اخبار داغ

کوه، دانشکده ای برای ساخت یک انسان سخت کوش و متواضع؛

کوهنورد تویسرکانی، دایره المعارفی برای شناخت مسیر کوه های ایران/۵۰ سال تجربه کوهنوردی؛ فکر کردن به قله ممنوع، از مسیر لذت ببرید

کوهنورد تویسرکانی، دایره المعارفی برای شناخت مسیر کوه های ایران/۵۰ سال تجربه کوهنوردی؛ فکر کردن به قله ممنوع، از مسیر لذت ببرید
ابوالقاسم معافی کوهنورد تویسرکانی که همنوردانش او را به عنوان دایره المعارفی برای شناخت مسیر کوه های ایران می شناسند، با ۵۰ ساله تجربه کوهنوردی، کوه را دانشکده ای برای ساخت یک انسان سخت کوش، فداکار و متواضع می داند و می گوید در زندگی به قله فکر نکنید، از مسیر لذت ببرید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ کوهنوردی یکی از ورزش های بی نظیر است که راه و رسم کار گروهی را به ما می آموزد.گاهی در میانه راه ممکن است یکی از کوهنوردان خسته شود و سایرین به احترام او متوقف شوند و گاهی دیگر آن کوهنورد به دوست خود آب یا مواد غذایی را که آورده به همراهان خود می دهد، تا همه با هم به مسیر خود تا صعود به قله ادامه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

کوهنوردی یک تمرین زندگی برای کسب تجربه، صبوری، استقامت، با هم بودن، وحدت و البته یک صدایی است، چرا که نمی شود مغرورانه راهی را بدون شناخت تا قله انتخاب کرد و تنها گفت حرف من درست است و بس. تک نوردی در این جا معنایی ندارد.

,

به تازگی به همت کوهنوردان تویسرکانی و اداره ورزش و جوانان این شهرستان مشخص شد که قله کوبری در این شهرستان بلندترین قله الوند است و این مسئله با پیگیری ها مفتح و استعلام سازمان نقشه برداری کشور به سرانجام رسید.

,

تا جایی که این سازمان اعلام کرد: “قله کوبری در تویسرکان به عنوان مرتفع ترین قله و بام جدید استان همدان معرفی شده، بنابراین کوهنوردان کشور برای ثبت نام خود در پروژه سیمرغ کوه های ایران باید فاتح کوبری هم شوند و این گونه تحولی نو در صنعت گردشگری کوهستان رخ می دهد.”

,

از این رو بر آن شدیم تا با همکاری باشگاه کوهنوردی فاطمیون تویسرکان به به معرفی پیشکسوتان کوهنوردی شهرستان بپردازیم تا دین خود به آنان را ادا کنیم.

,

۷ سالگی؛ آغاز کوهپیمایی یک کوهنورد تویسرکانی

, ۷ سالگی؛ آغاز کوهپیمایی یک کوهنورد تویسرکانی, ۷ سالگی؛ آغاز کوهپیمایی یک کوهنورد تویسرکانی,

ابوالقاسم معافی یکی از این کوهنوردان شهر طلای سبز است، سال تولد خود را ۱۳۳۴ اعلام می کند و نخستین خاطره او از از این ورزش زیبا باز می گردد به هفت سالگی اش، که با پدر خود به کوهپیمایی دارستان رفته بود.

,

او کم کم به صورت گروهی و در جمع خانواده و دوستان خود به این ورزش ادامه می دهد تا آن که علاقه اش به کوهنودری بیشتر و بیشتر می شود و سال ۱۳۵۲ در سن ۱۸ سالگی به صورت تخصصی و حرفه ای کوهنوردی و سنگ نوردی فرا می گیرد.

,

معافی می گوید: اوایل صعود به کوه هایی با ارتفاع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر را با وجود نبود امکانات و نگذراندن دوره های تخصصی انجام می داده و باید و نبایدهای این رشته ورزشی را به صورت تجربی آموخته است.

,

۵۰ سال تجربه کوهنوردی؛ به قله فکر نکنید، از مسیر لذت ببرید

, ۵۰ سال تجربه کوهنوردی؛ به قله فکر نکنید، از مسیر لذت ببرید, ۵۰ سال تجربه کوهنوردی؛ به قله فکر نکنید، از مسیر لذت ببرید,

او رزمنده دوران دفاع مقدس نیز هست، آنجا که از تجربه کوهنوردی که در ارتفاعات بازی دراز و تنگه چهارزبر در عملیات مرصاد همگام با سایر رزمندگانی که از جان خود گذشتند، منافقین کوردل را زمین گیر کردند.

,

این پیشکسوت عرصه کوهنوردی امروز ۵۰ سال تجربه کوهنوردی خود را در اختیار علاقه مندان به این ورزش قرار می دهد و عنوان می کند: در کوه با چشمانی باز حرکت کنید، تنها به قله فکر نکنید، از مسیر لذت ببرید و تمامی موانع مسیر و راه بازگشت را بازگشت را به خاطر بسپارید.

,

کوه دانشکده ای برای ساخت یک انسان سخت کوش، فداکار و متواضع

, کوه دانشکده ای برای ساخت یک انسان سخت کوش، فداکار و متواضع, کوه دانشکده ای برای ساخت یک انسان سخت کوش، فداکار و متواضع,

معافی، در حالی که صعودهای بسیار زیادی به دماوند، سبلان، تفتان و دیگر قله های کشورمان داشته، اما کوهنوردی را برای خود ثبت رکورد در تعداد قله های صعود کرده نمی داند و معنا نمی کند، بلکه معتقد است؛ کوهنوردی ورزشی رقابتی و برای کسب مدال و رسیدن به پیروزی نیست.

,

او تأکید دارد که کوهنوردی ورزشی گروهی است و لازمه آن ایثار، فداکاری، حس نوع دوستی و یادگیری مهارت ها برای زندگی بهتر در شرایط سخت و طاقت فرسا است و کوه را به دانشکده ای برای ساخت یک انسان سخت کوش، مبارز، فداکار، متواضع و مهربان تشبیه می کند.

,

این پیشکسوت عرصه کوهنوردی چندین دوره هم ریاست هیئت کوهنوردی شهرستان را عهده دار بوده و قدم های استوار او برای ساخت پناهگاه الغدیر تویسرکان بر کسی پوشیده نیست.

,

کوهنورد تویسرکانی دایره المعارفی برای شناخت مسیر کوه های ایران

, کوهنورد تویسرکانی دایره المعارفی برای شناخت مسیر کوه های ایران, کوهنورد تویسرکانی دایره المعارفی برای شناخت مسیر کوه های ایران,

معافی کارمند شبکه بهداشت و درمان هم بوده و از این رو در یاری رساندن به همنوردان در مسیر رسیدن به قله همیشه دستی توانا داشته است.

,

دوستان و هم نوردانش معافی را به عنوان دایره المعارفی برای شناخت مسیر کوه های ایران می شناسند.

,

به گزارش عصر همدان؛ زمانی که با کوهنوردان به گفت و می نشینیم، استقامت و استواریشان در لحظه لحظه های زندگیشان به وضوح مشخص است و این نکته سنجی در کلام و رفتار آنان قابل تقدیر.آنان با ورزش کوهنوردی خود، زندگی می آموزند و تدریس می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه