اخبار داغ

کاکویی:

حباب قیمت‌ها منجر به ترویج رفتارهای قماربازانه در اقتصاد شده است

حباب قیمت‌ها منجر به ترویج رفتارهای قماربازانه در اقتصاد شده است
دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی گفت: حباب موجود در قیمت‌ها، سکه و ارز باعث شده است تا رفتارهای قماربازانه در اقتصاد به شدت گسترش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز،  عیسی کاکویی، دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: اتفاقات پرشیب و پردامنه چند سال اخیر در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم منجر به تغییر رفتارهای مصرفی و اقتصادی مردم شده است. این تغییر رفتار سرعتی سرسام‌آور و غیرقابل کنترل دارد و ممکن است مدت‌ها طول بکشد تا بازسازی، بازآفرینی و حتی نوسازی فرهنگ نابه‌هنجار اقتصادی و مصرفی ایجاد شده، تغییر کند و این مسئله ممکن است هزینه‌های سنگین، سخت و پردامنه‌ای را در پی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, عیسی کاکویی,

وی گفت: در اثر بی‌تدبیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های نابجا و نامناسب، تغییرات عمده در زندگی و فرهنگ مردم جامعه به‌وجود آمده است.

,

انحراف جامعه از مسیر کسب درآمد

, انحراف جامعه از مسیر کسب درآمد,

دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی با بیان اینکه  ما جامعه‌ای هستیم که می‌بایست با کار و فعالیت و زمان‌بندی و اقدامات مشخصی به یک سطح درآمدی معین برسیم، گفت: اما امروز جامعه به یک انحراف سخت در راه‌های کسب درآمد رسیده است. اقتصاد بادکنکی، پفکی و حبابی وارد فرهنگ و زندگی مردم شده که رفتار مردم با سکه و ارز و بورس و ثبت‌نام خودرو وغیره ناشی از آن است؛ لذا میل به کسب سود آسان و سریع و بی‌حساب در نگاه مردم تسری پیدا کرده و دارد جامعه را غرق می‌کند.

,

کاکویی بیان کرد: مصرف‌زدگی بی‌حدوحساب بی‌باکانه مردم سابقه نداشته است. مردم شرایط را عادی می‌پندارند و برای بحران و شرایط نامطلوب پیش رو، آمادگی ندارند. در وضعیت بحرانی فعلی، مصرف مردم باید واقع‌بینانه و متناسب باشد. در این بحران‌ها، افرادی در کمین هستند تا از التهاب مصرف، اشتیاق و طبع کاذب مصرفی مردم سوء‌استفاده کنند.

,

وی ادامه داد: در شرایطی‌که قیمت‌ها به صورت حبابی بالا می‌روند و قلمبه‌های هزینه‌ای به وجود می‌آید؛ باید در هزینه‌ها و مخارج دقت داشت. امروز مردم به این باور رسیده‌اند که اگر کالایی را امروز نخرند؛ فردا حتماً گران‌تر خواهد شد. پس برای خرید هجوم می‌برند و قناعت و صبر را از دست داده‌اند. این تله‌ای است که باعث می‌شود در زمین تجارت دیگران، به عنوان عناصر سوخت‌رسان بازی کنیم.

,

ترویج رفتارهای قماربازانه در اقتصاد

, ترویج رفتارهای قماربازانه در اقتصاد,

دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی معتقد است؛ مردم تحت تأثیر فضای ملتهب به وجودآمده، وارد بازار ارز و سکه و بورس وغیره می شوند و دائم یا سقوط شدید می‌کنند یا منتظر سقوط هستند و یا اضطراب سقوط دارند. با این حال به شدت به سمت رفتارهای قماربازانه اقتصادی می‌روند. این سبک زندگی با روش‌های کسب حلال و واقع‌بینانه مردم تفاوت عمده دارد. رفتارهای مقتصدانه و واقع‌بینانه مردم، جای خود را به رفتارهای پرمخاطره و پرریسک می‌دهد.

,

کاکویی خاطرنشان کرد: مردم ناچارند با سرمایه‌های اندک یا متوسط خود، مانند قماربازهای حرفه‌ای عمل کنند و دست به اقداماتی بزنند که ممکن است زندگی آنها را نابود کند. سودجوهای اقتصادی هم به موقع، برگه ‌ایی را رو می کنند که به مردم آسیب‌های جدی می‌زند و آنها را خجل، سرافکنده، شرمنده و بازنده کامل می‌کند. این به معنای به استقبال انفجارهای شدید بادکنک‌ها و حباب‌های اقتصادی رفتن تعبیر می‌شود. این‌ها سم‌های مهلک برای فرهنگ و اقتصاد جامعه هستند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه