اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی مازندران اعلام کرد؛

تایید مرگ تعدادی پرنده زمستان‌گذران در تالاب ازباران فریدونکنار

تایید مرگ تعدادی پرنده زمستان‌گذران در تالاب ازباران فریدونکنار
حسین رضوانی گفت: مرگ تعدادی پرنده زمستان گذران را بر اثر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب ازباران فریدونکنار تایید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین رضوانی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به تلف شدن چندین پرنده زمستان گذران در برخی تالاب‌های استان، گفت: پس از مشاهده کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب ازباران فریدونکنار نمونه‌ها برای آزمایش به سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد.

وی افزود: این سازمان مرگ تعدادی پرنده زمستان گذران را بر اثر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب ازباران فریدونکنار تایید کرد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با تاکید بر اینکه پرندگان وحشی مهاجر که هم اکنون در تالاب‌های استان زمستان گذارنی می‌کنند، می‌توانند بعنوان مخزن و ناقل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشند، گفت: اقدامات مرتبط با مهار و مختومه کردن این بیماری در منطقه انجام شد.

رضوانی با تاکید بر اینکه پرندگان وحشی مهاجر که هم اکنون در تالاب های استان زمستان گذارنی می کنند، می‌توانند بعنوان مخزن و ناقل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشند ، از مردم خواست تا برای حفظ سلامتی خود و خانواده از شکار و یا خرید و فروش آنان جدا پرهیز کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران از روستائیانی که در اطراف تالاب های زیستگاه پرندگان مهاجر زندگی می کنند خواست تا در صورت نگهداری طیور بومی ضمن حصارکشی و محصور کردن این پرندگان در منزل ، مکان نگهداری را مسقف نمایند و از نگهداری توامان پرندگان آبزی نظیر اردک و غاز در کنار سایر ماکیان خودداری کنند.

وی در ادمه از روستائیان خواست تا ضمن همکاری با ماموران دامپزشکی و توجه به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی از خرید و فروش انواع ماکیان از افراد دوره گرد و دستفروش جداً پرهیز کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه