اخبار داغ

مسئول شبکه بهداشت شهرستان پاوه:

موارد بیماری ایدز در شهرستان پاوه بیشتر از موارد تشخیص داده شده است

موارد بیماری ایدز در شهرستان پاوه بیشتر از موارد تشخیص داده شده است
کیوان سامیان گفت: در شهرستان پاوه موارد بیماری ایدز شناسایی شده است که تحت درمان می باشند و همانند کشور موارد بیماری در شهرستان بیشتر از موارد تشخیص داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیوان سامیان  در گفتگو با خبرنگار هزارماسوله اظهار داشت: ایدز یک نوع بیماری ویروسی است که باعث نقص سیستم ایمنی می شود، بیماری مخصوص انسان است و در حیوانات و سایر موجودات زنده تاکنون گزارش نشده است.

 مسئول شبکه بهداشت شهرستان پاوه افزود: براساس وب سایت مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری (cdc) افراد مبتلا بهHIV از لحاظ ابتلا به بیماری کرونا هیچ تفاوتی با افراد سالم ندارند ولی در افراد مبتلا به ایدز که داروی ایدز مصرف نمی کنند و یا یک نوع گلبول سفید (cd4) پایین دارند احتمال ابتلا به نوع شدیدکوید۱۹ بیشتر است.

 وی گفت: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت از ابتدای اپیدمی تا پایان سال۲۰۱۹ تقریبا" ۷۵ میلیون نفر مبتلا وجود داشته است.در شهرستان پاوه موارد بیماری شناسایی شده است که تحت درمان هتند و همانند کشور موارد بیماری در شهرستان بیشتر از موارد تشخیص داده شده است.

 وی گفت:بیماری از طریق برقراری تماس جنسی(با همجنس یا جنس مخالف) مشروط بر اینکه یکی از طرفین آلوده به ویروس ایدز باشد. استفاده از خون و فراوردهای خونی آلوده و همچنین استفاده از ابزار آلوده(مانند وسایل جراحی -دندانپزشکی-آزمایشگاهی-آرایشگاه) سرسوزن آلوده ، ابزار خالکوبی ،حجامت ، ختنه.مادر آلوده به کودک(قبل از زایمان -حین وبعد از زایمان و از طریق شیر مادر آلوده) منتقل می شود.

 سامیان با بان اینکه شعار امسال: همبستگی جهانی،مسئولیت مشترک است، گفت: بیماری ایدز مانند همه بیماری هاست و مشکل اصلی در این بیماری عدم شناسایی بیماران مبتلابهHIV است،

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزارماسوله,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی در پایان گفت: با توجه به پیشرفتهای علمی درباره تشخیص و درمان ایدز دیگر یک بیماری کشنده و لاعلاج نیست افراد مبتلا با شروع درمان و مصرف دارو بعد از مدتی تعداد ویروس در بدنشان به قدری کاهش پیدا می کند که دیگر ناقل این بیماری نیست.همچنین کیتهای رپید(تست تشخیص سریع بیماری)در اختیار مراکز بهداشتی درمانی قرارگرفته که برای افرادیکه رفتار پرخطر دارند ومادران باردار بصورت رایگان و محرمانه انجام می گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه