اخبار داغ

با رای نمایندگان صورت گرفت؛

تصمیم گیری درباره نمایندگان جدیدالورود در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس

تصمیم گیری درباره نمایندگان جدیدالورود در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) طرح اصلاح آئین نامه داخلی برای عضویت نمایندگان جدید الورود در کمیسیون‌های را برای بررسی های بیشتر به این کمیسیون ارجاع دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 9 آذر) مجلس و در جریان رسیدگی به طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 38 قانون آیین نامه داخلی با ارجاع این طرح به کمیسیون آئین نامه به منظور بررسی‌‌های بیشتر موافقت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

براساس مصوبه کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس مقرر شده بود؛ 8 نماینده جدید الورود مجلس با شرط کسب امتیاز بیشتر از آخرین نفر عضو کمیسیون های تخصصی مجلس امکان عضویت در این کمیسیون ها را داشته باشند که این مصوبه در صحن علنی گذشته مجلس حائز رأی نمایندگان نشد که امروز براساس ماده 130 قانون آئین نامه داخلی، با ارجاع مجدد آن به کمیسیون جهت بررسی بیشتر موافقت شد.

,

در ماده 130 قانون آئین نامه داخلی مجلس آمده است؛ اگر طرحى مورد تصویب مجلس یا کمیسیون‏هاى موضوع اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسى واقع نشد بدون تغییر اساسى تا شش ماه دیگر نمى‏ توان آن را مجدداً به مجلس پیشنهاد نمود مگر با تقاضاى کتبى پنجاه نفر نماینده و تصویب مجلس.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه