اخبار داغ

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان:

معدن‌داران مسئول احیاء معادن شدند

معدن‌داران مسئول احیاء معادن شدند
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان در مورد احیای معادن در استان گفت: براساس اصلاح ماده 25 قانون مربوط به فعالیت‌های معدنی دارندگان پروانه‌های بهره‌برداری کار احیای معادن را خودشان انجام می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به علت ضعف اکتشفات معدنی به صورت زیرزمینی در استان زنجان اظهار کرد: این ضعف تنها مختص استان زنجان نیست نیز در کشور در این بخش ضعف داریم و علت آن نیز به نبود ماشین آلات به روز برای استخراج‌های تونلی برمی‌گردد و همچنین این روند هزینه بر است و معدنکاران تمایلی برای فعالیت به این روش ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی در مورد خروج مواد معدنی به صورت خام از استان زنجان ابراز کرد: همه خاک‌های صنعتی به صورت خام از استان زنجان خارج می‌شود.

,

رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه در استان زنجان هیچ کارخانه‌ فرآوری خاک‌های صنعتی وجود ندارد افزود: ظرفیت خوبی در این حوزه وجود دارد و می‌توانیم سرمایه‌گذار در این بخش جذب کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه تناژ خاک‌های صنعتی که از استان زنجان به صورت خام خارج می‌شود بسیار بالا است افزود: میزان خاک‌های صنعتی استخراج شده از استان زنجان 15 الی 20 درصد کل مواد معدنی استخراجی استان را شامل می‌شود.

,

کشاورزی با تاکید براینکه متاسفانه روند جذب سرمایه‌گذار صنعتی در حوزه صنایع معدنی در استان بسیار ضعیف است ابراز کرد: برخلاف این موضوع همه مواد معدنی آهنگی استخراج شده در داخل استان فرآوری می‌شود.

,

وی با تاکید براینکه زنجیره فرآوری آهن در استان زنجان تکمیل شده است و مواد استخراجی استان نیز نمی‌تواند نیاز واحدهای فرآوری سنگ‌های آهنی را تامین کند ابراز کرد: نیاز به واردات مواد آهنی از سایر استانها به استان زنجان وجود دارد.

,

رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان زنجان در مورد احیای معادن در استان زنجان ابراز کرد: براساس اصلاح ماده 25 قانون مربوط به فعالیت‌های معدنی دارندگان پروانه‌های بهره‌برداری کار احیای معادن را خودشان انجام می‌دهند.

,

وی خاطر نشان کرد: کار احیای معادن با نظارت استاندار، شورای برنامه ریزی شهرستان، سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه