اخبار داغ

راهکارهای صنفی برای ستاد کرونا در گلستان؛

افزایش پنهانی تعرفه‌های تعمیر تلفن همراه در سایه تعطیلی واحدهای صنفی/ گلایه‌های اتحادیه تعمیرکاران تلفن همراه از ستاد کرونا گلستان

افزایش پنهانی تعرفه‌های تعمیر تلفن همراه در سایه تعطیلی واحدهای صنفی/ گلایه‌های اتحادیه تعمیرکاران تلفن همراه از ستاد کرونا گلستان
باقری نیا، رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن همراه و ثابت گرگان اذعان کرد: کسانی که این صنف را تعطیلی کرده اند فقط پاساژ علا الدین تهران را دیده اند، در صورتی که در شهرهای اطراف گرگان شیوه های مناسبی مانند تفکیک مغازه ها برای فعالیت در ساعت مشخص طراحی شده و مردم بدون مشکل برای تعمیر تلفن همراه خود مراجعه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی باقری نیا در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: تنها صنفی هستیم زمانی که فروشگاه های ما تعطیل هستند با درخواست های بسیاری از سوی مراجعه کنندگان برای بازگشایی یا فعالیت غیر قانونی رو به رو می شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن همراه و ثابت گرگان با بیان اینکه ممکن است در این مدل رفتارها تخلف هایی دور از چشم مراجعه کننده و یا صنف صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: برای مثال روز گذشته یک گزارشی مبنی بر دریافت مبلغی چهار برابر نرخ مصوب دریافت شده و این موضوع به دلیل بسته بودن سایر مغازه ها صورت گرفته است.

,

وی افزود: دلیل اصلی بسته شدن صنف ما شیوع ویروس است اما می توان راهکارهایی مانند فعالیت در ساعات محدود یا نظارت همه جانبه را جایگزین تعطیل کردن این صنف کرد.

,

باقری نیا اذعان کرد: کسانی که این صنف را تعطیلی کرده اند فقط پاساژ علا الدین تهران را دیده اند، در صورتی که در شهرهای اطراف گرگان شیوه های مناسبی مانند تفکیک مغازه ها برای فعالیت در ساعت مشخص طراحی شده و مردم بدون مشکل برای تعمیر تلفن همراه خود مراجعه می کنند.

,

رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن همراه و ثابت با اشاره به اینکه گرگان هم می تواند مانند برخی از شهرها برنامه ریزی هایی داشته باشد که بتوان مشکل تعمیرکاران تلفن همراه را حل کرد، عنوان کرد: اولین خواسته ما این است چون رجوع مردم به واحدهای صنفی تعمیر تلفن همراه زیاد است با ساز و کار مناسب این صنف در گروه یک قرار گیرد چرا که اشتراک مکانی تعمیرکاران و فروشندگان باعث ایجاد شکاف شده است.

,

وی ادامه داد: این تصمیم گیری ها باعث ایجاد بستری شده تا از مردم سو استفاده هایی برای تعمیر تلفن همراه صورت گیرد.

,

باقری نیا با اشاره به تضییع حقوق تعمیرکاران تلفن همراه بواسطه اشتراک مکانی با فروشندگان، یادآورشد: این موضوع در سایر صنف ها دیده می شود اما چرا آن ها تعطیل نشده اند؟

,

رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن همراه و ثابت بیان کرد: ماحاضریم با تبلیغات و تیم های بازرسی از ازدحام در مغازه ها برای تعمیر تلفن همراه جلوگیری کنیم که این موضوع در دوره های قبلی نیز صورت گرفته است.

,

وی با انتقاد از عدم قراردادن اهرم های نظارتی در اختیار اصناف بیان کرد: از ما خواسته اند مراقب باشیم اما هیچ اهرم اجرایی را در اختیار ما قرار نداده اند، برخی مغازه ها با کرکره نصفه اقدام به فروش می کنند که در این جا ماهیچ اهرم اجرایی نداریم و تنها کاری که می توانیم انجام دهیم تذکر و گزارش است.

,

باقری نیا متذکرشد: واحدهای متخلف را گزارش داده ایم اما ترتیب اثر داده نشده که این عدم برخوردها تبعاتش برای خود صنف ها و اتحادیه ها می باشد.

,

رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن همراه و ثابت عنوان کرد: پس از اینکه این برخوردها به خوبی صورت نپذیرفت کم کم به تعداد این مدل فعالیت ها افزوده شد و کرکره های نیمه باز با تجمع درون مغازه نیز به سایر تخلفات اضافه شد.

,

وی ادامه داد: به دلیل عدم نظارت صحیح نیست ما مجبور شدیم تیم های بازرسی را ایجاد کنیم که محدودیت های غیر موظف برای اعضا متخلف ایجاد شود و این هم با فشارهای درون اتحادیه صورت گرفته است و کارهای حمایتی خود را نسبت به واحدهای متخلف برداشتیم.

,

باقری نیا اظهار کرد: تلفن همراه مشوق اصلی در خانه ماندن است اگر افراد اوقات فراغتی داشته باشند با تلفن همراه مشغول می شوند چطور می توان این صنف را در جمع غیر ضروری ها قرار داد؟

,

رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن همراه و ثابت با اشاره به لزوم شکل گیری مجدد کمیته تخصصی تلفن همراه در سطح کشور تصریح کرد: خواسته اصلی اصناف در سطح کشور این است کمیته تخصصی تلفن همراه کشور دوباره ایجاد شود که الان متوجه می شویم حضور این کمیته ها ضرورت دارد و موضوعی اجتناب ناپذیر است.

,

تعطیلی بدون برنامه اصناف، عامل ورشکستگی بازاریان

, تعطیلی بدون برنامه اصناف، عامل ورشکستگی بازاریان,

نایب رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن همراه و ثابت نیز خاطرنشان کرد: مردم از تعمیرات تلفن همراه به عنوان یک وسیله ضروری استفاده می کنند چه تضمینی است بعد از این تعطیلی این صنف با ازدحام و مراجعه یکباره مردم رو به رو نشود؟

,

سیدهادی حسینی با اشاره به تعطیلی طولانی مدت و بدون برنامه برای این صنف، عنوان کرد: گفتن یک دفعه تعطیلات به این رسته ها مشکلاتی را برای فروشندگان ایجاد می کند که با توجه به اینکه همه نمی تواند به صورت نقدی خرید کنند و اکثر خرید ها به صورت چک و قرضی است باعث خلل در عملکرد بازاریان می شود.

,

وی ادامه داد: این دو هفته ضرر سنگینی به فروشندگان تلفن همراه زده است چرا که به صورت ناگهانی اعلام شد و این افراد بدون اینکه از قبل خبر داشته باشند اقدام به خرید کرده اند و بعد از تعطیلی قیمت دلار نیز کاهش داشته که ضرر سنگینی نیز زده است.

,

نایب رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن همراه و ثابت گفت: برخی از همکاران ما به دلیل همین تعطیلی ها برای تامین نقدینگی چک و قرض های خود مشکل دارند که می تواند آسیب جدی را وارد کند و بسیاری از کسبه ها را به مرز ورشکستگی برساند.

,

حسینی تصریح کرد: راهکارهای جایگزینی مانند عدم برگشت خوردن چک ها یا دادن فرصت به صاحبان چک می تواند برخی از سرمایه گذاران این حوزه را کمک کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه