اخبار داغ

فدراسیون فوتبال جایی نیست که هر کس بخواهد وارد شود؛

کفاشیان: به‌دنبال ریاست فدراسیون فوتبال نیستم/ بازنشسته‌ها نمی‌توانند کاندید ریاست شوند

کفاشیان: به‌دنبال ریاست فدراسیون فوتبال نیستم/ بازنشسته‌ها نمی‌توانند کاندید ریاست شوند
نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای ریاست، دبیرکلی و خزانه‌داری فدراسیون فوتبال با توجه به اینکه شغل محسوب می‌شود، حضور بازنشسته‌ها ممنوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کفاشیان، رئیس پیشین و نایب رئیس کنونی فدراسیون فوتبال در تشریح جزئیات اصلاح اساسنامه در مجمع عمومی فدراسیون اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده خارج از تهران هستم از طریق وبینار در جلسه حضور داشتم. مهمترین تغییرات هنوز صورت نگرفته است و فدراسیون یک سال وقت دارد که بعد از انتخابات هیئت رئیسه، اساسنامه فدراسیون را به صورت غیرانتفاعی و مستقل حفظ کند. این مهمترین تغییر برای فدراسیون فوتبال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حدود ۱۳ سال قبل که بنده هم به عنوان رئیس فدراسیون مشغول به کار شدم اساسنامه این طور نوشته شد و ما هم با همین فرمان کار را به دست  گرفتیم و جلو رفتیم؛ اما بعد متوجه شدیم که این مصوبه مجلس و دولت را هم می‌خواهد. در نهایت ایرادهای بسیار زیادی گرفته شد. اینبار خود فدراسیون پافشاری کرد که این کار باید انجام شود، اما چون زمانی بود که فدراسیون در حال انتقالی بود و با سرپرستی اداره می شد این مهلت را گذاشت که بعد از یک سال از انتخابات این کار انجام شود. 

,
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افزود: تغییرات جزئی در اساسنامه داده شد؛ از جمله اینکه اعضای مجمع تعدادش بیشتر شد. یکسری لیگ های دیگر هم به این قضیه پیوستند و یک مقدار شرایط ورود به فوتبال و مدیریت آن تسهیل شد. هر کسی که سابقه مدیریتی ورزشی خیلی کوتاه در هر رشته ورزشی داشته باشد، می تواند کاندید شود؛ ولی قطعاً کسانی که رای میدهند معیارها و فاکتورهای را برای خود خواهند داشت. اینکه آن شخص در ورزش صاحب توان باشد و بتواند کار را خوب  پیش ببرد. 
,
 
,
کفاشیان در گفت‌وگو با رادیو ورزش تأکید کرد: فدراسیون فوتبال جایی نیست که هر کس از هر جایی وارد آنجا داده شود و بتواند اداره کند. در واقع یک فرد با تجربه و توانمند می خواهد که به فوتبال هم فکر کند.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که آیا  حذف شرط مدرک تحصیلی برای انتخاب رئیس فدراسیون کار درستی بود، گفت: بله شرط مدارک تحصیلی را حذف کرده‌اند و جای آن سابقه ورزشی را در نظر گرفته اند. به نظرم این تصمیم اشتباه است و تحصیلات در مدیریت بسیار کمک می کند؛ البته کسانی هم داشتیم که تحصیلاتشان پایین بوده و مدیریت خوبی داشته اند؛ اما با این حال باید حداقل ها باشد. قانون اکثر کشورها اینطور است که فرد باید تحصیلاتی داشته باشد. به نظرم اینها مواردی است که در اساسنامه می تواند اصلاح شود و مشکلی وجود ندارد.
,
 
,
کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا خود شما هم تصمیم دارید نامزد شوید یا خیر، تصریح کرد: خیر بنده قصدی برای کاندید شدن ندارم.
,
 
,
نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال درباره کاندید شدن بازنشستگان گفت: محدودیت سنی از فدراسیون فوتبال برداشت شده و بازنشستگان می توانند کاندید شوند؛ ولی برای ریاست، دبیرکل و خزانه‌دار با توجه به اینکه شغل محسوب می شود و فعلاً فدراسیون یک نهاد عمومی غیردولتی است، بازنشستگان تا زمانی که قانون تغییر نکند، نمی‌توانند در این پست قرار بگیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه