاری از مشکلات داخلی کشور بویژه در حوزه اقتصاد، تورم و گرانی ها با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، امکانات بومی و توان داخلی حل می شود.

,

ترامپ با خروج از برجام بیش از ۳۰۰ تحریم‌ سنگین و فلج‌کننده علیه موسسات و شخصیت‌های ایران اعمال کرد

, ترامپ با خروج از برجام بیش از ۳۰۰ تحریم‌ سنگین و فلج‌کننده علیه موسسات و شخصیت‌های ایران اعمال کرد,

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با اشاره به تحریم های سنگین دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا علیه ایران، بیان کرد: ترامپ در طول دو سال گذشته از سال ۲۰۱۸ همزمان با خروج از برجام بیش از ۳۰۰ مورد تحریم‌های سنگین و فلج‌کننده علیه موسسات و شخصیت‌های ایران اعمال کرد.

,

تغییر چهره های سیاسی تغییری در سیاست کلان امریکا ایجاد نمی کند

, تغییر چهره های سیاسی تغییری در سیاست کلان امریکا ایجاد نمی کند,

هانی زاده تصریح کرد: این طرز تفکر یک گمانه زنی اشتباه است، چون سیاست کلان آمریکا مبتنی بر حفظ امنیت پایدار رژیم صهیونیستی است و با تغییر چهره های سیاسی در این کشور تغییری در سیاست کلان آمریکا ایجاد نمی شود، از طرفی دیگر این نوع سیاست آمریکا در تقابل با نفوذ ایران در منطقه و محور مقاومت است.

,

غرب هیچگاه تابع قوانین بین المللی نیست

, غرب هیچگاه تابع قوانین بین المللی نیست,

وی با بیان اینکه مذاکرات احتمالی ایران با غرب نباید شامل حوزه‌های امنیتی و دفاعی و نظامی باشد افزود: سیاست دیپلماسی و دولت باید بر اقتصاد درون زا باشد و چهارچوب مذاکره کاملا مشخص و شفاف باشد هرچند که مذاکرات ایران با غرب سالها به طول انجامیده و بارها ثابت شده است که غرب هیچگاه تابع قوانین بین المللی نیست.

,

حکم فرمایی قانون جنگل بر روابط بین‌المللی

, حکم فرمایی قانون جنگل بر روابط بین‌المللی,

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل خاطرنشان کرد: در حال حاضر رابطه ایران با جامعه جهانی رابطه منصفانه ای نیست و قانون جنگل بر روابط بین‌المللی حاکم است.

,

وی با بیان اینکه صدام حسین و دونالد ترامپ هیچ کدام تابع قوانین بین المللی نبودند افزود: صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق در سال ۱۳۵۹ قرارداد الجزایر را به صورت یکجانبه لغو و یک جنگ‌ ظالمانه ۸ ساله بر ایران تحمیل کرد و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در سال ۲۰۱۸ از توافقنامه بین المللی برجام خارج شد و بیش از ۳۰۰ مورد تحریم علیه ایران اعمال کرد.

,

 مذاکره منطقی نیست

,  مذاکره منطقی نیست,

هانی زاده با اشاره به عدم پایبندی امریکا در طی دو قرن اخیر نسبت به تعهدات خود به ایران گفت: برخی جریان های داخلی کشور به دلیل احتمال حمله آمریکا به کشور و افزایش تحریم‌های آمریکا موافق مذاکره هستند در صورتیکه هیچ تحریم و چیز دیگری باقی نمانده که امریکا علیه ایران انجام دهد‌ و موضوع مذاکره منطقی به نظر نمی آید.

,

کاهش توان نظامی و افزایش امتیاز گیری از ایران در دستور کار تیم جو بایدن

, کاهش توان نظامی و افزایش امتیاز گیری از ایران در دستور کار تیم جو بایدن,

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با تاکید بر اینکه با مذاکره نباید به آمریکا امتیاز داد بیان کرد: هنوز کابینه جو بایدن تشکیل نشده است که موضوع کاهش توان نظامی ایران و افزایش امتیاز گیری از ایران در دستور کار تیم جو بایدن قرار گرفته است.

,

آمریکا از طریق مذاکره بدنبال وقت کشی، باقی گذاشتن تحریم‌ها و اجرای سیاست نفت مقابل غذاست

, آمریکا از طریق مذاکره بدنبال وقت کشی، باقی گذاشتن تحریم‌ها و اجرای سیاست نفت مقابل غذاست,

وی ادامه داد: نگاه به مذاکره در تیم جو بایدن و هم در داخل کشور وجود دارد در صورتیکه امریکا از طریق مذاکره بدنبال وقت کشی و همچنین باقی گذاشتن تحریم‌ها است و قصد دارد سیاست نفت مقابل غذایی که در مورد عراق اعمال کرد را در ایران اجرا کند در صورتیکه رهبرمعظم انقلاب هیچگاه اجازه چنین تعامل تحقیرآمیزی را نسبت به ملت ایران نمیدهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه