اخبار داغ

از ورزش همگانی غافل شده‌ایم؛

فروردین: دست‌فروشی یک قهرمان ملی جای نگرانی دارد/ حق قانونی ورزش را از بودجه ۱۴۰۰ می‌گیریم

فروردین: دست‌فروشی یک قهرمان ملی جای نگرانی دارد/ حق قانونی ورزش را از بودجه ۱۴۰۰ می‌گیریم
رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: امروز واقعا جای نگرانی است که یک قهرمان جهان بخواهد در کشورمان دست فروشی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص کارهایی که در دستور کار این فراکسیون قرار دارد تا وضعیت ورزش و ورزشکاران بهبود پیدا کند؛ اظهار کرد: این نوید را به تمام ورزشی ها می دهم که نظام جامع ورزش را پیگیری می کنیم و از دولت خواسته ایم که لایحه خود را به مجلس تقدیم کنند تا نظارت نمایندگان مجلس بر آن اعمال شود تا ان شاءالله نظام جامع باشگاه داری را در مجلس یازدهم مصوب کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه اظهاراتش افزود: پیش نویس آن را هفته قبل از وزارت خانه خواستیم و تحویل دادند. این هفته به کمک مرکز پژوهش ها مطالعاتی را روی آن انجام می دهیم و به سرعت در دستورکار قرار می گذاریم تا چند روز آینده که بودجه به مجلس می آید بتوانیم حق قانونی ورزش را از بودجه ۱۴۰۰ بگیریم تا دین جامعه ورزش بر گردن خانه ملت ادا شود.

,
رئیس فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه اختصاصی سال آینده که به دلیل برگزاری المپیک سال پرهزینه ای خواهد بود نیز توضیح داد: کشور ما و تمام دنیا درگیر کرونا است. آمارها نشان می دهد هر ۴ دقیقه یک نفر بر اثر کرونا فوت می کند و این در حالی است که ما از ورزش همگانی غافل شده ایم. ما در اثر کم تحرکی دچار چربی خون، قند خون و عوارض مختلف ناشی از آن می شویم و هر یک دقیقه یک نفر به این دلیل فوت می کند. متاسفانه این موضوع دیده نمی شود. جامعه امروز ما نیاز دارد به بحث ورزش بصورت ملی نگاه کند. بودجه ورزش نباید کمتر از بودجه وزارت بهداشت باشد. تاکید می کنم پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.
,
 
,
وی ادامه داد: از طرفی اگر بخواهیم در بعد قهرمانی سندهای افتخار کشورمان را رو کنیم؛ ورزش سهم بسزایی در افتخارآفرینی دارد. قهرمانان ورزشی ما امروز دیده نشده اند و به حقوق واقعی شان دست پیدا نکرده اند. امروز واقعا جای نگرانی است که یک قهرمان جهان بخواهد در کشورمان دست فروشی کند. ما این رسالت و ماموریت را داریم و وظیه خودمان می دانیم که از حقوق مربیان، قهرمانان و بازنشستگان ورزشی دفاع کنیم. در مجلس یازدهم عزم جدی داریم که بصورت قانونی از حقوق این عزیزان دفاع کنیم.
,
 
,
فروردین در گفتگو با برنامه «ورزش و جامعه» رادیو ورزش تصریح کرد: مطمئن باشید و من این قول را به شما می دهم که اتفاقات خوبی در مجلس یازدهم در جهت حمایت از ورزش کشور خواهد افتاد. البته به کمک و حمایت رسانه رادیو ورزش و تجربه ای که آن به عنوان اصحاب رسانه و جامعه علمی ورزش کشور دارد نیاز داریم تا با همفکری هم قانون قوی را در مجلس در جهت حمایت از ورزش کشور مصوب کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه