اخبار داغ

مدگرایی تا کجا؛

۹/۹/۹۹؛ تاریخ تولدی لاکچری که ارمغان آن مرگ مادر و آسم کودک است/ سزارین‌های مناسبتی زنان را به دام ویروس کرونا می اندازد

۹/۹/۹۹؛ تاریخ تولدی لاکچری که ارمغان آن مرگ مادر و آسم کودک است/ سزارین‌های مناسبتی زنان را به دام ویروس کرونا می اندازد
بسیاری از مادران نمی دانند با درخواست هایی مبنی بر تاخیر در زمان سزارین یا جلو انداختن تاریخ فرزندآوری چه آسیب هایی را بر سر کودکشان می آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، ماجرای تاریخ های خاص تولد چند سالی است که مد شده و اولین بار از 8/8/88 شروع شد و در ذهن بسیاری از زنان جای گرفت، ماجرا به اینجا ختم نشد و به دیزاین اتاق کودک، آتلیه و دیگر موارد هم رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
جشن و خرید کیک برای تعیین جنسیت بچه و مسائلی از این دست موانعی هستند که سد راه فرزند آوری در نسل جوان می شود، گویا اصل موضوع فراموش شده و زمانی که کودک متوجه می شود به تاریخ تولد و لباسش اهمیت داده اند به ظواهر و زندگی لاکچری خو گرفته و اخلاق، ادب و انسانیت را کنار می گذارد.
,
 
,
جالب است خانم ها بدانند کشورهای اروپایی که برای انها در بسیاری از موارد الگو شده سزارین بسیار کم مورد توجه زنان خواهد بود و غالب زایمان ها طبیعی است، معمولا انتخاب نحوه فرزند آوری و روز تولد به انتخاب خانواده ها نیست و روند عادی خود را دنبال می کند.
,
 
,
فارغ از آنچه نجار متخصص زایمان در بالا به آن اشاره کرد، بررسی سنوات گذشته نشان می دهد متاسفانه زنان از سرازین های زورکی استقبال می کنند تا بر خلاف آنچه قانون طبیعت است فرزندشان را در تارخی معین به دنیا بیاورند.
,
 
,
بر اساس آمارهای اعلام شده در تاریخ 8/8/88 چهار هزار و 195 نوزاد، در تاریخ 5/5/95 شش هزار و 13 نوزاد، در تاریخ 6/6/96 پنج هزار و680 نوزاد، در تاریخ 7/7/97 دو هزار 187 نوزاد و در تاریخ 8/8/98 پنج هزار و 242 نوزاد در کشور متولد شده اند.
,
 
,
بسیاری از مادران نمی دانند با درخواست هایی مبنی بر تاخیر در زمان سزارین یا جلو انداختن تاریخ فرزندآوری چه آسیب هایی را بر سر کودکشان می آورند، در حالی که شیرین نیرو منش متخصص زنان و زایمان پارگی رحم، نارس بودن ریه نوزاد، وزن کم و مشکلات تنفسی را از مهم ترین و بدترین عوارض دستکاری در زمان فرزندآوری می داند.
,
 
,
همچنین رئیس سازمان سلامت زنان وزارت بهداشت درباره پیامد سزارین های انتخابی در تاریخ های مناسبتی می گوید؛ متاسفانه در زمان پاندمی ویروس با توجه به اینکه مادران باردار بی علامت هستند و مشخص نیست کرونا دارند یا خیر، به دلیل مداخله های تهاجمی و جراحی بی مورد،کرونا در این افراد شعله ور می شود.
,
 
,
سزارین های مناسبتی علاوه بر اینکه جان مادر را به خطر می اندازد باعث آسیب های جنینی و نوزادی خواهد شد و بستری شدن مادر در آی سی یو در شرایط کرونا و استفاده از دستگاه های تنفسی کمکی، مرگ مادر و بستری شدن نوزادان را به همراه دارد. 
,
 
,
بر اساس اعلام  اعظم الملوک ساق، مدرس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نوزادان که با تولد نارس به دنیا می آیند معمولا مشکل شبکیه چشم پیدا کرده و نیاز به عمل جراحی پیدا می کنند،  بیش فعالی معضل دیگری است که والدین در سال های آینده با کودکشان پیدا خواهند کرد.
,
 
,
برخی از نوزادانی که نارس متولد می شوند به دلیل عدم تکامل مغز در یادگیری با مشکل مواجه می شوند و در بزرگسالی با آسم و مشکلات ریوی دست و پنجه نرم می کنند، این در حالی است که یک نوزاد کامل و طبیعی باید بالای ۳۷ هفته یا ۴۰ هفتگی در فضای رحم زندگی کند و اگر زودتر از ۳۷ هفته به دنیا بیایید نارس است.
,
 
,
سیل تقاضا برای ثبت تاریخ تولد لاکچری برای امروز در حالی در کشور وجود دارد که محمدعلی رفیع پور مدیر کل ثبت احوال استان البرز می گوید؛ نباید والدین انتظار داشته باشند ثبت احوال تاریخی متغایر با گواهی بیمارستان در شناسنامه درج کند.  
,
 
,
کسی که  پنجم آذر متولد شده امکان اینکه تاریخ تولدش درشناسنامه ۹/۹/۹۹ ثبت شود وجود ندارد ولی این امکان وجود دارد نوزادانی که از اول تا پانزدهم این ماه به دنیا آمده‌اند تاریخ ثبت و صدور شناسنامه شان رند شود.
,
 
,
ختم کلام...
,
 
,
حال باید دید مادرانی که چشم به ارقام رند تقویم دوخته اند سلامتی نوزادشان را انتخاب می کنند یا تاریخ تولدی لاکچری که جان خود و فرزندشان را به خطر می اندازد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه